Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 107 van 289)
Moderator(s): Dré
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
12-1-2006 17:55
De gebruikte (en dus vaak ook gevraagde) apparatuur, al dan niet profesioneel, hangt naar mijn mening voor een groot deel af van het publiek en degene die er mee werkt.

Een feestje voor 40 koters van 16 is iets anders dan een productpromotie voor een bedrijf.

Een dj-set neerzetten voor een kindersoos is iets anders dan een dj-set neerzetten op dancevalley (waar dj's vaak eisen aan de apparatuur stellen).

Ik vind dat hier een belangrijk punt ligt in de keuze van budget of profesioneel apparatuur. Tevens is de frequentie van gebruik belangrijk.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
12-1-2006 21:08

KVM schreef:

Een echte voorkeur heb ik niet, aangezien er meerdere merken in aanmerking komen.
Er zit echter wel degelijk verschil tussen budget tafels en een (semi) pro. (en zelfs tussen de semi pro zit nog wel een mindere.)

Martin.
Ja hehe wink ;)

Ik doelde met namelijk het verschil tussen bijvoorbeeld een PM4000, een H2000 en een Series 5.
De mensen die daar vreselijk moeilijk overdoen, dat bedoel ik. Weleens bands gehad die dan een eigen XL4 ipv de Pm3500 moesten hebben. Nou, ondanks die XL4 heb ik toch mensen veel beter horen mixen op die pm3500. Jij hebt het nu over een behriger en bv een kleine Midas, maar das niet wat ik bedoel.

De ervaring-apparatuur verhouding bedoel ik niet (die is er ook niet volgens mij), maar ik vind het gek dat je na 24 jaar alle feesten te hebben meegamaakt (dus ook grote producties) en dan nog steeds zegt dat DAP mc 15 prima speaker is voor feestjes. Mijn interpretatie van zijn verhaal is niet helemaal juist bedenk ik mij nu.

En Arjan, das het precies. Sommige mensen die voor de jeugdsoos een DJ set kopen, stellen daar dan wel dancevalley eisen aan, en vinden het dan rotzooi. (bij de budget reeks zit voor het geld vaak goed spul, (je vraagt je af hoe ze een compressor met gate kunnen maken voor 80 euro echt) maar ook weleens bagger.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-1-2006 21:25
Jij hebt het nu over een behriger en bv een kleine Midas, maar das niet wat ik bedoel.
Ja, maar dit was eigenlijk naar aanleiding van:
Toch vind ik het enigsinds raar dat iemand, met 24 jaar ervaring, die ALLE feesten en klussen heeft gedaan, nog steeds met Dap MC 15's aan de haal gaat. Maar dat terzijde.
Voordeel van de Behringer is dat hij 16kanaals is, 4 subgroepen heeft, meerdere aux sends en een ingebouwd effect. En dat allemaal in een 19" bakkie. (een Midas venice 19" heeft dat niet in huis)
Tevens gebruik ik hem slechts enkel. Vandaar dus de keuze voor deze tafel. Dat hij veel minder presteert dan welk merk dan ook zit hem ook in de prijs.

