Forum > Zelfbouw Speakers

b&c 12 pe 32 speakers

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-12-2003 23:25

Iko (CyberDance) schreef:

ALs je je 12" volledig naar beneden en naar boven door laat lopen krijg je geen prettig geluid vrees ik... Je 12" kan niet zo veel laag hebben, zodat deze snel gaat kraken.
Met een X_Max van 5.6mm (even ervanuit gaande dat dit top-nul is) zul je geen enkel probleem hebben deze driver op z'n SPL_Max tot zo'n 125Hz door te laten lopen (in een BR kastje wellicht nog lager).

Als een speaker gaat "kraken" dan is er wel iets HEEL ergs aan de hand. De speaker moet dan al voorbij z'n X_damage getrokken worden. Brrrrr...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Iko (CyberDance)Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 19
6-12-2003 13:44
Ik heb de b&c speakers horen kraken.. Maar zeg hier wel bij dat ze echt tot het uiterste moesten presteren. Wat je eerder ktijgt als je de speaker te laag affilter is dat hij waneer er een hoorn voor zit tegen je hoorn aan komt.. Ook zeer irritant.

Dat jij zegt dat het tot 125hz kan of nog wel lager.. ok. Maar dan kan je er dus ook totaal niet hard meer mee gaan. Het is infeite ook een MID speaker en niet een Woofer.. Ik denk dat het thearetisch allemaal wel klopt, maar ik heb nu zo veel praktijk ervaring met deze 12" dat ik ondertusse wel weet wat er wel en niet mee kan.

Greetzz Iko

Terug naar forum Reageer (zonder quote)