Forum > Newbie Forum

Jogwheel en Scratchen

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
30-12-2003 23:05

Yfke schreef:

ja dat gevoel voor ritme en goed gehoor zal het probleem niet zijn (ik heb 6 jaar keyboardles achter de rug)... maar met de psx kan ik ook het tempo veranderen... toch?
jah tuurlijk. dit kan je doen met de pitch. dat is die lange fader.

m.v.g. chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
YfkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 9-6-2004
Berichten: 22
30-12-2003 23:29

dj negative schreef:

jah tuurlijk. dit kan je doen met de pitch. dat is die lange fader.
oh als die bpm counter toch overbodig is was ik aant denken over de gemini ps 676i. scheelt me weer een hoop geld wink ;). is deze mixer van goede kwaliteit voor zijn geld?
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
30-12-2003 23:40

Yfke schreef:

dj negative schreef:

jah tuurlijk. dit kan je doen met de pitch. dat is die lange fader.
oh als die bpm counter toch overbodig is was ik aant denken over de gemini ps 676i. scheelt me weer een hoop geld wink ;). is deze mixer van goede kwaliteit voor zijn geld?
www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=7453 aan de reviews te zien is het wel een goed ding ja. ik heb met deze mixer zelf geen enkele ervaring ( komt omdat ik er nog nooit mee heb gedraaid razz :p ) maar als je naar de 626i kijkt zie je dat deze een dré's choice heeft. de 676i is eigenlijk het zelfde ( weet nie zeker ) maar heeft dan nog een sampler erbij. het zal dus ook wel een redelijk goed ding zijn.

m.v.g. chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
YfkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 9-6-2004
Berichten: 22
30-12-2003 23:47
kun je me misschien ff uitleggen wat precies samples zijn?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-12-2003 09:22

Yfke schreef:

oh als die bpm counter toch overbodig is was ik aant denken over de gemini ps 676i. scheelt me weer een hoop geld wink ;). is deze mixer van goede kwaliteit voor zijn geld?
De meningen over het nut van een bpm counter zijn verdeeld. Sommigen kunnen niet zonder, anderen vinden dat een beetje dj het zonder kan. Er zijn ook nogal wat verschillen in kwaliteit en betrouwbaarheid van die counters. Lees anders dit even door:
www.new-line.nl/forum/read/?m=4134#4134
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
31-12-2003 09:48

Yfke schreef:

kun je me misschien ff uitleggen wat precies samples zijn?
samples zijn kleine stukjes muziek die je kan opslaan en dan later kan later horen...
bijv; je hebt een liedje en daar van neem je een klein stukje... dan draai je een ander nummer en laat je dus dat stukje van dat andere liedje erdoor heen horen..
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-12-2003 10:13
Moet zeggen dat de beatcounters op mijn Axis 8 spelers wel redelijk betrouwbaar zijn. Als je 4-8 keer meetapt dan geven ze het vaak goed aan. Niettemin zitten ze er ook vaak naast, maarja, boeie, tis leuk dat het erop zit, maar kan eigenlijk iedere newbee het beste adviseren om het juist niet met beatcounter te leren.

Een beatcounter zie ik meer als lol als je de beats redelijk in de buurt wil trekken zonder je koptelefoon te gebruiken (a la Reind) maar voor het fijnpitchen doen mijn oortjes het toch een stuk beter. Meestal als ik al een blik kan werpen op die beatcounter staan de beats al redelijk in de buurt. Als je redelijk handig bent, kan je met 2x op- en neergaan van je pitchcontrol al redelijk in de buurt komen van het aantal bpm (maar dat is dan nog niet echt als newbee te doen wink ;) ).

Dus: leer het maar lekker zonder beatcounter, anders word je teveel afhankelijk van apparatuur met beatcounter en zal je daarnaast ook nooit goeie correctie methoden leren.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
YfkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 9-6-2004
Berichten: 22
31-12-2003 14:00

DjLeon_V schreef:

samples zijn kleine stukjes muziek die je kan opslaan en dan later kan later horen...
bijv; je hebt een liedje en daar van neem je een klein stukje... dan draai je een ander nummer en laat je dus dat stukje van dat andere liedje erdoor heen horen..
maar die samples kan ik me zelf ook maken en opslaan in de psx toch?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-12-2003 14:08
Ik geloof niet dat de PSX zo geavanceerd is (Dre zal dit wel weten? Of een PSX bezitter?) ik geloof dan dat je een heel wat duurder apparaat nodig hebt. Bij sommige cd-spelers zitten memory kaarten (de echt dure Pioneer cdj-1000 bijv.) en dan kun je natuurlijk je samples daar opslaan. Maar als je je samples niet kan laden op je PSX kun je ze natuurlijk wel weer fikken op een cd'tje en vervolgens in je psx stoppen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
31-12-2003 14:10

DJ Tim schreef:

Ik geloof niet dat de PSX zo geavanceerd is (Dre zal dit wel weten? Of een PSX bezitter?) ik geloof dan dat je een heel wat duurder apparaat nodig hebt. Bij sommige cd-spelers zitten memory kaarten (de echt dure Pioneer cdj-1000 bijv.) en dan kun je natuurlijk je samples daar opslaan. Maar als je je samples niet kan laden op je PSX kun je ze natuurlijk wel weer fikken op een cd'tje en vervolgens in je psx stoppen.
Ik dacht dat die memorykaarten bedoeld waren om cue-punten op te slaan ...
Kan je daar ook samples op opslaan?? (zou mij vreemd lijken shocked 8O )
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)