Forum > Muziek

Hulp gevraagd: Tech-house, Electro, Minimal Techno, Techno, Progressive

(157 reacties. Pagina 10 van 16)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
11-2-2005 21:57
boekje met rubrieken.<
House...en dan alfabetisch de artiest,label etc
Ditto met trance/techno etc etc.
Dan vraag ik of Di het as maandag op dr werk wil kopieren en stuur ik het je wel op in groot envelop.
Of ...je hebt niks te doen en komt s langs en stoeit meteen even met de door jouw gezochte muziek etc
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2005 22:01
Dank u dank u. Volgaarne. Dank D. ook even van me.

Ik zit nog even tot over mijn oren in een bijklusklusje (wetteksten omzetten in JipenJanneke-taal, met een stevige deadline, taai spul), daarna kom ik graag bij je langs.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
11-2-2005 22:32
wetteksten taai??? haha, hoe kom je erbij? razz :p suc6 meissie...
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2005 22:35
Ik heb teveel wijn op en zit teveel offtopic te bazelen, dus ik hou zo op (sorry allen), maar jezus zeg. Toen ik aan die wetteksten begon (gaat over huurders en woningcorporaties enzo) was het net alsof ik in een film viel die al een uur bezig was. Het duurde langer dan dat ik van mezelf gewend ben voordat het frankje viel.

Binnenkort weer muziek, and lots of it.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
12-2-2005 10:01
is dit een tijdelijke opdracht dan, of heb je weer wat vasts gevonden?
Anyway, ik ken wel wat onderdelen van recht die nóg erger zijn... Bestuursrecht sad :( Wat ze al niet verzinnen om ambtenaren en burgers bezig te houden... wink ;)

Back on topic maar weer? laugh :D
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2005 11:29
Even een update voor de behulpzame kenners die zich nu afvragen waar ik uiteindelijk zoal warm voor ben gelopen.

Het volgende is inmiddels aangeschaft:

Cd's:

Studio Brussel Switch 6
2CD
Vooral nummers als Mobile Gazer: My House vind ik helemaal top.

Ferry Corsten - Right of Way
2CD, met op CD2 een aantal mixen van Rock your body, rock.
Dit schijnt trance te zijn? Nouja, principes heb ik al lang niet meer, deze is gewoon goed.

Andrea Doria - Bucci Bag
CDS
Briljant!

GU Music Box set
6x CDS met o.a. Trafic, Pako & Frederik en Lostep.
Erg lekker, niet allemaal even dansbaar maar rond een uur of 7 's ochtends natuurlijk weer wel.

LCD Soundsystem
2CD
Heeele vage shit, vooral gekocht vanwege de extreem vette Crass Version van het nummer Yeah.

Miss Kittin - I com
CD
ZO goed.

Vinyl:

V/A - Dance Train Classics Vol. 5
Gekocht voor de lol en om met vinyl te oefenen.

V/A - Dance Train Classics Vol. 6
Gekocht voor de lol en om met vinyl te oefenen.

Clones 1
Nouja, meer staat er niet op het label, rare jongens, die vinylmakers.

Leftfield / Lydon - Open Up
Klassieker en dé allereerste aanleiding om weer eens wat met vinyl te gaan doen: de Chemical Brothers remix. Ooit gehoord in een oostduits kraakpand, nooit op cd gevonden, altijd frust over geweest. Eindelijk gerechtigheid.

Humanoid - Stakker Humanoid
Onmisbare klassieker, toevallig nooit op cd gehad. Hormoongestuurde impulsaankoop.

DK8 - Murder was the Bass
Jummie!

T. Raumschmiere - Monstertruckdriver
Had 'm al op cd, maar dit wordt een classic over 10 jaar.

Besteld en hopelijk deze week binnen:

Miss Kittin - Happy Violentine
Volgens Recess de Michael Mayer Mix, volgens Astralmusic de San Valentino Mix: één van de mooiste mixen die ik de afgelopen maanden heb gehoord. Dit is waar ik het voor doe zegmaar.

Sander Kleinenberg - The Fruit
Eens zien wat het allroundcircuit hiervan vindt.

Dr. Kucho! & Gregor Salto - Can`t Stop Playin`
The same.

V/A - Dance Train Classics Vol. 27
A1. Kosheen - Hide U (John Creamer & Stephane K. Mix)
B1. DB Boulevard - Point Of View (Original Club Mix)
B2. Madison Avenue - Dont Call Me Baby (12" Mix)
Vooral van het nummer van DB Boulevard word ik op de 1 of andere manier altijd een beetje blij.

Ook van Steve Lawler ben ik gecharmeerd, moet nog eens even gaan zien wat ik van hem in huis wil gaan halen.

Nouja goed, ik ben dus in het wilde weg wat aan het proberen en erg blij met alle suggesties tot nu toe. In bovenstaand lijstje zitten nummers die eigenlijk niet echt in mijn plannen passen, maar dat geeft mij wel de kans om wat te proberen in het allroundcircuit waar ik al actief ben.

@Teknoknights: zo'n collectie wordt natuurlijk nevernooit compleet bij mij. Ik doe ook maar wat. Ben in Utrecht twee zaken binnengestapt met de mededeling dat ik in bovengenoemde genres op zoek ben naar DE klassiekers en graag wil proberen de nieuwe releases een beetje bij te houden: Boudisque en Metro Recordstore. In beide winkels werken toffe en behulpzame jongens die het leuk vonden om mij even te overstelpen met muziek. Daar ga ik dus de deur platlopen. Over 5 jaar heb ik dan misschien een aardige collectie.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-2-2005 16:14
So hey, Syl,

Das idd een erg brede orientatie razz :p

Zitten idd erg leuke dingen tussen. Sommige begrijp ik dan weer minder (DK8, past dat ook al in zo'n set)

Echt progressive zit er niet echt tussen.

MAar wat ik me nu afvraag is: "Wat is er anders aan deze muziek dan die je eerst draaide?"
Redelijk het zelfde straatje toch?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2005 16:29
Nou...wat ik nog niet eerder draaide qua titels dan zijn nummers van Studio Brussel, Andrea Doria, Trafic, Pako & Frederik, Lostep, LCD Soundsystem, DK8, Sander Kleinenberg, Dr. Kucho, Steve Lawler.

Het is lastig om een complete allrounders-mindset ineens om te gooien, plus dat ik vooralsnog volledig willekeurig te werk ga en ook nog moet oefenen met vinyl.

"Echte" progressive zit er niet bij? Shit. Nouja kan ook wel kloppen. Ik heb voornamelijk in de techno, electro en classicsbakken zitten graaien en daar het meest toegankelijke spul uitgevist. Voor het eerst in een platenwinkel met sorteringen waar ik geen fl*kker van begrijp, platen zonder informatie erop, mensen die ik niet ken, gammele SL's om op voor te beluisteren. Moet er nog even aan wennen. Komt wel.

Het is nu nog een beetje alsof ik bij de Appie Heijn eten moet kopen zonder dat ik een recept bij me heb, zoiets ashamed :$ .
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
22-2-2005 16:29
hey ff een vraagje, waar heb je stakker humanoid vandaan? ik zoek deze plaat al zo lang happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2005 16:31
Gekocht bij Metro in Utrecht, maar ik zie hem ook staan bij Recess.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)