Forum > Muziek

Hulp gevraagd: Tech-house, Electro, Minimal Techno, Techno, Progressive

(157 reacties. Pagina 11 van 16)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-2-2005 16:40

Sylvia schreef:

Nou...wat ik nog niet eerder draaide qua titels dan zijn nummers van Studio Brussel, Andrea Doria, Trafic, Pako & Frederik, Lostep, LCD Soundsystem, DK8, Sander Kleinenberg, Dr. Kucho, Steve Lawler.

Het is lastig om een complete allrounders-mindset ineens om te gooien, plus dat ik vooralsnog volledig willekeurig te werk ga en ook nog moet oefenen met vinyl.

"Echte" progressive zit er niet bij? Shit. Nouja kan ook wel kloppen. Ik heb voornamelijk in de techno, electro en classicsbakken zitten graaien en daar het meest toegankelijke spul uitgevist. Voor het eerst in een platenwinkel met sorteringen waar ik geen fl*kker van begrijp, platen zonder informatie erop, mensen die ik niet ken, gammele SL's om op voor te beluisteren. Moet er nog even aan wennen. Komt wel.

Het is nu nog een beetje alsof ik bij de Appie Heijn eten moet kopen zonder dat ik een recept bij me heb, zoiets ashamed :$ .
How, wacht, Recall:

Heb niet goed gekeken. Er zit wel degelijk progressive tussen.

Vooral die Box van GU is een prachtvoorbeeld. Lostep is idd erg moeilijk dansbaar (zeer rustige prog breakz). Heb zelf het album van Sasha op vinyl (involver).
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2005 16:41
*pfoei*
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-2-2005 16:43
Beetje offtopic:

Afgelopen vrijdag naar een set geweest van Benjamin Bates. Had eerst zoiets van "Zal wel weer een klote commercieel techtrance setje oid worden", wat blijkt, gaat hij daar eventjes twee uur lang de vetste van de vetste Techhouse platen draaien. Werkelijk meesterlijke set.

Mijn mening over hem is dus weer helemaal bijgedraaid. (had in 1e instantie zo'n ID&T gevoel bij hem)

En hij is ook zelf absoluut een relaxte jongen, niet zo'n showpik als ik eerst dacht.

Dikke duim voor Benjamin dus.... happy :)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
22-2-2005 17:06
Ow sylvia luister Ethan - In My Heart eens, ook een zeer relaxte plaat
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
22-2-2005 19:27
GU=Global Underground?
nou,dan heb ik hier nog veel meer voor je om te kopyen(zowel cd alsmede vinyl)dan dat ik dacht.
Oh ja,en die kopy's mogen want de originelen zijn in mijn dus ook in Sylvia dr bezit sneaky :V
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2005 20:21

Tribal Chef schreef:

Ow sylvia luister Ethan - In My Heart eens, ook een zeer relaxte plaat
Zit nu Ethan In my heart (Seb fontaine) Original Mix te luisteren. Lekker. (Hoewel, ze hadden die dame er in deze wel uit mogen laten vind ik, beetje suffe tekst.)
Groove CollectionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 2
24-2-2005 04:21
Als je progressive wilt gaan draaien in een club waar het normaal gesproken niet veel voorbij komt, zou ik dingen zoals Matthew Dekay proberen.
Heeft een goeie drive, progressive, maar met trancy lijntjes erin.

Zoals:
Beautiful Monday shocked 8O
If I could fly
Higher thoughts
Bad
Behind secret borders
Bad

Veelal te beluisteren via 3beat (biedt ook alles voor weinig aan als digital download in 320 kbps), plastic fantastic, juno

Staan op me eigen website misschien ook nog wel een paar prog mixjes om je op ideëen te brengen. wink ;)

Ik raad je ook aan om niet te veel 'hitjes te draaien (fruit, murder was the bass etc...) Vooral in de prog scene houden ze van onbekende dingen. shut up :X
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
24-2-2005 11:42
Matthew DEkay is zeer zeker nice.

Heb zelf ook een aantal platen van hem. Maar hoe je het ook draaid of keert, het blijft progressive van het zweverige soort.

Sylvia geeft de voorkeur aan "Dark" en "sleazy".

Desalnietenin blijft MatthewDekay een toppertje...
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Groove CollectionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 2
24-2-2005 12:01
John Digweed (mix cd) - Fabric 20 shocked 8O shocked 8O shocked 8O

Bizarre cd, vooral track 12, Superpitcher - Happiness (m. mayer mix

duistere electro prog

Deze zal zal zeker waarderen
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
25-2-2005 10:55
Tegenwoordig ben ik very into kompakt, een duits label waar ze een voorliefde hebben voor "tragere techno" (ik weet het, heel vage beschrijving :-D) Maar je kent kompakt wel van de vaandeldragers T raumschmierre, justus kohnke, rex the dog (ook een aanrader trouwens)...

check zeker even hun verzamelaars, of rex the dog met prototype (classic)
mvg, sil

PS deze voldoet niet helemaal aan de topic titel, maar als je ooit iets van Tim Wright ziet staan, ook zeker eens luisteren. Deze is heel onbekend, maar hij heeft ontzettend "smerige" platen (je weet wel, platen die je middelvingers opleveren bij een minder open minded publiek, letterlijk)
Jazeker

Terug naar forum Reageer (zonder quote)