Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie gestart?

(156 reacties. Pagina 10 van 16)
Moderator(s): Dré
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
5-4-2004 20:59
Hier dan ook ff hoe ik ben begonnen.

Ik raakte geintreseerd doordat mijn buurjongen samen met mijn broer een kleine drive-in had. na een tijdje kocht ik mijn eerste mengpaneel: Behringer VMX 200 en 2 hifi cd-spelertjes ( pioneer en philips ). Als boxen gebruikte ik gewoon mijn stereo. Na een tijd kocht ik een effectapparaat ( Behringer Virtualizer dsp 2024 p ) maar die begon na een tijdje te vervelen dus verkocht ik hem. Toen kocht ik mijn eerste psx en bleef nog draaien met de 2 andere hifi spelers. Daarna kocht ik mijn 2e psx en gingen de hifi'tjes eruit. Nu heb ik in januarie 2 boxen gekocht: DAP PR-115. en 4 dagen geleden heb ik een versterker gekocht: DAP MISSION 1500. Ik ben nu ongeveer 1 en een kwart jaar bezig en heb ( vind ik zelf ) dus al aardig wat. Ik draai nu samen met mijn broer. We hebben nu een drive-in met als naam Discoverlight.

Groeten Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
6-4-2004 11:42
Edit Mod: Enkele off-topic reacties verwijderd
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
21-5-2004 21:49
Ff een klein schopje happy :)

Toen ik 9 was had ik al een 'droom' om DJ te worden, maar ik wist er helemaal niks van af toen. Ik dacht dat als je een mixer zou kopen je al kon draaien razz :p Nou ik dacht er 3 jaar niet meer aan maar toen kwam ik voor het eerst bij een vriend thuis en wat zag ik daar shocked 8O Een skytec mixer & dubbele cd speler en boxen van ong 400 watt rms. Helemaal enthousiast thuisgekomen, ik dacht nu dat je met een mixer en een dubbele cd speler en verder niks kon draaien. Nee dus, mn vader had toen alles ff uitgelegd wat je nodig had. Nou 2 weken later zag ik ineens op mijn kamer staan een simpel mixertje met 4 kanalen staan dat mn vader had meegenomen van zn werk laugh :D Geen idee welk merk het was. Toen begon ik thuis te 'draaien' met die mixer en 2 discmans. Ik gebruikte daarvoor 2 hifi-boxen en versterker van ong 50 watt wink ;) 2 maanden later kreeg ik van mn ouders een dubbele cd speler van Max Gear, en plusminus 3 en een halve maand daarna kreeg ik mijn huidige mixer de Behringer VMX 200.

Nu draai ik ong 2 jaar thuis, en heb 1keer op een feest van een korfbalvereniging gedraaid met 2 vrienden. We gebruikten daarvoor mijn mixer en dubbele cd speler, 2 draaitafels van Reeloop van 1 vriend en de speakers + versterker van de andere vriend. We hadden 1 stroboscoop en 1 moonflower-achtig iets, niet speciaal maar de zaal was ook niet zo groot dus we hadden daar echt ruim genoeg aan. Dit feest was goed gelopen, dat vond (neem ik aan) ook de beheerder want we zijn voor 19 juni weer gevraagd daar te komen draaien.

Misschien ben ik nog met een andere vriend van plan om een keer 'hulp' aan te bieden qua draaien bij de plaatselijke discotheek hier, is niet zo'n grote discotheek dus het zou wel eens kunnen. Dan bieden we gewoon aan om beetje mee te draaien en zo dus ook wat ervaring op te doen voor flink wat mensen (ong 400-500).

Sorry voor het hele verhaal, jullie hoeven het niet te lezen wink ;)
Niet geschoten is altijd mis!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
22-5-2004 10:14
Dit wordt dus te ''kermis'' met al die smilies wink ;)
Darth Crossfader
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-5-2004 10:34

DJ.T schreef:

Dit wordt dus te ''kermis'' met al die smilies wink ;)
-offtopic-
Maar ze bewegen niet
-/offtopic-
Dat schopje mocht er komen, ik blijf het leuk vinden die verhalen hier te lezen!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
22-5-2004 10:50

Didier_S schreef:

DJ.T schreef:

Dit wordt dus te ''kermis'' met al die smilies wink ;)
-offtopic-
Maar ze bewegen niet
-/offtopic-
Dat schopje mocht er komen, ik blijf het leuk vinden die verhalen hier te lezen!
Gelukkig bewegen ze niet nee, moest er nog eens bij komen happy :)
Die verhalen blijven leuk ja, echt het feest der herkenning laugh :D
Darth Crossfader
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1855
22-5-2004 12:22

Max schreef:

Allemaal oude vage zooi...

