Forum > PC related Forum

Hoe houden jullie je muziek-collectie bij?

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-1-2003 20:49
1 x bewerkt. Laatst door RonnieB op 20-1-2003 23:01
ikzelf ben vanavond begonnen aan music collector, ik werd namelijk een beetje zat als mensen een nummertje aanvragen, en ik weet dat ik het nummer heb, en dat ik dan een half uur bezig ben om de CD te vinden waar ie opstaat...

dus, wat gebruiken jullie om je collectie overzichtelijk te houden? (ik heb nu ongeveer 200+ CD's, en weet echt niet meer wat waarop staat happy :) )

misschien dus alvast een tip van mijn kant, met music collector heb je een uitgebreide zoekfunctie, en CD's worden via CDDB aan de database toegevoegd, cdtje erin, cddb ophalen, eventueel aanpassen, en hop, in de database! happy :) (nog 175 CD's te gaan... *zucht*)

[edit]typo, thnx han happy :) [/edit]
Music is what feelings sound like...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
20-1-2003 21:14
he ik snap het niet. kopier jiji dus gewoon al je cds naar computer??? ofso,
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-1-2003 21:19
nee, ik stop al mn CD's in mn laptop, die leest het aantal tracks, en de lengte van elke track.
met deze gegevens gaat hij op een grote database op internet (de CDDB database) kijken of de CD bekend is.
als de CD bekend is, krijg ik automatisch alle data terug, dus welke nummers erop staan incl. artiest, track naam, en soms zelfs extra info, zoals de inhoud van het boekje wat bij de CD zit enzo...

met deze data maakt cd collector dus een database op mn laptop, zodat ik een overzicht heb van al mn CDs. dit is dus heel makkelijk zoeken! ik ram een (gedeelte van een) titel in, en ik krijg netjes een overzicht met alle CDs waar dat nummer opstaat.
Music is what feelings sound like...
JasperbStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 18-8-2009
Berichten: 90
20-1-2003 21:39
ik gebruik excel erg handig happy :)
HanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2002
Laatste: 19-1-2005
Berichten: 70
20-1-2003 22:31

RonnieB schreef:

ikzelf ben vanavond begonnen aan music collector, ik werdt namelijk een beetje zat als mensen een nummertje aanvragen, en ik weet dat ik het nummer heb, en dat ik dan een half uur bezig ben om de CD te vinden waar ie opstaat...

dus, wat gebruiken jullie om je collectie overzichtelijk te houden? (ik heb nu ongeveer 200+ CD's, en weet echt niet meer wat waarop staat happy :) )

misschien dus alvast een tip van mijn kant, met music collector heb je een uitgebreide zoekfunctie, en CD's worden via CDDB aan de database toegevoegd, cdtje erin, cddb ophalen, eventueel aanpassen, en hop, in de database! happy :) (nog 175 CD's te gaan... *zucht*)
het is ik werd, hoe kom je erbij dat het ik werdt is?
maar goed happy :) , ik heb alles op alfabet staan, klinkt misschien gek maar dit kost me echt een hoop tijd.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-1-2003 23:02
dat wil ik best geloven ja! heb je ook de nummers erbij enzo? lijkt me echt een pokkewerk! ik wordt nu al gek van die CD's wisselen... heb nu bijna 1 koffer(100CDs ongeveer) gedaan, nog een paar dubbelCDs...
Music is what feelings sound like...
LexieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2003
Laatste: 23-3-2004
Berichten: 3
20-1-2003 23:09
Mensen,

Willen jullie echt alles in de computer bijhouden, installeer dan maar eens Feurio.
www.feurio.nl

Met dit progje kun je heel goed en makkelijk cd's branden en je database bijhouden.
Je stopt namelijk een cd in je rom, opent feurio, en ziet het aantal tracks. Vervolgens ga je ze beluisteren en voer je de artiest en titels in. Deze lijst word dan opgeslagen in de database van feurio! je kan in dit progje precies bijhouden welke cd in de speler heeft gezeten. (Elke cd heeft namelijk een herkennings code)
Deze lijst kun je ook heel makelijk zonder veel moeite exporteren naar een text programma. (Word, Exel, Acces etc)
Probeer het, en je zult zien.... (als je de manual goed leest!)

Succes.
LexieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2003
Laatste: 23-3-2004
Berichten: 3
20-1-2003 23:11
oja,

ik bezit 1300+ cd's en.... kan niet meer zonder!

Succes
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-1-2003 23:12
link werkt niet, moet zijn: www.feurio.com/English/index.shtml
of www.feurio.de

maar dan moet je nog de nummers handmatig invoeren, dit hoef ik met music collector niet, hij haalt automatisch de track list van internet af! D'r moet nog wel af en toe wat aangepast worden (doordat wat kleurtjes verkeerde info hebben ge-upload naar de CDDB servers), maar dat is nog lang niet zoveel werk als dat je ALLES handmatig in moet voeren...
(als je ge-intreseerd bent: www.collectorz.com)
Music is what feelings sound like...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
21-1-2003 00:04
Wij gebruiken WATCH IT ! 2k3 (WATCH IT ! 2k3 -> WATCH IT ! drive-in show kun je de link leggen? happy :) ). Zelf gemaakte software waar al onze cd`s, mp3`s,platen en noem maar op in zitten. 1 cd-koffer niet bij? instellingen > cdkoffers > hokje uitvinken en klaar. Mp3`s zoeken geen probleem resultaat met mp3cd-nummer locatie en zelfs voorbeluister mogelijkheid. Het kostte ff 30 uur programmeer werk maar dan heb je ook wat!

Zo hebben we ook zelf software gemaakt voor de beamer, wij kunnen dus net als op TMF laten zien Coming up next... met een interactieve playlist (die ook weer met WATCH IT ! 2k3 samenwerkt) en nog veel meer. Aanvragen worden bijgehouden, alles wat we niet hebben wordt in een apparte database opgeslagen zodat we later kunnen zien wat we nog moeten hebben. Ook houden we precies bij welke nummers erg populair zijn zodat we deze vaker draaien enz. enz. We zijn nu zelfs bezig om m.b.v. SMS aanvragen direct aan het systeem te koppelen happy :) (een beetje doorgedraaid? nee hoor alleen programmeer en computer verslaafd laugh :D )

M.a.w. heb je een opleiding elektrotechniek en ben je gek met computers en heb kun je programmeren (zoals ik dus). Laat niets je stoppen (zelfs geen vrouwen) en de resultaten mogen er wezen.

Greetz, Fossalta

Terug naar forum Reageer (zonder quote)