Forum > Muziek

Muziek Collectie

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
26-11-2002 10:45
Er zijn legale MP3 systemen MAAR die werken via een abonnement. De kosten van zo'n abonnement zijn redelijk hoog (dus voor de beginnende drive-in niet eens een optie) EN de collectie wordt NOOIT je bezit (en dat zien velen over het hoofd).

Er bestaan wel degelijk 2e hands CD winkels. Toen ik mijn collectie omzette van vinyl naar CD heb ik daar zeer frequent gebruik van gemaakt. Hele dagen heb ik in zulke winkels rondgezocht met een computeruitdraai in de hand ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ bBINKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2002
Laatste: 7-11-2006
Berichten: 43
26-11-2002 17:24
Een bibliotheek verkoopt ook vaker cd's ..
Hier hebben wij er ook een groot aantal van overgekocht ..

Perfect !

En bij V&D, Media markt etc. vind je genoeg 4cd boxen vol met oude hits ..
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
1-12-2002 19:36
OKay bedankt allen laugh :D ..

maar er worden heeel veel van die verzamel cd´s verkocht, maar volgens mij zitten daar ook heel veel bij die geen goede (oude) nummers er op zetten, maar vooral shit...

hoe kan ik de beste er uit halen? iemand tips ofzo?

thnx already

zappiej
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
PauliStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2003
Laatste: 12-10-2003
Berichten: 1
10-1-2003 09:11
Gewoon via de bibliotheek!
Ik leen heel regelmatig cd's en lp's/12" voor een gering bedrag via de website van de Centrale Bibliotheek Rotterdam: www.muziekweb.nl . Ideaal, want ik laat ze reserveren en ze worden dan bezorgd bij je plaatselijke bibliotheek (als ze hieraan meedoen tenminste).
Je mag hiervan dan 1 legale kopie maken.

Ik heb er overigens nog 320 in mijn verlanglijst staan en met het lenen van (max.) 6 per week ben ik nog wel even bezig...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
10-1-2003 09:35
je mag daar legaal 1 kopie van maken??? waar haal je die info vandaan??
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
10-1-2003 11:17

Pauli schreef:

Gewoon via de bibliotheek!
Ik leen heel regelmatig cd's en lp's/12" voor een gering bedrag via de website van de Centrale Bibliotheek Rotterdam: www.muziekweb.nl . Ideaal, want ik laat ze reserveren en ze worden dan bezorgd bij je plaatselijke bibliotheek (als ze hieraan meedoen tenminste).
Je mag hiervan dan 1 legale kopie maken.
Voor EIGEN gebruik. Zodra je deze CD in het openbaar gaat draaien ben je zo strafbaar als het maar kan!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
4-11-2005 12:02
Ik ben ook op zoek geweest naar een goede collectie voor de 60's t/m nu. Je hebt wel Top40 Hitdossier cd's (als ik het goed heb), alleen die zijn aardig aan de prijs. Heelaas is het vaak zo dat je bij zo'n verzamel cd de helft niet gebruikt. Ik heb laatst (illegaal ashamed :$ ) alle top 100's van elk jaar gedownload om te kijken wat voor nummers er dat jaar populair waren (alleen titels zeggen mij vaak niet zoveel wink ;) ). Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen. Misschien is losse nummers kopen via itunes een optie. Ik weet alleen niet meer zeker of dit legaal was in het openbaar, dat moet ik nog maar es nalezen hier. Ik ben het al wel een keer tegen gekomen.

Ook vind ik het lastig om actuele muziek bij te houden. Meestal koop ik hitzone cd's maar de helft die daar op staat is actueel en de andere helft is alweer 'uit'.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-11-2005 12:20
De goede en meest bruikbare verzamelaars (uit welk decennium dan ook) kosten inderdaad wat meer dan die 1 euro per kilo-boxen. Daar staan meer bruikbare nummers op. Die goedkopere, daarvan zijn de eerste twee of drie titels vaak tophits, en de rest daar heb je niks aan of het zijn andere uitvoeringen dan het origineel. Wil je een fatsoenlijke collectie opbouwen, dan zul je dus inderdaad de duurdere verzamelaars moeten kopen. Maar verhoudingsgewijs heb je daar ook veel meer aan, dus zoveel zal het uiteindelijk niet schelen ten opzichte van die goedkope verzamelzooi.

Wanneer je de actuele hits bij wilt houden, ben je inderdaad gebonden aan singles (cd-singles of legale downloads dus). Verzamelaars komen te laat uit.

De investering in een kwalitatief goede en legale muziekcollectie is iets wat een hoop "dj's" vreselijk onderschatten. Het kost bakken met geld, zo simpel is het en voor een hoop mensen die nu illegaal downen is die stap bijna niet te overbruggen, maar die waarschuwing is vaak aan dovemansoren gericht.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-11-2005 12:24

Sylvia schreef:

Wanneer je de actuele hits bij wilt houden, ben je inderdaad gebonden aan singles (cd-singles of legale downloads dus). Verzamelaars komen te laat uit.

De investering in een kwalitatief goede en legale muziekcollectie is iets wat een hoop "dj's" vreselijk onderschatten. Het kost bakken met geld, zo simpel is het en voor een hoop mensen die nu illegaal downen is die stap bijna niet te overbruggen, maar die waarschuwing is vaak aan dovemansoren gericht.
CD-Singles worden steeds minder uitgebracht, sterker nog: Niet eens de hele top-40 is nog verkrijgbaar op CD-Single. One big disaster dus.

Ik heb vroeger VEEL met illegale CD's gedraaid. Op dit moment heb ik een groot deel van de witte-hoesjes eruit gegooid en vervangen door verzamelaars of singles. Dat kost inderdaad heel veel geld, als ik optel wat ik de afgelopen maanden aan CD's heb uitgegeven is dat ronduit belachelijk. (Had ik volgens mij 3 vriendinnen van kunnen onderhouden. Misschien is dat de reden dat het niet zo wil vlotten daarmee? laugh :D shut up :X )
Light Image
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
4-11-2005 12:54
als je muziek vanaf de 60-er jaren tot aan nu zoekt is de reeks 'Pre-historie' (belgische verzamelaar) misschien iets voor je! Hele goede verzamelaars per jaar en bijna geen slecht nummer te vinden. https://users.skynet.be/sky38711/allfiles/workfiles/dph.htm (sorry krijg er geen goede link van gemaakt, ff kopieren en plakken sad :( )

Verder, gewoon kopen; vooral ook wat je zelf leuk vind en niet teveel op lijstjes van anderen afgaan. Ontwikkel je iegen stijl om je te onderscheiden van andere dj's/drive inns
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)