Onder tussen is het 2003 en heb ik al een nieuwe dubbele cd-speler gekocht (hifi cd-spelers zijn verkocht) en een nieuw mengpaneel de JB-systems MX 6 ! Nu ben ik hard aan het sparen en wil ik straks alles in Flightcase's bouwen en daarna (eindelijk) aan mijn licht beginnen, of toch eerst sub's ? happy :)
Update:

Eind 2003 begon ik te beseffen dat de drive-in show maar heel gaar in elkaar zat, ik had het allemaal wel (truss, scans, ect) maar niet om te zeggen van "Kijk, das nu een mooie drive-in show" dus had ik besloten om de gehele boel te verkopen op wat kleine dingen na, in eerste instantie wilde ik een thuis set kopen met 2 Pioneer CDJ 800's een en dateq XTC (Sylvia style..laugh :D) maar ben toch blij dat ik dit niet heb gedaan aangezien ik toch wel wat van investeren houdt en vooral van lichten.

Zodoende ben ik in december 2003 een dagje weest te shoppen, en toen had ik voor het eerst in mijn leven een echte fatsoenlijke dj set namelijk een Dateq Apollo en een Denon DN D4000 in een flightcase, rondkerstmis werd me gevragen een feestje te doen maar omdat ik geen licht meer had schrok ik een beetje dus heb ik snele en setje par56 shorts gekocht, en de T4's had ik nog liggen, ook had ik 2 Tripod stands MKII hierbij gekocht.

Na 2 feestjes vondt ik het toch allemaal wel erg leuk dus ben even hard gaan sparen en gaan investeren, als snel kwam er een set van 8 DTS parren bij, niet veel later volgde een set Scans met controller, maar nu ik scans had moest er ook een mooi lichtbrugje komen en zo heb ik 2 Manfrotto's op de kop kunnen tikken en heb hier 3x2meter truss bijgekocht. Ook een nieuwe rookmachine was niet weg te denken en dat werd een Z800 waar ik nu erg spijt van heb maargoed...

Maar aan alleen licht heb je niet veel dus heb onlangs 2 Wharfedale evp-s15 gekocht met een peavey PV 1500 met statieven en kabels en een nieuwe microfoon de Sennheiser E815s

Wordt vervolgd !
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-5-2004 12:38
Ik heb net al m'n meuk weer achterin mijn Peugeot 205 gefrot (2 x JBL PS-12, 1 x Dynacord S-1200 in fc, 2 x Pioneer CDJ-800 in fc + 1 x Dateq XTC in fc (Sylvia-style laugh :D ), 2 x DAP cd-koffer, 2 x K&M speakerstatief, 1 x Showtec Lichtstatief, 1 x Show Tec Hip Hop, 2 x Wildmoon, 1 x Botex T4, 1 x Botex DC-8, 1 x fc vol bekabeling) en moet nu naar de licht&geluidverhuurboer voor een setje parren en een statief waarvan ik bij god niet weet hoe ik dat er nog bij moet krijgen.

Na 12 jaar voel ik mij nog steeds alsof ik net begonnen ben .
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1855
22-5-2004 12:42
Ahh, valt toch wel mee wink ;)
als ik moet draaien moeten we zo'n 3 keer rijden !
moet je nagaan hoe blij mijn moeder was toen ik vertelde dat ik wilde stoppen, maar das dus mooi niet doorgegaan laugh :D
probleem met de truss is dat ik niet voorin kan zitten, heb een keer gehad dat ik op de truss lag tussen de parren maar was vergeten de filterramen eraf te halen en had een korte broek aan, bleef niet veel van mijn benen over, zo maak je nog wat eens mee...

Lekker amateuristisch, maar voordat ik 18 ben duurt nog een hele poos !
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 998
22-5-2004 12:44
Misschien tijd voor een aanhanger?? Zo duur is dat niet als je zo'n ding huurt bij het tankstation. Dat bereken je gewoon door aan je klant, moet je alleen wel even een trekhaak op je auto (laten) monteren.
Dance the night away!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)