Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 10 van 25)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
18-2-2009 09:25

ideedeluxe schreef:

Alleen is het soms moeilijk om bijvoorbeeld een klant die met regelmaat opdrachten oplevert, maar traag betaalt, hard aan te pakken.
Tuurlijk, uitzonderingen zijn er altijd. Onze vaste klanten betalen gelukkig vrij redelijk, maar als dat niet het geval is zul je toch afspraken met zo'n klant moeten maken. En natuurlijk krijgt zo'n vaste klant wat meer ruimte dan een klant die maar 1 keer boekt, maar het moet niet te gek worden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Sound by GhostStandaard Lid
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
19-2-2009 18:08
Je kunt je natuurlijk altijd opgeven voor het tv programma 'Das je goed recht' haha laugh :D (zondagavond als het goed is). Daaruit blijkt dat mensen die een rechtzaak gewonnen hebben na een jaar nog steeds geen geld hebben, en waarschijnlijk hun geld ook nooit zullen krijgen! ...

wink ;)
Shake It!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
19-2-2009 20:36
Van een kale kip kun je niet plukken. En bij een civielrechtlijke procedure zijn er bar weinig middelen om iemand daadwerkelijk tot betaling te dwingen. Het houdt wel zo'n beetje op bij beslaglegging. Een faillissementsprocedure levert al helemaal niets op. Je bent meestal toch concurrerend schuldeiser. Belastingdienst en de banken gaan voor, daarna volgen pas de overige vorderingen.
I am a TimeDriver!
Xander 100Standaard Lid
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 15-5-2011
11-3-2009 11:49
Ik denk dat als je afspreekt om de betaling vooraf te doen
En er komt dan al een smoes dat er nog vele zullen volgen.
Of je dan toch draait of niet is dan je eigen keuze.
Maar je weet dan dat afspaken niet geheel lopen zoals het moet.Sommige mensen zijn echt gehaaid om niet te betalen en zien dit dan als een sport. shocked 8O En dan kun echt fluiten naar je geld!!Je wilt niet weten hoe vaak
postorder bedrijven met dit bijltje moeten hakken.

Ik denk dat we naar een tijd gaan waar vooruit betalen standaard word.Dat is ook de reden van crisis nu.
Iedereen wil maar op de pof leven. shocked 8O

Ben benieuwd hoe het is afgelopen allemaal.
Party verhuur van gent
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
11-3-2009 15:37
De zaak ligt nog steeds bij mijn advokaat en kan volgens mij nog wel even duren. De betaling is tot op heden nog niet gebeurd.
Binnenkort eens horen hoe de status is.

Volgende week heb ik hopelijk meer informatie. De nodige stappen zijn reeds genomen bij de rechtbank volgens mijn advokaat.

Als dit tot een goed einde komt zou dat echt positief zijn :)
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
26-3-2009 09:52
De vrederechter gaat niet over tot een vonnis, daar de huurder "slechts" een handtekening op de algemene voorwaarden had gezet (waar tevens een verwijzing naar het verschuldigde bedrag op stond), en niet op de factuur zelf. En dat volstaat niet voor summiere rechtpleging.

Jammer dat er zo misbruik gemaakt wordt van vertrouwen, maar het is leergeld, ik geef geen kredieten meer.
Verdere stappen ondernemen zijn waarschijnlijk veel te duur en bieden tevens ook geen zekerheid.

Dus even als tip: factuur zelf altijd laten ondertekenen (doe ik normaal altijd, net in dit geval niet..) en duidelijk alle informatie vermelden.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
26-3-2009 10:04
Factuur laten tekenen is toch onzin? Zolang het contract getekend is (met een vermelding naar de AV uiteraard) is het tekenen van een factuur niet nodig.
Ik ga toch ook niet bij de supermarkt alle bonnetjes tekenen (dat is eigenlijk ook een factuur)? laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
26-3-2009 10:10

SebasVD schreef:

Factuur laten tekenen is toch onzin?
Is dat zo?
Je moet het toch met het bedrag eens zijn. (Althans dat lijkt mij)
(waar tevens een verwijzing naar het verschuldigde bedrag op stond)
Als ik dit lees is het bedrag dus onbekend.

Martin.
kvm entertainment
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
26-3-2009 10:19
Dat je met het bedrag eens bent, kom je overeen op een offerte/overeenkomst lijkt me?
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
26-3-2009 10:28

SebasVD schreef:

Dat je met het bedrag eens bent, kom je overeen op een offerte/overeenkomst lijkt me?
Ik lees niets over een offerte/overeenkomst.
Ik lees wel dat de algemene voorwaarden zijn ondertekent.
Misschien dat Stimp hierin wat duidelijker kan zijn.

Ik heb het idee, (ook vanwege de "uitspraak") dat hij zijn papierwerk niet inorde had.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)