Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 11 van 16)
Moderator(s): Dré
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
14-6-2004 15:40
Mash DJ's: Ben Liebrand is de held, maar ook Too Many DJ's. Je ziet het ook steeds meer in de clubs. En dan is het niet alleen een acappella plaatje, maar gaat het om extreem mixen met relatief bekende muziek en er zijn er zat die dat live geweldig doen. Ga maar eens in Calypso te rotterdam kijken op de laatste zaterdag van de maand. Nirvana loopjes in discoplaten, brainpower door Michael Jackson, Dolly Parton in de mix, NERD gemixt met ABBA en ga zo maar door. DJ's die dit soort grappen uithalen hebben veel baat bij beatcounters. Na een goeie mash moet je heel snel kunnen doormixen, vaak maar 20 of 30 seconden tijd. Dan helpt een beatcounter je aardig op weg voor de eerste grove instelling.

PS ik ben zelf geen mash DJ maar vind het wel te gek om naar te luisteren.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-6-2004 17:24
ik ga maar s kijken,want ik begrijp er geen reet van!!!
loopjes ertussen-danceclassics met strakke beat-oud en nieuw door elkaar,diverse stijlen door elkaar
dat is voor mij gewoon mixen en niets anders,wellicht begrijp ik t gewoon niet en moet ik maar s wat gaan leren schijnbaar.
tzt ga ik daar s echt kijken.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
14-6-2004 18:59
Elcee,

al die mixen die je opnoemt zijn allemaal gemixt op plaat uitgbracht wink ;)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-6-2004 19:13
Inderdaad die track met de Nirvana-sample heb ik op vinyl (whitelabel).
Komt uit het nummer 'Lithium'.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
14-6-2004 20:15
OK, voor de verduidelijking: bij mashen maak je van 2 nummers een nieuw nummer. Je gebruikt soms een fragment (loopje smells like teen spirit), soms mix je twee nummers totaal door elkaar (vaak in delen) en laat die lange tijd gelijk lopen om zo iets nieuws te krijgen. Een geweldig voorbeeld is de remix van Too Many DJ's die Independent Women van Destiny's Child volledig over de begeleiding van 10 cc dreadlock holiday laten lopen en na 3,5 minuut doormixen in Dolly Parton's Working 9 to 5.
@ Boellie. Ik had het dus over een ander Nirvana loopje en ik kan je vertellen dat die jongens die daar draaien live de meest idiote dingen doen. En ik wil van jou graag de plaat weten waar ABBA en NERD gemixt zijn...
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
14-6-2004 20:16
Typ eens 'mash' in bij Kazaa.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-6-2004 20:27

Elcee schreef:

Een geweldig voorbeeld is de remix van Too Many DJ's die Independent Women van Destiny's Child volledig over de begeleiding van 10 cc dreadlock holiday laten lopen en na 3,5 minuut doormixen in Dolly Parton's Working 9 to 5.
Jaja ik snap nu onderhand al wat je bedoelt.

Maar de Dewaele broers hebben hun cd volledig met Digidesign Pro Tools gemaakt, dat is helemaal niet live.

Lijkt me trouwens lastig te doen live met draaitafeltjes en cd's alleen. Met phrase samplers lijkt het me doenbaar, én leuk om te doen. Kun je alles (of toch bijna alles) van tevoren in de studio rustig voorbereiden en on stage lekker freaken met de filters...

Cassius zou dit wel eens doen op hun optredens, zo-ook Thomas Bangalter en Dj Falcon (de kerels van Daft Punk voor wie het niet zou weten).

En Kazaa staat al tijden niet meer op mijn computer.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
14-6-2004 21:05
tip: download de set van Erol Alkan @ Glastonbury op Soulseek
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-6-2004 23:47

Elcee schreef:

OK, voor de verduidelijking: bij mashen maak je van 2 nummers een nieuw nummer. Je gebruikt soms een fragment (loopje smells like teen spirit), soms mix je twee nummers totaal door elkaar (vaak in delen) en laat die lange tijd gelijk lopen om zo iets nieuws te krijgen.
ik heb zondagavond opgetreden bij soulbeach,daar heb ik een set gedraaid van ongeveer twee en half uur in die set zitten meerdere mixes die ongeveer 4 tot 6 minuten blijven lopen,twee x cd-op de helft van bijv mn eerste mix komt er nog een derde bij-vinyl.
leg mij nou s uit-ben ik dan nu een mash dj???
of gewoon een dj die in t club/underground circuit zit en doet waar hij voor betaalt word-oftewel mixen.
ik probeer t eerder uitgelegde te begrijpen maar ik snap t echt niet,ben ik van andere generatie en is dat t probleem soms??mixen is mixen voor mij,of dat nou met 1 soort/stijl gebeurt of diverse,of dat nou danceclassics zijn met trance en tribal ertussen-t blijft mixen,of t een overgang is van paar seconden of mix van 5 minuten,t blijft mixen voor mij.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
15-6-2004 00:18

fredje schreef:

Elcee schreef:

OK, voor de verduidelijking: bij mashen maak je van 2 nummers een nieuw nummer. Je gebruikt soms een fragment (loopje smells like teen spirit), soms mix je twee nummers totaal door elkaar (vaak in delen) en laat die lange tijd gelijk lopen om zo iets nieuws te krijgen.
ik heb zondagavond opgetreden bij soulbeach,daar heb ik een set gedraaid van ongeveer twee en half uur in die set zitten meerdere mixes die ongeveer 4 tot 6 minuten blijven lopen,twee x cd-op de helft van bijv mn eerste mix komt er nog een derde bij-vinyl.
leg mij nou s uit-ben ik dan nu een mash dj???
of gewoon een dj die in t club/underground circuit zit en doet waar hij voor betaalt word-oftewel mixen.
ik probeer t eerder uitgelegde te begrijpen maar ik snap t echt niet,ben ik van andere generatie en is dat t probleem soms??mixen is mixen voor mij,of dat nou met een soort/stijl gebeurt of diverse,od dat nou danceclassics zijn met trance en tribal ertussen-t blijft mixen,of t een overgang is of mix van 5 minuten,t blijft mixen.
groet
Wat het idee is van MASH is dat je de MELODIE van het ene liedje combineert met de BASLIJN van een ander liedje... happy :)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)