Forum > Algemeen Forum

Musik Messe 2006

(111 reacties. Pagina 10 van 12)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-4-2006 00:06

Jeroen G schreef:

Ik ben ook gisteren en eergisteren geweest. Qua DJ was er behalve bij Numark (demo's door Rockid) weinig verrassends te zien. Pioneer had alle nieuwe modellen staan om te testen en hadden (net zoals op de meeste andere stands) doorlopende demo's (met o.a. Dan Tat). Technics had dezelfde stand als vorig jaar neer gezet... met dezelfde Cd spelers die nog steeds hetzelfde klinken. Denon ontbrak, had geen stand. Schijnt dat ze voorlopig met weinig nieuws komen.
Synq SMX2, Ecler Hak380, Numark spul vond ik toch redelijk verassend en zo zijn er nog wel meer die toch wel wat te melden hadden op de Messe.

Vandaag even goed bij Pioneer wezen kijken en Zabiela staat mooi op de film icm de EFX1000. Bij Ecler de mensen van Noise Stylus staan filmen, Rockid op de HDX en Virtual Vinyl, Reloop had wel wat leuke dingetjes en bij UDG ben ik eindelijk de ultieme tas tegen gekomen voor dagelijks gebruik.

Er was dus genoeg ;-)
De EOM draaitafels en CD speler vlogen me om de oren, maar dat was te verwachten.

Inderdaad op de Behringer stand stond Lucca te draaien, met vinyl en een CDJ-1000. Ik heb wel 2 grappige foto's, 1 afgeplakt en 1 onthuld ;)
En ze stappen er straks allemaal voor een groot deel vanaf. Vandaag bij Reloop geweest en daar met de Duitsers staan praten in het strakke pak, ook die willen een beetje van het massa gedrag af. Hetzelfde geld voor American Audio e.d net zo. Laten we hopen dat er wat minder van de massa komt... alleen maar leuk natuurlijk.
Dateq stond in een andere hal, meer bij de PA spullen met hun Vibe en de overige producten. Suf om te zien dat de XTC nu door een ander merk is gecopieerd. Schijnt dat ze gewoon een XTC hebben gekocht en naar de copieer Chinees hebben gestuurd.
Wat pas echt erg was dat is dat die lui echt de hele dag op hun kruk zaten en wat er ook gebeurde niet van plan waren er af te stappen... wil je nou je merk een beetje smoel geven of wil je hier de hele dag zitten als een zoutzak was de gedachte die in mij op kwam.
Foto's kun je hier bekijken, blader door met het pijltje :
Hoop dat ik morgen een beetje op tijd thuis ben, ruim 4 gig aan pics weten te schieten op de messe en een paar hele leuke/exclusieve scratch movies bij o.a ortofon. En natuurlijk het filmpje van zabiela op de EFX..... heel leuk om te zien en je vraagt je waar al die effecten nou verstopt zitten in die EFX want hij krijgt er dingen uit die ik nooit eerder gehoord heb ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-4-2006 22:59
aangezien ik gisteren tijdens het typen van de vorige tekst telefonisch werd "weggerukt" om het geluid van Hi-5 band te verzorgen, hier een klein vervolg.

Bij JB-Systems kon je de nieuwe Laser zien, erg dom dat deze in te fel licht hing en dus op die manier totaal niet uit de verf kwam.

Tussen het vele Led "geweld" vond ik de JB-lighting MH toch wel de moeite van het vermelden waard.

Ook gaan velen richting draadloos, (zowel in de licht als geluids sector) in veel folders zie je dan ook de welbekende Linksys staan.

Martin.
Edit Mod: Dré: Eerste JB referentie even aangepast in JB-Systems (om de kans op verwarring tussen JB-Systems en JB-Lighting niet nog groter te maken ;-)
kvm entertainment
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
3-4-2006 21:00

Soundmaster20 schreef:

ik ga ook met de school. We gaan op zaterdag 1 april sad :( moet dus een dag voor opofferen. Ik hoop dat het wat is.
Jerry, het was vrije inschrijving, dus nie zeiken eh wink ;)

Erg toffe beurs, alleen wat minder als je dat nog moet doet na 2 uurtjes slapen in de bus, terwijl je er 25 uur op hebt zitten wink ;) razz :p
Het is me iig goed bevallen, mijn voeten wat minder razz :p
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-4-2006 04:39

dj compact schreef:

Erg toffe beurs, alleen wat minder als je dat nog moet doet na 2 uurtjes slapen in de bus, terwijl je er 25 uur op hebt zitten wink ;) razz :p
Het is me iig goed bevallen, mijn voeten wat minder razz :p
Sissy.... ;-)

Voor ik richting de Messe vertrok had ik er 13 dagen achter elkaar op zitten, gemiddeld 60 uurtjes gedaan per week de afgelopen weken en tijdens de Messe gewoon lekker door gegaan, overdag veel lopen, s'avonds pics bewerken, uitzoeken, editten etc etc tot een uur of 2 á 3 en s'ochtends er weer om 7 uur uit en om half 9 in het pers centrum zijn.

Van werken is nog nooit iemand dood gegaan, veel mensen zijn er wel rijker van geworden ;-)

Owke ik heb het meerendeel ook online, morgen ff de filmpjes editten en dan kunnen die ook online gepleurd worden.