Martin.
kvm entertainment
Dj DannyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-1-2006
Laatste: 13-1-2006
Berichten: 8
13-1-2006 14:21
ok,ik wil toch nog effe reageren op sommige reacties. Laat me even duidelijk zijn. Ik heb geen mc15 ,dat staat ook nergens in mijn bericht.
Wat er wel staat is dat ik mc 12 heb en mcB15(de baskastjes dus).
Er staat ook te lezen dat ik materiaal huur voor grotere dingen.
Ik ken dus heus wel het verschil tussen dap en behringer bijvoorbeeld.
Waarom ik dan toch die dap boxen gebruik?
Grote producties zijn leuk,maar daar kloppen de klanten dus meestal bij grotere firma's voor aan. Niet bij de deejay naast de deur.
Al de groter dingen die ik gedaan heb waren dan ook voor de firma van mijn vriend(met degelijk materiaal)of voor mensen die mij kennen(en dan werd er gehuurd).
Hier bij ons (in het Leuvense) wordt nu eenmaal geen 400 en 500 euro gevraagd voor een avondje draaien. Toch niet wat betreft trouwpartijen en andere feesten.
Voor grote fuiven ed gaat dat natuurlijk niet op.
Het hoeft dan ook niet te boenken hè.
Wel,wie het degelijk materiaal kan betalen en dus goed geluid wil,krijgt dat ook.
Daarvoor wordt er dan gehuurd,maar de klant moet dat betalen en niet iedereen wil/kan dat.
Ik ben er mischien een hardhoofd in,zeer koppig,maar heb altijd willen bewijzen dat voor de meeste doorsnee feesten met budgetmateriaal te draaien valt.
De combinatie is dus: - 2xMC12
- 2xMCB15 (baskasten)
- Paladium 700 versterker
- Paladium 900 versterker
-SE 100 sound enchancer van JB systems
Het gebruik van de SE 100 maakt een heel verschil.
Verklaar me gek,doe wat je wil, maar dit klinkt meestal goed genoeg.
Ik betaal me hier voor de rest al blauw aan het kopen van alle nieuwe muziek.
Daar gaan alle opbrengsten naartoe.
Ik download niks,koop alles direkt als het uitkomt,maar kan meestal altijd draaien wat de mensen vragen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-1-2006 16:36
Samenvattend is jouw punt nu?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
13-1-2006 16:42
Ik ken dus heus wel het verschil tussen dap en behringer bijvoorbeeld.
En het verschil tussen een Dynacord setje, of bijvoorbeeld een grotere van DB of JBL? Ik heb hier zelf weinig ervaring mee want zit zelf zeker in het budgetrondje, maar ben wel nieuwschierig van wat je daar van vind?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
14-1-2006 10:57

DJ Delay schreef:

Ik ken dus heus wel het verschil tussen dap en behringer bijvoorbeeld.
En het verschil tussen een Dynacord setje, of bijvoorbeeld een grotere van DB of JBL? Ik heb hier zelf weinig ervaring mee want zit zelf zeker in het budgetrondje, maar ben wel nieuwschierig van wat je daar van vind?
ligt er maar net aan welke set je pakt van dynacord en welke van jbl/db
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-1-2006 16:31
Ik ben ook begonnen met merken als DAP en IMQ/stageline. Op zich leuk spul, maar simpelweg niet betrouwbaar. Een dubbele cd-speler waarvan er spontaan één ophoudt, een mengpaneel waarvan het ene optreden een kanaal kraakt, het volgende optreden de ledjes van de VU meters uitvallen, dan weer de volledige linkerkant wegvalt etc.

Ik beweer niet dat dit soort dingen met pro merken nooit gebeuren, maar de kans is gewoon stukken minder. En dan hebben we het nog niet over dingen als klank ed gehad...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj freezeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 31-1-2007
Berichten: 14
30-1-2006 23:02
jah een vraagje hier,
het is al weer bijna carnval en ik (jullie waarschijnlijk ook wel al) sta al weer helemaal volgeboekt!

nou is dit mijn eerste jaar dat ik echt vollebak draai met carnaval, ik heb dus geen idee wat ik moet vragen.

de situatie:
alle 4 de dagen: zaterdag zondag maandag avond van 9 tot 3 en dinsdag van 9 tot 12 muziek draaien met eigen apparatuur in een café(kan wel 250 man in denk ik, op de carnaval manier wink ;) ), overdag zal de café baas mijn apparatuur gebruiken om gewoon een cdtje op te zette.
ik had zelf voor alle dagen 800 euro in gedachte, te hoog of te laag??

nou nog een vraagje:
ik werk met 2 behringer subs (18") en 2 wharfedale topkasten (15") hier staat een versterker op van 2x 450 watt. de kasten zullen maximaal uit elkaar staan om het geluid zo veel mogelijk te verspreiden, nou ben ik aan het twijfellen of die 900watt het wel zou doen in zo'n vol café, of moet dit gewoon kunnen?

groeten
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
31-1-2006 19:53
Vergeet niet dat 250 man in een cafe met carnaval zonder muziek zelf al een hele bak herrie maken. Je wil hier met je muziek toch wel een beetje overheen komen dan lijkt me 900 watt aan de krappe kant, je zou kunnen overwegen ergens nog een crossovertje en versterker te huren of aanschaffen.
Dit zal de output van je setje behoorlijk verhogen en in jouw geval is dit best wenselijk.
Ik zou het zelf niet durven in ieder geval.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)