Forum > Geluid

Pioneer CDJ-400 topic

(153 reacties. Pagina 10 van 16)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-11-2024
22-12-2007 12:06
Ik heb hier nu ook een cdj-400 staan happy :). Ik las dat er mensen waren bij het afspelen vanaf de i-pod wat moeizaam ging dus ik heb dat ook even getest. Vanaf mijn i-pod mini (zo'n oude) leest hij probleemloos alle bestanden, playlists enz enz. Dus tot op heden niets raars kunnen vinden.
The return of the BoomBap
Dj-blasterStandaard Lid
Sinds: 12-12-2007
Laatste: 12-1-2008
25-12-2007 16:11
mijn broer heeft er 1 besteld tot nu toe als er weer geld ik over 2manden komt er nog 1 bij laugh :D
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
25-12-2007 23:48

jelmer schreef:

Ik heb hier nu ook een cdj-400 staan happy :). Ik las dat er mensen waren bij het afspelen vanaf de i-pod wat moeizaam ging dus ik heb dat ook even getest. Vanaf mijn i-pod mini (zo'n oude) leest hij probleemloos alle bestanden, playlists enz enz. Dus tot op heden niets raars kunnen vinden.
Nieuwe iPods hebben een andere pin configuratie op de connector. Om die reden werken oude iPods dus zonder problemen en gaan nieuwe iPods nog wel eens over de pis. Pioneer is niet de enige met het probleem, ook Numark en Cortex zijn er al tegen aan gelopen. Beetje vreemd van Apple dat de pin configuratie omgegooid word zonder duidelijke reden met als gevolg dat overal weer adapters voor moeten worden gemaakt. Maarja tis en blijft Apple hé, speciaal voor mensen met een kronkel in de hersens ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JelmerStandaard Lid
27-12-2007 10:30
Ik heb mijn fototoestel weer terug en kan nu dus even twee dingen laten zien die mij erg opvielen aan de cdj-400. Allereerst moet je de cd er mega ver in duwen voordat hij hem pakt in vergelijking tot de denon s3500 die ik hier heb staan. Maakt dat wat uit? Uiteraard niet maar het viel me wel op razz :p .

Verder maakt de jog van de cdj-400 een stuk meer lawaai. Hij rammelt wat als je hem gebruikt. Hier hoor je helemaal niets meer van zodra je de muziek ook maar op een heel klein beetje volume zet dus het is absoluut niets onoverkomelijks maar omdat er veel mensen geïnteresseerd waren in de jog heb ik het even in een filmpje gezet.

youtube

De usb aansluiting werkt verder fantastisch. Zoals hierboven te lezen pakt hij mijn oude i-pod en usb stickje zonder problemen. Wel doet hij er ongeveer 45 sec. over om mijn 2 gb usb stick te "laden". Moet er wel bij zeggen dat deze tot de nok toe vol zit. Kortom, mocht je dit live willen gebruiken prik op tijd je stick in de speler.

De beatloop doet het boven verwachting goed. Ik draai geen muziek met eenvoudige "boenk boenk" beats en meestal brouwt de cdj er een keurig loopje van.

De loop divide is ook leuk speelgoed. 1 klein opvallend punt daarbij is lastig te omschrijven maar ik ga het proberen. Op het moment dat je het plusje of het minnetje indrukt verknip je de loop iets meer of iets minder. Je loop gaat dus volkomen anders klinken, zeker als je een keer of drie op de min gedrukt hebt. Als je hem dan echter nog een keer extra verknipt hoor je heel kort even de "gewone toon" waarmee de loop begint als je hem nog niet verknipt hebt. Het is een erg onduidelijk verhaal volgens mij, ik zal als er belangstelling voor is het nog wel als filmpje proberen te posten. Dit is overigens wederom niet erg storend maar ik heb geen ervaring met dit soort functies en weet dan ook niet of dit normaal is.

