Forum > Geluid

Elementen voor thuis-dj

(131 reacties. Pagina 12 van 14)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-9-2005 19:24

DJ Delay schreef:

Okey, ik heb 2x TTX met versleten naald. Ik wil een nieuw element + naald, voor niet te veel geld (waarschijnlijk dus zo'n OM). Ik kom er alleen niet uit.

-Night club (E of S)
Vlag op een... (vul zelf in).
-Pro S (S of E)
Pro E bestaat niet. Ortofon had een prachtig systeem van benaming (S voor Spherisch, E voor Elliptisch). Helaas is een idioot aan de slag gegaan bij benoemen van de Pro (kan het helaas niet anders omschrijven). Beide Pro's zijn Spherisch. De S heeft een grotere (totaal afwijkende) naaldpunt. Ik heb Ortofon meerdere keren gevraagd wat de reden was maar Ortofon had waarschijnlijk geen zin antwoord te geven. Ik heb dit verhaal meerdere keren op dit forum neergepend maar jij had waarschijnlijk geen zin de zoekmachine even te gebruiken...
Ik wil graag een stapje hoger dan de Orthofon Concorde (OM), maar weet dus niet welke ik beter kan nemen.
Een andere draaitafel...
Wordt gebruikt voor mixen van Hardstyle, met een zeldzaam scratchje. Backspins komen nog al een voor... Wil mijn platen aleen wel graag heel houden...
Zei de jongen die een voorhamer gekocht had waar hij nu z'n platen op afspeelt...

In de TTX: De Scratch voor scratchwerk, de Pro (Silver) voor normaal mixwerk. Geen ellips in de arm (zeker niet als je de verkortte (rechte) arm gebruikt!!!).
Wie o wie kan mij helpen?
Met de TTX??? Marktplaats!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IlikeitloudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 20-2-2008
Berichten: 51
21-9-2005 20:57
ik weet het, ik reageer op een post van vorig jaar, maar:
FF uit de arm schroeven -> Bijbuigen. Kijken of ie goed is en zo nee dan nog ff een beetje buigen.
wanneer zie je dan dat ie goed is ashamed :$ ?

(voor de duidelijkheid, hij heeft het over het buigen van de headshell om een Ortofon OM Pro op een arm te zetten die niet verhoogd kan worden (in dit geval een JB-Systems Q-30))
het lukt alleen als niemand kijkt...
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
21-9-2005 22:46
Als de onderkant van het element parralel loopt met de plaat (wel een rechte plaat nemen uiteraard)

Ik maakte inderdaad een foutje, ik bedoelde gewoon de pro, ik zit de boel met de DJ S te verwarren.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
21-9-2005 23:33
Was na lezen er al achter dat het een S zou worden. De rechte arm gebruik ik NOOIT.
quoteIk wil graag een stapje hoger dan de Orthofon Concorde (OM), maar weet dus niet welke ik beter kan nemen.

Een andere draaitafel...
Sorry, ik bedoelde de pro (silver).

Ik heb voordat ik dit las, een mailtje gestuurd naar jou Dré, maar had beter even kunnen wachten.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik het beste de Concorde Pro (silver) nemen.
De DJ S was ik vergeten te noemen in mijn verhaal, of geeft dit hetzelfde effect als de Night Club en TTX (zwieber zwieber)?

Ook al heb ik een TTX met slechte arm, ik heb nog nooit problemen gehad met skippen ed. En ik heb vaak zat geprobeerd om met flink cue'en en een oude plaat de Scratch OM van de plaat te krijgen, maar dit valt echt tegen. Ik heb de naalddruk op 2,5 staan(dik onder de aanbevolen 3,0 tot 5,0 gram), en de TTX op Freefloat, en toch skipt hij niet??? Heb ik een TTX-special edition of zit er iets plakkerigs aan mijn naalden???
De enige manier om hem over te laten slaan, is door een flinke ram op een van de toetsen te geven (zo hard dat de TT flink hard kanteld) of door er tegen de zijkant een flinke duw tegenaan te geven.
Iets klopt er niet, omdat alle verhalen over de TTX het tegenovergestelde zeggen. Hij is zeker minder stabiel als een Technics, dat zal ik nooit ontkennen, maar lang niet zo erg dat het schrikwekkend is.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-9-2005 00:32
Het gaat er vooral om dat men bij de TTX wel een wereld draaitafel weet te bouwen maar het essentiele onderdeel van een draaitafel zo ver beneden de maat weet te maken dat de hele draaitafel er door vergalt word als het ware.

Het is net zoiets als een mega dure hifi set kopen er er vervolgens een setje raveland conrad speakers aan hangen..... er komt geluid uit en het werkt, en meer hoef je ook niet te verwachten.

Je hebt nog enigssinds een voordeel met de rechte arm, zet er een s-shaped arm op, een Condorde DJ en je kunt je lol op als het gaat om het skippen van een naald. Kun je nagaan wat er gebeurd als je er een whitelabel op gaat zetten in combi met een s-shaped arm op een TTX.

