Forum > Geluid

Numark 5000-FX

(129 reacties. Pagina 11 van 13)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
19-2-2006 19:08
Ik zat eerst ook te twijfelen tussen de numark en de denon, maar de denon viel af vanwege de effectensectie die ik niet lekker vond werken. Met de numark kon ik meteen aan de slag met de effecten, bij de denon niet. Toen ik wist hoe de effecten van de denon werkten vond ik het nog steeds niks omdat je niet kan zien wanneer je een bepaald effect kiest. Als ik op m'n numark een echo wil, druk ik op echo en ik heb een echo. Als ik op de denon een echo wil moet ik op een knopje drukken, draaien, en vervolgens op het schermpje kijken wanneer ik de echo heb. Ik wil direct kunnen zien wat ik doe. Bij een pioneer djm600 bijvoorbeeld kan je direct naast de effect select knop zien welk effect je hebt op welke positie van de potmeter.
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
19-2-2006 20:09
Maar op jou Denon DN-S1000 spelers heb je dit ook. Als je bijvoorbeeld de pitch wil aanpassen van 16 naar 100, moet je een knop indrukken en inhouden (pitch), draaien aan een andere en op het scherm kijken hoeveel % je wilt. Vervolgens de draaiknop indrukken, en dan allebij loslaten. Dat is hetzelfde idee toch?

Waarom heb je dan wel voor de Denon DN-S1000 gekozen, maar niet voor de Denon DN-X1500? (of vergis ik me en had een andere Victor de DN-S1000shut up :X))

En wat vind jij van de mening van DannyK78? Effecten die niet makkelijk omschakelen? (1/8==>>1/4, wat op de Denon wel makkelijk gaat...) Speelgoed? Voelt geodkoop aan?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
19-2-2006 20:10
De pitch staat mij het grootste deel van de avond op hetzelfde percentage. Indien ik wil mashen en dus een hoger percentage nodig heb kan ik dit van tevoren doen voor ik de track inmix. Effecten gebruik ik gewoon spontaan wanneer ik er zin in heb, en wissel ik af...
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
19-2-2006 20:47
Acceptabel.wink ;)

En wat vind je dan van de mixer op zichzelf? Vind jij hem goedkoop of als speelgoed aanvoelen? Wat vond je aan de Denon beter?

( 100% pich vind ik gelijk aan effect, omdat je dit nooit doet met inmixen, tenzij je een hele bizarre draaistijl hebtrazz :p)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
19-2-2006 23:37
Als je dan nog kan dansen wil ik het wel zien wink ;)
Het is idd meer een effect dan iets echt bruikbaars maar altijd wel leuk een extra effect toch?
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-2-2006 23:47

Victor Junior schreef:

Toen ik wist hoe de effecten van de denon werkten vond ik het nog steeds niks omdat je niet kan zien wanneer je een bepaald effect kiest. Als ik op m'n numark een echo wil, druk ik op echo en ik heb een echo. Als ik op de denon een echo wil moet ik op een knopje drukken, draaien, en vervolgens op het schermpje kijken wanneer ik de echo heb. Ik wil direct kunnen zien wat ik doe. Bij een pioneer djm600 bijvoorbeeld kan je direct naast de effect select knop zien welk effect je hebt op welke positie van de potmeter.
Beide principes hebben hun voor en nadelen, effecten bevestigen is iets wat ik ook moet doen op mijn Nuo en dat bevalt me prima. Het enige nadeel wat ik vind bij de Denon is dat je weer met een potmeter loopt te draaien in plaats van een fader zoals er bijvoorbeeld op mijn Nuo zit (dat kleine pielding op de Numark vind ik overigens ook niets).

Daarnaast klinkt de Denon over de hoofd telefoon uitgang heeeeeeeel anders dan mijn Nuo en dat is even flink wennen. Grootste voordeel van de X1500 vind ik absoluut het feit dat je de kanalen kunt routen zoals je zelf wil..... oftewel kanaal 1 op fader 4 is geen probleem en dat is echt een mega sterk punt van de mixer. Daarnaast de sampler, erg leuk om mee te spelen.

