Forum > Off-Zone

Wat voor werk doe je in de vakantie?

(170 reacties. Pagina 10 van 18)
Moderator(s): Dré
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
28-7-2009 13:03
@ Dj-Jan, moet je ook echt mee nar de studios of is het meer magazijn werk bij chain?
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
28-7-2009 14:27

Schno009 schreef:

Wel tegen het gebruikelijke loon van een 16-jarige, maar ik ben er het hele jaar razz :p
En dat is ?

Ben zelf ook 16, werk bij mijn ouders in de bakkerij-koffieshop (m.a.w. gewoon een bakkerij met 10 tafeltjes waar je ook een drankje, een gebakje of zelfs een Soep/croque Monsieur kan consumeren)
Ik krijg geen loon, maar mijn ouders betalen wel al mijn inkopen betrekking tot muziek kopen op internet, belwaarde voor GSM,ze betalen bijna al mijn aankopen kwa materiaal en ga zo maar door. Als ik dit moet uitrekenen zit ik op toch zeker een gemiddelde van +- 8€ per uur. Maar goed, dat is dus één van de voordelen als je ouders een eigen zaak hebben.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
28-7-2009 15:15
Ik denk niet dat ge te klagen hebt. 8e per uur (netto in uw geval dus), is een heel mooi bedrag voor ne 16-jarige. Zeker als ge weet dat de meeste 16-jarigen wiens ouders een eigen zaak hebben, gratis niks betaald krijgen.
Eigenlijk maakt het bedrag in feite niet eens uit. Het lijkt mij een mooie deal dat ze je gsm, muziek en apparatuur betalen. Anderszijds is het laten uitbetalen en daarmee zelf al die dingen betalen misschien ook geen slechte zaak. Zo leer je met geld om te gaan. Nuja, in theorie dan, want ik heb altijd al zakgeld gekregen, maar moest wel zelf instaan voor al mijn onkosten kwa apparatuur, muziek, gsm, uitgaan, ... (en voor grotere aankopen waarbij ik mijn spaargeld wilde aanspreken, moest ik alsnog via mijn ouders gaan). En ik kan nog steeds niet met geld omgaan laugh :D
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
28-7-2009 15:24
8 euro per uur omgerekend, klinkt goed!
Ik werk bij de AH gewoon, 't loon is 3,88, maar all-in (vakantie-uren, winstuitkering etc) zal 't rond de 5,50-6,00 zitten.
Daarnaast ook nog mooi de blauwe voordeelpas, 10% van wat mn ouders uitgeven krijg ik als extra'tje (tot een max van 75E per kwartaal), dus dat is 300E per jaar!

Misschien nog de laatste week als afwashulp, waarschijnlijk 50E per avond laugh :D
Nu ook op internet!
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
28-7-2009 16:51

DJefke schreef:

Ik denk niet dat ge te klagen hebt. 8e per uur (netto in uw geval dus), is een heel mooi bedrag voor ne 16-jarige. Zeker als ge weet dat de meeste 16-jarigen wiens ouders een eigen zaak hebben, gratis niks betaald krijgen.
Eigenlijk maakt het bedrag in feite niet eens uit. Het lijkt mij een mooie deal dat ze je gsm, muziek en apparatuur betalen. Anderszijds is het laten uitbetalen en daarmee zelf al die dingen betalen misschien ook geen slechte zaak. Zo leer je met geld om te gaan. Nuja, in theorie dan, want ik heb altijd al zakgeld gekregen, maar moest wel zelf instaan voor al mijn onkosten kwa apparatuur, muziek, gsm, uitgaan, ... (en voor grotere aankopen waarbij ik mijn spaargeld wilde aanspreken, moest ik alsnog via mijn ouders gaan). En ik kan nog steeds niet met geld omgaan laugh :D
Idd, ik heb zeker niet te klagen. Tevens is dit niet mijn enige werk.

- 'S avonds repareer ik computers bij mensen thuis.
- Af en toe (lees: uitzonderlijk, 3 keer per jaar ongeveer) bouw ik nog wel een website voor iemand.

Uiteraard ben ik ook nog DJ, wat ook nog voor een leuk inkomen zorgt.

Al met al vind ik zelf dat ik wel wat mooie bijverdiensten heb. Alles is best wel relaxed werk te noemen en ik doe het graag.

Nadeel; bijna nooit 'vrije tijd'... Al noem ik plaatjes draaien wel een leuke bezigheid :)
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
28-7-2009 17:17

dj_mvandis schreef:

Misschien nog de laatste week als afwashulp, waarschijnlijk 50E per avond laugh :D
Afwassen voor €50 op een avond is goed betaald! Ik doe zelf als bijbaantje (ja, heel vervelend laugh :D ) call-center werk. Erg leuk werk (mits je op het goede project belt), en goed betaald.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
28-7-2009 18:03

DJ-Robin schreef:

@ Dj-Jan, moet je ook echt mee nar de studios of is het meer magazijn werk bij chain?
Magazijn in Baarn (zitten tegenwoordig op 1 locatie, dus daar is ook een van hun studios, werk jij er?

dj_mvandis schreef:

8 euro per uur omgerekend, klinkt goed!
Ik werk bij de AH gewoon, 't loon is 3,88, maar all-in (vakantie-uren, winstuitkering etc) zal 't rond de 5,50-6,00 zitten.
Daarnaast ook nog mooi de blauwe voordeelpas, 10% van wat mn ouders uitgeven krijg ik als extra'tje (tot een max van 75E per kwartaal), dus dat is 300E per jaar!

laugh :D
Wow, ik werk bij de plus en krijg iets van €2,50 p/u, en all-in €3,60 (als 15-jarige)
Krijg ook geen blauw voordeelpas wink ;)
Event-Light
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
28-7-2009 18:18
Werken in de vakantie? Dat is nogal onmogelijk... Het mooie van vakantie is dat je dan niet hoeft te werken.
Lekker 1,5 maand vertoeven in Canada. laugh :D
Lichtje erbij?
JoniisrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2008
Laatste: 22-2-2011
Berichten: 57
28-7-2009 18:27
Ik werk deze vakantie fulltime bij Extremedia/Canvasdirect.nl als junior grafisch ontwerper.

Leuke voorbereiding voor m'n school volgend jaar :]
~
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
28-7-2009 18:44
Vakantie? wasda?

Werk gaat door, eigenlijk had ik vanaf vrijdag 3 weken vakantie gehad van de werkgever maar heb me alweer laten overhalen om dinsdag wat dingetjes te doen, zal ook nog wel woensdag worden denk ik.
Onze eigen shows en verhuurdingetjes blijven ook gewoon doorgaan want het is zo leuk om te doen
Gelukkig mag ik nog een weekje weg met scouting als verkennersstaf ook omdat ik het zo leuk vind maar dat is wel stevig aanpoten (maar wel lekker een week buiten in de ardennen).

Veel vrije dagen in de zomer? Ja, graag!
Veel leuke dingen doen? Ja, veel!
Niet werken? Ben je gek joh, The show must go on!
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)