TTX met rechte arm is werkbaar, TTX met s-shaped arm is een ramp. Gelukkig zijn ze er bij Numark achter gekomen dat hun designer geen arm ontwerper is en hebben ze hem op de CDX lekker weg gelaten ;-) (CD spelers maken kan Numark namelijk wel als 1 van de betere)

Mischien had ik bovenstaand stukje beter niet kunnen schrijven met in het achterhoofd de gedachte dat ik Numark net ff wilde bellen van de week voor support naar mijn site toe...... ach who cares, toch werk zat ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
22-9-2005 23:26
Je hebt nog enigssinds een voordeel met de rechte arm, zet er een s-shaped arm op, een Condorde DJ en je kunt je lol op als het gaat om het skippen van een naald. Kun je nagaan wat er gebeurd als je er een whitelabel op gaat zetten in combi met een s-shaped arm op een TTX.
Ik gebruik altijd de S-arm, en nooit problemen. En de Whitelabel? Kan iemand uit de buurt met zo'n ding niet eens lanskomen? Kunnen we eens kijken hoe erg (of niet!!) het is. Ik vind dat als Numark even de (kleine) moeite had genomen om de arm GOED te maken, ze echt een van de alles beste draaitafles hadden. Jammer.
(CD spelers maken kan Numark namelijk wel als 1 van de betere)
Als iemand het daarmee eens is, ben ik het wel. De CDX (HDX) vind ik meer pluspuntjes hebben dan welke cd-speler dan ook. Ik vind ze (CDX/HDX?) echt de beste. Nu op TT gebied nog...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
23-9-2005 01:09

DJ Delay schreef:

Ik gebruik altijd de S-arm, en nooit problemen. En de Whitelabel? Kan iemand uit de buurt met zo'n ding niet eens lanskomen?
In den beginne heb ik een tijd white labels (ruim voordat de huidige problemen opdoemden) op mijn ttx'en gehad en in vergelijking met de rest van de naalden die ik hierop heb geprobeerd (CC pro, DJ S) trackte deze het beste.

Zoals de white label op het moment trackt, daar lusten de honden geen brood van, ik ben overgegaan op de DJ S (welteverstaan op de AA HTD)

(Behalve de M44-7 in combinatie met de rechte arm deze was gewoon niet uit zn groef te krijgen)

Ik zou als ik jou was eerst even bij bekenden vragen of je hun naalden kunt lenen als testmateriaal, kan voorkomen dat je van een koude kermis thuiskomt.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-9-2005 04:30

DJ Delay schreef:

Ik gebruik altijd de S-arm, en nooit problemen.
Dan ben je de enige op deze door onze lieve heer vergeven aardkl**t.

Ik ben toch door de tijd heen al wel aardig wat TTXén tegen gekomen en zodra je er een s-shaped arm op zet in combinatie met een element welke een beetje eisen stelt aan de toonarm is het een ramp.

Doen alsof je neus bloed is ook een vak apart zeg ik altijd maar ;-). S-Shaped arm in combinatie met een element zoals de M44-7, Whitelabel e.d is gewoon niet te doen. Om er fatsoenlijk mee te draaien mag je er wel een concorde scratch in zetten met maximaal gewicht er op.

Een TTX met een veeleisend element is net zoiets als met een vrachtwagen tussen een vrachtje swarofski (ik schrijf het vast fout maar ik bedoel die lelijke kristallen dingen die bij iedereen zijn moeder in de kast staan) gevalletjes.... heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig.

En als ik heel voorzichtig wil doen dan pak ik daar wel wat anders voor ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
23-9-2005 15:37
1 x bewerkt. Laatst door DJ Delay op 23-9-2005 22:46
Ik heb zojuist (op advies van Dre) de Orthofon Concorde Pro (silver) besteld. Zodra ik ze binnen heb, zal ik wel even een uitgebreidt verslag doen. Wat misschien ook wel uitmaakt, is dat ik op de TTX begonnen ben met draaien. Misschien dat ik daardoor een iets andere manier van draaien heb aangeleerd, een voorzichtigere manier, waardoor het bij mij wel goed gaat. Ik hoop dat het met de CC Pro nu net zo goed, of beter, gaat dan met de OM Scratch. Ik ben benieuwd...

Wat ik bedoel met lanskomen, ik zou wel eens een soort test willen doen met de TTX, en dan verschillende soorten naalden gebruiken, en kijken hoe goed/slecht het is, ook in vergelijking met andere draaitafels.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-9-2005 15:42
Ik heb hier wel een stapeltje naalden liggen voor de concorde (helaas geen elementen), een setje stanton 500's en 520's, setje whitelabels en een M44-7, en een pickering geval welke zo lelijk is dat dat wel enige naam mag hebben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)