Forum > Geluid

Beste koptelefoon?

(205 reacties. Pagina 10 van 21)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-1-2004 20:46

DJ Quinten schreef:

Technics rpdj1200/1210 voelt beetje kwetsbaar aan en het wiebelt en draait teveel.
Daar heb ik geen last van, en ik behandel hem soms wel wat hufterig.

Hoezoe draait teveel? Wat bedoel je daarmee? Dat de scharnierpunten om de zogenaamde "single ear monitoring" draagstijl te kunnen bekomen te los zijn? Je kunt die gewoon aanspannen door de schuivertjes (dat kan niet dacht ik bij de HDJ-1000). Zit goed vast.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
12-1-2004 21:00
Ben nu ruim een jaar in het bezit van een HD25-1,
en kan er écht niks slechts over bedenken!!

De opmerking dat ie niet echt superhard kan sta ik van te kijken shocked 8O
Misschien dat ik wat gevoelige oren heb maar zo'n 900 maakt me echt binnen 2 sec doof denk ik dan razz :p
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
12-1-2004 21:03

Snake schreef:

DJ Quinten schreef:

Technics rpdj1200/1210 voelt beetje kwetsbaar aan en het wiebelt en draait teveel.
Daar heb ik geen last van, en ik behandel hem soms wel wat hufterig.

Hoezoe draait teveel? Wat bedoel je daarmee? Dat de scharnierpunten om de zogenaamde "single ear monitoring" draagstijl te kunnen bekomen te los zijn? Je kunt die gewoon aanspannen door de schuivertjes (dat kan niet dacht ik bij de HDJ-1000). Zit goed vast.
Ja ik weet dat je hem vast kan zetten, vind m verder ook geen verkeerd ding, wilde deze ook eerst kopen, ziet er mooi uit en technics.....tjsa...is technics, heeft wel wat. Omdat ik toch bijna altijd dat ding op heb en misschien alleen af en toe afdoe als ik ff leuk de mix erin wil gooien, heb ik liever geen poespas met schelpen die kunnen draaien en op goeie houding vast kan zetten. Vast wel ideaal voor 'quasi modo houding' (dré's uitspraak wink ;) ) maar niet voor mij weggelegd.

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
12-1-2004 21:05
bij de technics hoofdtelefoon moest ik hem in de mediamarkt eerst nog uit de "knoop" halen, en hij zit op je oren. Niet echt bepaald mijn koptelefoon dus.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-1-2004 21:05

DJ Quinten schreef:

Vast wel ideaal voor 'quasi modo houding' (dré's uitspraak wink ;) ) maar niet voor mij weggelegd.
Pas dan maar op want de HD25 van Senn kan dat ook... wink ;)

Trouwens ik vind de HD25 een betere keus dan de RPDJ van Technics (alhoewel ik wel tevreden ben ermee). En ja de verpakking van de Technics is echt wel lelijk, maar wie kijkt daar nu naar? 't Is toch om weg te gooien.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
14-1-2004 18:59
Hoe luisteren jullie eigenlijk naar de muziek wanneer je de platen gelijk gaat zetten? Wat vinden jullie makkelijker.

-Op de mixer de kanalen links en rechts splitten, mits je mixer dit ondersteund?
-Met 1 oor naar de plaat die je wil inmixen en met andere naar je monitoren?
-Koptelefoon op je hoofd laten, met pfl fader beetje klooien zodat je alles door de koptelefoon hoort, ingemixte plaat hoor je en de plaat die opstaat wat zachies op de achtergrond?
-Andere opties?

Ik wil wellis weten wat jullie zoal doen, want ik zit nog steeds met dillemma over welke koptelefoon. Sennheiser hd25 zou het eerst worden, maar nu zit ik toch weer beetje te nijgen naar technics. Sennheiser ideaal wannneer je je koptelefoon vaak ophoudt, technics handig wanneer je met 1 oor luisterd.

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-1-2004 19:06

DJ Quinten schreef:

-Koptelefoon op je hoofd laten, met pfl fader beetje klooien zodat je alles door de koptelefoon hoort, ingemixte plaat hoor je en de plaat die opstaat wat zachies op de achtergrond?
Zo doe ik het. Komt ook omdat m'n ouders niet zo happig zijn op beats waardoor het huis van gaat daveren (is het onze nogal gevoelig voor, alles gelijkvloers). Als ik ga mixen zet ik m'n koptelefoonversterker dan op master.
Sennheiser ideaal wannneer je je koptelefoon vaak ophoudt, technics handig wanneer je met 1 oor luisterd.
Van beide koptelefoons kun je de schelpen draaien zoals je wilt. Of je de koptelefoon nu op je hoofd laat of telkens maar één schelp gebruikt doet er dus niet echt toe.

Trouwens die stijl van voorbeluisteren is iets dat je volledig zelf moet uitmaken, gewoon datgene doen wat voor jou het beste werkt.
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
14-1-2004 20:22
ik gebruik nog steeds mijn oude trouwe se450.
wel dikkere kabel en een neutrik op gezet.

Voobeluisteren doe ik via een oor, en met het andere oor naar de monitoren.
I'm a man... I don't read manuals.
WardtAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 27-2-2004
Berichten: 15
14-1-2004 22:40
Ik draai lekker met een Sennheiser HD 497, hij bevalt me prima, en is niet duur... Hij sluit echt perfect af en kan flink hard... shocked 8O
Ik ben potjandriedubbeltjes nog steeds proeftijd lid
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
15-1-2004 18:13
Ik heb een sony pro MDR-7506.
Superieure kwaliteit en stevig gebouwd.
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)