Forum > Muziek

Toekomst voor de cd-dj?

(160 reacties. Pagina 11 van 17)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-11-2004 18:25
Ik blijf erbij dat vinyl icm tijdcode meer voordelen heeft dan puur vinyl, maar dat we van het hele draaitafelgebeuren afmoeten. Je blijft nog steeds met veel nadelen zitten. Ikzelf heb net mijn pc met traktor op mijn mixer geplugt met tweede beeldscherm in mijn dj hoekje en moet zeggen dat dit feilloos werkt. Dan heb je dus feitelijk alleen een pc, mixer en Traktor nodig voor een flekkeloze mix.

De file naar je deck slepen doe je toch al met je muis of toetsenbord, waarom dan niet meteen even je cue instellen en met 2 tellen gelijkzetten? (lukt me zelfs zonder de sync optie in no-time) Is het alleen zo dat je in je mix af- en toe een correctie met je muis moet uitvoeren, maar dit vind ik niet onoverkomelijk.

Ik weet niet of ik snel zou performen in een club met alleen een laptop aangesloten op de mixer, maar weet wel zeker dat ik evenveel of zelfs meer in deze opzet kan als met welke cd-speler of draaitafel ook. Ik ben zelf enorm traktor fan (ken geen ander puur mixprogramma wat zo professioneel is en zo goed zijn werk doet) en zou het heel prettig vinden als native instruments of een andere partij een soort van eks controller zou maken waar alle toetsen apart zijn toe te wijzen aan traktor, ook enkele draaiknoppen voor je filters en natuurlijk een hufterig grote jog met weerstand (eigenlijk technisch gezien een EKS die werkt met traktor, maar met de lay-out van een cdj-1000, mag de jog iets kleiner zijn zodat het nog handig mee te nemen is)

Op dit moment is er dus nog niets wat geheel aan deze eis voldoet, iig, ben er nog niet van op de hoogte.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
22-11-2004 19:04
je gaat voorbij aan het gevoel!!
Vinyl is gevoel.
Vergelijk het met een elektr. piano/key/synth en een vleugeltje,dat voelt anders dat geeft meer voldoening.
Vergelijk het met een sportwagen met cruisecontrole,navigatie,boordcomputers etc etc
of gewoon lekker dat pookje in je hand,spelen met het gas,dat verkeerde straatje inrijden etc.

Ik heb het er al veel over gehad,ik werk met vinyl en cd.
Ik mix cd en vinyl door elkaar(2x cd met 1x vinyl of zelfs 2x vinyl)
Ik speel piano(vandaar die vergelijking)
Zonder dat stukje gevoel zou ik ermee stoppen met dj werk,mij te statisch,ik heb er gewoon geen lol in.
Al die fratsen,het is de KUNST om iets moois te maken zonder al die hulpmiddelen.
Maar vergeet niet-ik ben van 65.
De jongeren onder ons zijn opgegroeid met cd etc,ik met vinyl!

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-11-2004 19:05
En ik begin maandag aan een nieuwe jeugd met m'n SL-1210 laugh :D .
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
22-11-2004 19:13
Bij mannen noemen ze dat...
in de penopauze,lekker op je ouwe dag jonge dingen doen.
en al dat jonge grut het hoofd op hol brengen,kleine meisjes mee nemen in de sportwagen etc.
laugh :D zie je maandag
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-11-2004 20:28
Ik heb je al vaker gezegd dat ik ook bijna 10 jaar met sl's heb gedraaid, ik was nog heel jong toen ik begon met vinyl kopen ca 10 jaar geleden wink ;)

Ik vind het persoonlijk ook lekker iets tastbaars te hebben, maar als ik dan mag kiezen tussen een draaitafel of cdj-1000/CD-X1 geef mij dan maar absoluut dat laatste. Niet meer de ongemakken en toch met een grote jog kunnen pielen. Ik hoop maar dat er snel iets uitkomt speciaal voor Traktor wat dit ook kan. Tijdcode cd's zijn nl niet dedicated aan Traktor, sterker nog, je moet zelfs enkele functies op je spelers ontberen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
22-11-2004 22:28
Jongens, even tussen door als het mag...
Ik ben op zoek naar T-shirts met een leuke afbeelding en/of kreet met betrekking tot de dj (die het shirt aan heeft). Een draaitafel o.i.d.. Weet iemand nog een goede winkel/site waar je dit kan bestellen? Wel in Nederland graag!
Bedankt en nu ben ik weer shut up :X
Hé, jou ken ik nog nergens van
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
22-11-2004 22:32

Jaspervaniperen schreef:

Ik ben op zoek naar T-shirts met een leuke afbeelding en/of kreet met betrekking tot de dj (die het shirt aan heeft). Een draaitafel o.i.d.. Weet iemand nog een goede winkel/site waar je dit kan bestellen? Wel in Nederland graag!
Op de Nieuwedijk in Amsterdam (schuin tegenover de Midtown) zit een dj/records winkel waar ze leuke shirts verkopen! (oa met lichtjes in je shirt, soort van equalizer, maar ook gewoon shirts met leuke dj plaatjes/teksten) Weet alleen de naam niet meer van de winkel ashamed :$
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
22-11-2004 22:34
Dank u maar sites zijn ook zeer welkom!
Hé, jou ken ik nog nergens van
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-11-2004 23:35
Tenkater bedoelt Cyberdog, en die hebben ook een site:
www.cyberdog.net/tradingstation/
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
23-11-2004 07:25
Wel heel off-topic allemaal.

Maar goed,
Bij mij in de buurt kom je ook winkels tegen waar je een tekst of afbeelding kan laten borduren of printen.
Zelfs Multi-Copy bied die mogelijkheid.
Dat is vrij goedkoop(check meerdere,de toeristgebonden bedrijfjes vragen gerust 50 tot 70% meer)en wat jij er maar op wilt-zelfs foto's.
Het leuke is dat jij een uniek shirt/jas etc dan hebt.

succes en groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)