Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 11 van 146)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
2-12-2006 17:14
Vandaag ook weer een leuke: klant belt voor een PA setje. Had zelf het complete magazijn al verzet naar locaties, dus moest een setje bijhuren bij de lokale collega's. Is na een bult telefoontjes gelukt, dus had alles klaar staan bij het magazijn om opgehaald te worden.

Komt de klant, ik zeg tegen 'm 'zet de auto maar even bij de deuren, is makkelijker'. Waarop ik als reactie krijg: "ik heb geen auto?!".

Bult gebel verder, kon ie uiteindelijk een taxi bellen om hem weg te brengen. Kunnen ze ff 80,- euro bijbetalen bovenop het huurbedrag. laugh :D
Vergeet niet te lachen
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
3-12-2006 01:23
Hmmm, pas maar op of de spullen dan wel terugkomen!
Dit soort zaken ben ik vaker tegengekomen bij verhuurbedvrijven.... sad :(
Ik ken jouw klant natuurlijk niet en ik veroordeel niemand, maar het kan maar zó gebeuren!
Alles komt goed....
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-12-2006 04:11
Knappe taxi ook die een PA setje meeneemt. Mij hebben ze toendertijd wel eens laten staan na een klus.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
3-12-2006 05:12
Spullen zijn wel teruggekomen, al had ik wel mijn twijfels toen de klant 2 uur na afloop pas belde dat hij het materiaal terug kwam brengen. Bleek meneer ook nog eens te weinig geld bij zich te hebben, dus zijn we even naar de pin-automaat een paar meter verderop gelopen. wink ;)

Toen de taxi gebeld werd is van tevoren doorgegeven dat er wat materiaal mee moest, was geen probleem. happy :)
Vergeet niet te lachen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-12-2006 23:33
Tja mensen onderschatten de grootte en het gewicht van apparatuur wel eens. Zo was ik van de week een klus voor donderdag aan het doorspreken met een klant. Zegt ze doodleuk "en dan gaan we zo en zo laat naar boven".... ik zeg naar boven? Ja, bleek op de eerste etage te zijn, natuurlijk alleen per trap bereikbaar. Dus nog snel een sjouwhulp geregeld (normaal doe ik de shows alleen), was gelukkig een vrij brede trap maar toch...

Dit soort dingen staat dus gewoon in onze algemene voorwaarden, kun je nagaan hoe weinig mensen die serieus lezen. Vanaf nu heb ik al bij het aanvraagformulier op internet de vraag opgenomen of er obstakels zijn zoals trappen...

Ook bij die klus; er bleek een vergunning nodig te zijn om in de binnenstad te kunnen komen (lokatie was in het centrum van Alkmaar). Centrum was afgezet met beweegbare paaltjes, maar locatie had een pas, dus was geen probleem. Dus wij daar aangekomen de locatie gebeld, maar nog voordat de dame met het pasje er was stond er al een ambtenaar voor mijn neus. Ik had geen ontheffing en als ik toch doorreed (op de vergunning van de locatie) zou ik een bekeuring krijgen en zouden zij het pas kwijtraken; dat was voor de eigenaar bedoeld, niet voor de leveranciers sad :(

Konden we dus eerst naar het gemeentehuis om een ontheffing te gaan kopen (voor het schokkende bedrag van 5 hele euro's), waarmee we dus gewoon in de binnenstad konden rijden en nog gratis mochten parkeren vlakbij de locatie ook! Helemaal niet erg dus, maar maar we waren wel weer een hoop tijd kwijt omdat we eerst nog naar het gemeentehuis moesten... fijn zo'n klanten die alles goed regelen angry
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
4-12-2006 00:06
Of dat je een klus hebt met apparatuur van verhuurder en het vervoer door de opdrachtgever gedaan wordt. Bij ophalen van de spulletjes helemaal in orde, leuke Sprinter bakwagen met laadklep. happy :) Vooraf vervoerskwestie ook duidelijk besproken aangezien de verhuurder die spullen niet achterin een aanhangwagentje wilde hebben, maar het bleek allemaal geen probleem te zijn aangezien die bakwagen sowieso al gehuurd was voor andere zaken.

Nou raad je het al, de volgende dag toen de spullen terug moesten naar de verhuurder was er geen bakwagentje meer... 't moest allemaal maar in een tandemassertje gedouwd worden (waarmee je 2-3 keer had kunnen rijden). Na wat subtiel overleg de verhuurder maar opgebeld of hij toevallig zijn vrachtwagen nog in de loods had staan. laugh :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-12-2006 11:23

René Eppink schreef:

Of dat je een klus hebt met apparatuur van verhuurder en het vervoer door de opdrachtgever gedaan wordt.
Creatieve constructie??
Light Image
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
4-12-2006 12:03
Inhakend op het vervoerprobleem,

Ik heb eens een keer bij een verhuurder gestaan waar ik zelf mijn vervoer een beetje overschat had.
Had 8 van die blauwe sa kasten besteld (om te huren) maar ik kon er helaas toch echt maar 6 meenemen ashamed :$ , hoe erg we ook gemeten en gepast hebben. gelukkig hadden we aan deze 6 kasten ook meer dan genoeg en hadden we sowiezo al wat korting op deze set dus de financiele domper viel ook wel mee!

Dit zal me in het vervolg dus ook niet meer gebeuren.
(denk dat die verhuurders zichzelf kapot gelachen hebben> kan ze geen ongelijk geven wink ;) )
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
4-12-2006 16:18

JeroenVDV schreef:

René Eppink schreef:

Of dat je een klus hebt met apparatuur van verhuurder en het vervoer door de opdrachtgever gedaan wordt.
Creatieve constructie??
Ik zat nog te twijfelen of ik het er zelf al bij zou zetten... razz :p

Maar inderdaad creatief ja. Maar dat heb je soms als je 17 jaar bent en dus niet mag rijden, gevraagd wordt voor een productie(tje) en die vanuit je hobby op je neemt en werkt met leuk speelgoed van de verhuurder.
Heb dit soort dingen wel vaker ashamed :$ . Ik wil dit eigenlijk wat gaan verminderen aangezien het telkens íetsje groter wordt, ik íetsje beter wordt (volgens mij) en het dus ook telkens íetsje meer gaat lijken op oneerlijke concurrentie.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
4-12-2006 17:10

vanniekerk schreef:

Inhakend op het vervoerprobleem,
Mij ook al meer dan eens overkomen..

De verhuurders zien lachen terwijl je alleen nog maar aan komt rijden zegt eigenlijk al genoeg.

Ik verkijk me nogal eens op flightcases. Dingen vallen altijd groter uit dan ik gedacht had. Ook 2kW'ers doen het nog steeds goed bij het rijtje "zo groot?".
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)