Verdere nadelen aan de Denon? Mwah een beetje digitale achtergrond geluiden als er geen signaal over de fader gaat. Heeft mijn Nuo niet maar daar hoor je de display knipperen ;-) En die 45mm faders..... ik heb van het weekend de Denon even flink misbruikt en om heel eerlijk te zijn vind ik ze niet eens onprettig.... en die kleine knopjes van de toonregeling vind ik dan weer niks terwijl ik van plan was ze op mijn Nuo te vervangen voor kleinere exemplaren (gauw uit mijn hoofd gezet dus).

Denon is gewoon een nette mixer voor de huidige prijs, hij verliest het van de Nuo maar hij kost ook ruim 200€ minder op het moment dus zo'n ramp is dat niet (op features wint ie het overigens wel).

Voor wat ik er na een weekend over kan zeggen (heb ik het over de Denon), Leuke mixer die net onder de Nuo5 zit maar weer boven de DJM600 en Numark mixer qua kwaliteit. Beetje krap opgebouwd maar een shitload aan features en dus gewoon een erg leuke mixer voor de prijs.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
20-2-2006 11:23

dj diëgo schreef:

Als je dan nog kan dansen wil ik het wel zien wink ;)
Het is idd meer een effect dan iets echt bruikbaars maar altijd wel leuk een extra effect toch?
Het is inderdaad wel een effect, maar daarom niet minder bruikbaar. Zoals jij het zegt is het alsof effecten per definitie niet bruikbare dingen zijn.
Ik beschik ook over 100% pitch en ik gok dat ik 2 of 3 keer gemiddeld op een avond er gebruik van maak. Het is geen must om te hebben maar als ik het niet had zou ik het vrij snel gaan missen in elk geval.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-2-2006 17:49
Op de Denon DN-S1000 is de 100% pitch beter bruikbaar dan de Brake, omdat de Brake niet altijd lang genoeg duurt voor mijn gevoel. Ook is het wel eens leuk als je een hoop mensen tegelijk op de maat van de muziek ziet springen en om dan te kijken hoe lang ze het volhouden als hij iets (veelsneaky :V) sneller gaat.wink ;)

Ik heb een aantal topics over de Denon DN-X1500 en de Numark 5000fx doorgelezen en het een en ander op een rijtje gezet. De Denon lijkt mij inderdaad de beste keuze, tenzij iemand mij nu nog even kan ompraten.razz :p

De winkel waar ik de VMX1000 gekocht heb, doet niet moeilijk, en de €180,- krediet is dus vrij te besteden, dus een extra paar speakers komt er mss aan...

Nu nog even wat laatste dingetjes opzoeken, en toestemming vragen aan mijn ouders, dat verschil met de Numark wilde mijn vader alvast voorschietenhappy :).

Als alles rond en zeker is, dan staat er binnenkort een bestelling voor de Denon DN-X1500 bij Dré!wink ;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 5308
20-2-2006 18:08
De break-lengte op de S1000 is toch instelbaar? Of bedoel je dat je hem zelfs in de langste stand nog niet lang genoeg vindt duren?

Wat betreft de Numark 5000fx tegen de Denon DN-X1500: er zit wel een fors prijsverschil van bijna € 200 (dik 30%) tussen deze twee mixers. Dan mag je ook wel verwachten dat de Denon iets meer te bieden heeft. De 5000fx leek mij (het kwartiertje dat ik er mee heb staan pielen - veel te kort dus) voor het geld best een leuk ding.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-2-2006 22:52
Op de langste stand vind ik deze inderdaad vaak niet lang genoeg. Hij is wel instelbaar ja.

Mijn vader ziet het niet zo zitten dat ik €799,- aan een mixer uit geef... eerst hem maar eens proberen te overtuigen, maar dan ga ik offtopic.wink ;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)