Het handmatig loopjes maken werkt op de cdj net zo makkelijk als op de denon. Ook het bijstellen van het loop out punt kan heel makkelijk met het jogwheel of met de search knopjes als je het per frame wil doen (dank je wel Mutz voor de tip wink ;) )

Pitch werkt ook naar behoren maar zoals al eerder gemeld is de klik in het midden minder duidelijk dan je op sommige andere spelers gewend bent. Ik vind dit stiekem een voordeel omdat je nu voor mijn gevoel makkelijker rond de 0% pitch kan mixen (0,1% e.d.)

Ik heb vandaag eens heerlijk de tijd om uitgebreid te gaan spelen met de cdj dus als er nog vragen zijn kan ik die vandaag prima uitproberen en desnoods filmen. De memory functie heb ik bijvoorbeeld nog helemaal niet bekeken dus daar ga ik sowieso maar eens aan beginnen happy :)

Ik heb in het bovenstaande de cdj-400 een paar keer vergeleken met de denon s-3500. Ik weet dat dit niet eerlijk aangezien ze niet in de zelfde prijsklasse zitten. Ik heb toevallig beide spelers hier staan dus daarom is een vergelijking snel gemaakt. Hou echter bij het lezen daarvan het prijsverschil in je achterhoofd.

nog een bonus foto happy :)
JelmerStandaard Lid
27-12-2007 14:33
Ik heb even een filmpje gemaakt van hetgeen ik hierboven beschreef over de loop divide.

Elke keer als ik het minnetje in druk hoor je op een gewone manier de eerste beat van de loop. Aan het einde hoor je het goed omdat dan de loop heel erg op geknipt is.

https://www.youtube.com/watch?v=QW7rIWSr3Og
JelmerStandaard Lid
28-12-2007 16:00
En voordat mensen denken dat ik niet blij ben met de loop divide een klein filmpje over hoe je er op kinderlijk eenvoudige wijze heel plezier van kunt hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=DZQRJn-aQoI

Ik geef toe: niet enorm virtuoos maar ik vind het zulk leuk speelgoed laugh :D
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
19-2-2008 13:54
Zijn er al mensen die de midi-functionaliteit hebben getest van de CDJ-400?

Dat is wat mij eigenlijk het meeste aanspreekt op de speler, en ben ook benieuwd of er al software is waar hij goed ondersteund word. (dus met trackinfo op de speler)

Ander vraagje over de USB-functionaliteit, als ik er een externe HD aanhang, gevuld met 150Gb aan MP3, heeft de speler dan veel tijd nodig om alles te indexeren, en maakt hij dan een database bestand aan? (zodat het de volgende keer niet weer opnieuw geindexeerd hoeft te worden?)
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
19-2-2008 14:02
De CDJ-400 maakt afaik géén database aan en moet dus iedere keer een aangesloten harddisk of usb-stick doorploegen. Hoe lang dat duurt zal afhangen van het aantal bestanden en folders. En er is een maximum van 20.000 files per drive. Hier kan je dat allemaal lezen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MGStandaard Lid
Sinds: 4-1-2006
21-2-2008 00:12
Maar hoe zijn de eerste meningen?

Verkoop je oude cdj100 en cdj200 en schaf die cdj400 aan, of voorlopig die cdj400 nog maar even in de etalage laten staan? Ik heb het over gebruik voor drive-inn shows en verhuur...
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
21-2-2008 08:25
Ik zou in ieder geval even wachten tot de Denon DN-S1200 er is. Die indexeert wel (maakt database aan) en heeft de mogelijkheid om playlists aan te maken, ondersteunt wav-bestanden via de usb-poort (CDJ-400 alleen mp3), heeft een touch sensitive jog, twee loops in plaats van 1, kan zoeken in mp3 en wav-tags en heeft een aansluiting voor een toetsenbord.

Het ziet er in ieder geval naar uit dat zoeken op de S1200 een stuk makkelijker en sneller wordt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)