Forum > Licht

Huur laser?

(142 reacties. Pagina 12 van 15)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-9-2008 17:43

Maarten-square schreef:

Het gaat hier ook niet om een lasershow die ik aan een klant aanbied want ik zou nooit geld durven vragen voor een lasershow simpelweg omdat ik hier weinig ervaring mee heb. Daarom zag ik in dit geval de laser als een leuke toevoeging, een extra effect voor iets wat ik 100% zelf organiseer. Misschien is een K1000+ hier toch wel voor geschikt? Het gaat dus niet om een echte lasershow (want ik had zelf al wel bedacht dat dat met dit budget onmogelijk is). Er is voldoende rook/haze om de stralen goed uit te laten komen (2 fogjets + 24/7 Jem hazer).
Maarten, dat gedeelte van mijn post was niet tegen jou bedoeld.

Echter word ik een beetje moe van alle kleine DMX-lasertjes die jan en alleman ophangt op feestjes. Organisaties zijn nu al snel bang dat dat hetgeen is wat ze krijgen als ze een keer apart een lasershow boeken.
Light Image
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
10-9-2008 17:53
Oke, prima. Over dat laatste, je merkt het op meer gebieden op 'onze markt'. Klanten raken gewend aan een lagere standaard en weten niet meer wat ze kunnen verwachten. Shows worden vaak 'te duur' gevonden omdat er nou eenmaal veel aanbieders zijn die voor veel minder geld shows wegzetten. Het probleem is dat een klant een laser ook gewoon als laser ziet en het onderscheid daaronder vaak moeilijk te maken vindt (zelfde geldt trouwens voor een groot gedeelte van wat er in een gemiddeld verhuurpakket zit). Het is steeds moeilijker om je klant ervan te overtuigen dat jouw set dat extra geld waard is maar na één show heb je ze meestal dan ook binnen wink ;) Het verschil moet vaak eerste met eigen ogen gezien worden blijkt.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-9-2008 17:58

roystraver schreef:

250mW en 500mW vind ik beide erg hoog,
Ik heb verschillende lasers, rgb en groene. Ook heb ik verschillende wattages.

Afgaand op de zaalgrote vind ik JeroenVDV's aanbeveling 500mw niet vreemd.
Er zit absoluut een verschil tussen een wow en een WOW effect.
Dergelijke zalen pak ik met 2x groen 300mw, aardige toevoeging.

@roystaver
Zaal is 12x35 dus kom ik op 420m2 (plm450mw laser)
Afgaande op het "dans" gedeelte 12x20 240m2 (plm250mw laser)
Waarbij ik altijd zeg liever twee lasers van dit wattage.

JeroenVDV schreef:

Echter word ik een beetje moe van alle kleine DMX-lasertjes die jan en alleman ophangt op feestjes. Organisaties zijn nu al snel bang dat dat hetgeen is wat ze krijgen als ze een keer apart een lasershow boeken.
Waarbij ik toch wel duidelijk wil maken dat er niets mis is met een DMX laser.
Organisaties worden bang gemaakt. Er zijn immers figuren die "ILDA" gestuurde lasers verhuren die er niets van bakken.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-9-2008 18:11

KVM schreef:

Waarbij ik toch wel duidelijk wil maken dat er niets mis is met een DMX laser.
Organisaties worden bang gemaakt. Er zijn immers figuren die "ILDA" gestuurde lasers verhuren die er niets van bakken.
Niets ten nadele van jou, want ik zie graag nog een keer een show van je. Echter moet ik de eerste fatsoenlijke lasershow die rechtstreeks (dus zonder LivePro ertussen) wordt aangestuurd met DMX nog zien.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-9-2008 19:55

JeroenVDV schreef:

Niets ten nadele van jou, want ik zie graag nog een keer een show van je.
Daar ging het niet om. Ik weet zelf ook wel dat van een ILDA gestuurde show het water in je mond loopt.

Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat ILDA geen garantie is voor een perfecte show. (er staat mij zelfs iets bij dat jij ergens een "ILDA" laser hebt gezien waar eigenlijk geen donder mee gedaan werd.)
Echter moet ik de eerste fatsoenlijke lasershow die rechtstreeks (dus zonder LivePro ertussen) wordt aangestuurd met DMX nog zien.
De kwaliteit van DMX aansturing hangt ook af van de aanwezige patterns en de mogelijkheden. En waarmee je de unit aanstuurt.

En dan heb je nog de discussie stappenmotoren .....

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
11-9-2008 00:52
Heb hier diverse lasers staan in de verhuur. Ook een nieuwe 1,5watt fullcolor laser incl software. Voor meer info kun je me even mailen. Gr
I Love House Music!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-9-2008 09:18

Mifex schreef:

Heb hier diverse lasers staan in de verhuur. Ook een nieuwe 1,5watt fullcolor laser incl software. Voor meer info kun je me even mailen. Gr
Heb hier ook lasers in de verhuur tot 40 watt full-colour (en bij nog een aantal andere forummers staat genoeg). Heeft Maarten echter helemaal niets aan aangezien hij het binnen een totaalbudget van 500 euro moet passen.

Kan me niet voorstellen dat jij een paar uur komt knipperen EN een 1,5 watt (gemeten of Chinese specs?) full-colour laser meeneemt voor, zeg, 200 euro max.
Light Image
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
11-9-2008 11:32
Inderdaad Jeroen. Volledige (fatsoenlijke) lasershow zit er niet in. De enige optie die nu dus nog over blijft is om voor een eurootje of 60 een Big Dipper K1000+ of iets vergelijkbaars te halen en als 'extra' effect toe te voegen. Maar als ik de reacties zo lees denk ik dat een dergelijke laser eigenlijk te zwak is voor onze setup en we deze dus beter kunnen laten zitten.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
11-9-2008 12:09
Als je me even mailt komen we er wel uit.
I Love House Music!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
11-9-2008 12:27

Mifex schreef:

Als je me even mailt komen we er wel uit.
Ik huur voortaan me lasers wel bij jouw als je dit tot een goed einde kan brengen laugh :D razz :p Koopie zeg ik zo, zeker als je zelf ook nog meekomt om hem te besturen shocked 8O
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)