Het voorlopige resultaat, https://www.aboutdj.nl/content/view/313/2/
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-4-2006 11:47
@Reind
Ook hier lees ik het "afplak" verhaal van Behringer.
Heb je nagevraagd waarom het was afgeplakt?
Tevens kwam men tape te kort, of is deze foto van de Pioneer stand? wink ;)
Pioneer/Behringer Men trekt nogal snel conclusies zonder na te vragen waarom.

Op de stand van Coef (niet een van de goedkoopste licht fabrikanten) gebruikte men de HQ power rookmachine (Martin pro2000 look-a-like) So What?

Als je als bedrijf een bepaald product nodig hebt, en niet zelf maakt, zal je er een moeten "lenen". De één taped hem af, de ander niet. Dat is een "eigen" keuze.
Het gaat hier tenslotte om de promotie van je eigen product, en niet dat van een ander. wink ;)

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-4-2006 13:33
2 x bewerkt. Laatst door Reind op 4-4-2006 13:42
Waarom zou je een cd speler af moeten plakken als Behringer zijnde? Ze hebben in hun eigen assortiment geen cd speler dus het gebruik van een ander zijn producten is niets om je voor te schamen.

Bij Ecler kwam ik Reloop draaitafels, cd spelers van Numark tegen, Bij Dateq gebruikte men ook een CDJ1000 en zo kan ik alle fabrikanten wel langs lopen die iets van een ander hadden staan..... geen van allen had de zaak afgetaped, waarom zouden ze ook.
Dat men toestemming van Pioneer zou moeten hebben om het te gebruiken is natuurlijk onzin, als ik een CDJ op mijn stand neer zet is dat mijn keuze en niet die van Pioneer.
Daarnaast stond de Formula sound mixer naast de CDJ in een hoekje weg gemoffeld simpelweg omdat er geen andere plek voor was, het lijkt me namelijk niet dat men zich schaamt voor een mixer die in samenwerking met hun gemaakt is. (ik neem overigens aan dat je het over de luister/demo ruimte had in de gang van de ene naar de andere hal)

Ik vind het persoonlijk een beetje zwak dat af tapen, men plakte tenslotte ook niet de logo's op de pc's weg om maar een voorbeeld te noemen.

Daarnaast vond ik de stand van Behringer niet indrukwekkend qua nieuw spul, kan zijn omdat ik natuurlijk alleen naar de dj gear heb gekeken en licht, pa e.d mij alles behalve kunnen boeien. Qua dj spul was het maar een zielige paar vierkanten meter met een VMX en een paar midi/dj controllers die geen van allen aangesloten waren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
4-4-2006 13:37
De enige reden die ik me kan voorstellen waarom Behringer de logo's van Pioneer zou afplakken is omdat Pioneer behalve cd-spelers ook mixers en effectunits maakt, net als Behringer zelf.

Overigens heb ik vrijdag de Pioneers ook zien staan op de Behringer-stand. Voor zover me is opgevallen waren er geen logo's afgeplakt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-4-2006 13:41
Komt omdat iedereen die er langs liep die tape er af liep te trekken ;-)

Ik heb in het halve uur dat ik op de Behringer stand heb gestaan de meneer 2 keer met de vinger over de tape heen zien gaan ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
4-4-2006 14:48
Haha, ja :P En ze hadden die tape alleen aan de buitenkant van de tafel gedaan, dus niet zoals je op die foto kunt zien tussen dat effectapparaat en de CDJ.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-4-2006 23:32

Reind schreef:

Waarom zou je een cd speler af moeten plakken als Behringer zijnde?
Dit kan puur zijn omdat je geen reclame wil maken voor een ander merk. (slechts 1 mogelijke reden).
Philips heeft ooit eens hetzelfde gedaan, bij de SA kasten waren alle logo's afgeboort.
Dat men toestemming van Pioneer zou moeten hebben om het te gebruiken is natuurlijk onzin, als ik een CDJ op mijn stand neer zet is dat mijn keuze en niet die van Pioneer.
Daarnaast stond de Formula sound mixer naast de CDJ in een hoekje weg gemoffeld simpelweg omdat er geen andere plek voor was, het lijkt me namelijk niet dat men zich schaamt voor een mixer die in samenwerking met hun gemaakt is. (ik neem overigens aan dat je het over de luister/demo ruimte had in de gang van de ene naar de andere hal)
Hierover heb ik niets gezegt, ik neem aan dat je iemand anders bedoeld wink ;)
Ik vind het persoonlijk een beetje zwak dat af tapen, men plakte tenslotte ook niet de logo's op de pc's weg om maar een voorbeeld te noemen.
Een pc valt toch wel onder een ander gedeelte als geluids en of licht gear, dus een beetje slecht voorbeeld.
Daarnaast vond ik de stand van Behringer niet indrukwekkend qua nieuw spul, kan zijn omdat ik natuurlijk alleen naar de dj gear heb gekeken en licht, pa e.d mij alles behalve kunnen boeien.

Over behringer heb je mij verder niet gehoort toch?
Het ging mij uitsluitend om het aftape verhaal.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)