Forum > Muziek

BREIN pakt Kazaa gebruikers aan!

(153 reacties. Pagina 12 van 16)
Moderator(s): Dré
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
23-10-2003 10:31
maar zolang je die my shared folder maar leeghaald is er idd niks aan de hand want ze kunnen toch niet zien wat je aan illi muziek films en software hebt...
schnappi???
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-10-2003 18:47
als iets vrij aangeboden word en in dit geval(muziek)niet gebruikt word om te verspreiden/verkopen etc etc
dan staat het je vrij om dat aan te nemen(downloaden)
let wel;privegebruik.
verder heb jij bij aanschaf van bijv. cd-r al betaald om daar bijv. muziek op te zetten(toendertijd was daar bij cass. bandjes ook al zoveel gezeur over)procentsgewijs betaal je(zie buma stemra etc etc.),dat zit verweven in de verkoopsprijs.
waarom iedereen zich dan zo druk maakt om dat aanpakgez..k van bijv. brein??
ook zoiets..als ik een boeking heb en ik gebruik daarbij cd's dan zijn dat allen cd-r's,daar ik thuis de originele heb is dat toegestaan!!!!!!!!!!!
stel die originele zijn zo beschadigd dat ik ze niet kan gebruiken dan download ik ze toch,
ff goed denken allen op dit forum...
maw hoe t ook zij-men kan niets aan dat downloaden doen
want t staat me vrij om gegevens te ontvangen/ik heb betaald bij aanschaf van cass. of cd-r(w) etc etc
en ik maak er geen gebruik van in openbare gelegenheden en/of voor zakelijk gebruik.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
24-10-2003 19:11

fredje schreef:

want t staat me vrij om gegevens te ontvangen/ik heb betaald bij aanschaf van cass. of cd-r(w) etc etc
en ik maak er geen gebruik van in openbare gelegenheden en/of voor zakelijk gebruik.
groet
Helaas, zo is het NIET. Dat je al extra aan de bumra/stemra betaald bij een cdr wil NIET zeggen dat je daar dan zomaar illegaale muziek op mag gooien. Je mag wel je legale nummers kopieren, en daar betaal je dan ook voor. Nergens anders voor!
Maar dat is MIJN mening...
Dj ivanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2003
Laatste: 17-1-2024
Berichten: 29
30-10-2003 15:06
Hoi allemaal

Ik heb helaas niet genoeg tijd om alles te lezen,
Maar hoe zit het met de controle op dit moment?
Zijn er al mensen bekeurd?
Zijn er spullen in beslag genomen?

wie weet hier meer vanaf?

vriendelijke groeten, Ivan
lets make things louder!!!
Dj ivanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2003
Laatste: 17-1-2024
Berichten: 29
31-10-2003 17:48
niemand????
lets make things louder!!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
31-10-2003 18:33
Ik denk zomaar dat als jij geen tijd hebt om alles te lezen, wij geen tijd hebben om iets te schrijven.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
31-10-2003 19:17

dj ivan schreef:

Zijn er al mensen bekeurd?
Nee
Zijn er spullen in beslag genomen?
Nee

Meer tijd heb ik niet!
Maar dat is MIJN mening...
Dj ivanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2003
Laatste: 17-1-2024
Berichten: 29
5-11-2003 14:24
tsss...

oke ik lees wel even.

sorry dat ik ff geen tijd had
lets make things louder!!!
Dj ivanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2003
Laatste: 17-1-2024
Berichten: 29
5-11-2003 14:34

Victor schreef:

Muziek is *de* branche waar zonder 1 probleem de hele tussenhandel kan worden uitgeschakeld door het via internet aan te bieden. Dan betalen we nog steeds mee aan de nieuwe auto van René Froger, André Hazes, Dries Roelvink en noem je favoriete artiesten maar op. Maar niet meer aan de nieuwe auto van Hans Breukhoven en de zoveelste facelift van zijn immer jong ogende vanessa.

Het begint zo onderhand wel flink tijd te worden dat de muziekindustrie hier serieus werk van gaat maken, voordat het te laat is.
Maareh hier ben ik het helemaal mee eens Vic!
Dit is in iedergeval 1 manier om de kostprijs te verlagen.
Hopen dat ze daad werkelijk een keer de tussenhandel gaan uitschakelen.

greetz Ivan
lets make things louder!!!
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
5-11-2003 19:45

fredje schreef:

als iets vrij aangeboden word en in dit geval(muziek)niet gebruikt word om te verspreiden/verkopen etc etc
dan staat het je vrij om dat aan te nemen(downloaden)
let wel;privegebruik.
verder heb jij bij aanschaf van bijv. cd-r al betaald om daar bijv. muziek op te zetten(toendertijd was daar bij cass. bandjes ook al zoveel gezeur over)procentsgewijs betaal je(zie buma stemra etc etc.),dat zit verweven in de verkoopsprijs.
Helaas werkt het zo niet binnen nederland, je betaald extra om de illegale copieen te compenseren. (er wordt dus aangenomen door brein dat er een deel van de cd's gebruikt wordt voor illegale copieeren en dat betaal je, maar dit geeft geen recht om daadwerkelijk deze copieeen te maken.
waarom iedereen zich dan zo druk maakt om dat aanpakgez..k van bijv. brein??
ook zoiets..als ik een boeking heb en ik gebruik daarbij cd's dan zijn dat allen cd-r's,daar ik thuis de originele heb is dat toegestaan!!!!!!!!!!!,
Lees de site van brein er nog maar even op na, want als je met cd'rs draait of met mp3's dan moet je de orginele in je bezithebben en ook daadwerkelijk bij je hebben en direct kunnen tonen. (vrij logisch omdat je achteraf natuurlijk bij vrienden en fam. alle benodigde cd's bij elkaar kan gaan "lenen" voor het uurtje dat ze komen controleren.)

Je moet zelfs ook rechten betalen over je legaal gekochte cd's die je tijdens een feest draait, want als je een cd koopt dan is deze bestemd voor prive gebruik en dus niet om openbaar te laten horen. Je moet daarvoor per nummer(gerekend per vierkanten meter zaal ruimte) betalen (meestal komt dit direct voor de rekening van de klant).

Wat wel veel gebeurt is dat er muziek via andere landen aan geboden wordt. bijv. in japan hebben ze geen auteursrecht meer en kan brein niets doen om het aanbod van mp3's te stoppen, het downloaden in NL van deze muziek blijft dan wel illegaal. helaas wink ;)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3

Terug naar forum Reageer (zonder quote)