Forum > Newbie Forum

hoe zijn jullie bekend geworden?

(66 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
7-11-2003 10:44

Gupy schreef:

In de club/house scene is maar één mogelijkheid om bekend te worden en dat is het bekend zijn met bekende DJ's. Zonder contacten kom je er gewoon niet.
Als je ooit het geluk hebt om als resident in een plaatselijke discotheek te draaien, probeer dan vandaar verder te komen.
Sorry ben ik het niet echt mee eens.
Ik ken toch een paar bekende dj's persoonlijk, en moet zeggen dat ik nog niet echt bekend ben. Deze bekende dj's zeggen ook, maak een plaat, zorg dat deze in de top 40 komt, en je hebt een kans om bekend te worden.

Ik ben 3 jaar resident in een discotheek, maar moet zeggen dat me dat niet echt verder helpt. Er zijn echt zoveel jongens die bekend willen worden, je moet zorgen dat je je onderscheidt van de grote groep.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
7-11-2003 15:09
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 9-11-2003 06:11

Bizz schreef:

Ik ben 3 jaar resident in een discotheek, maar moet zeggen dat me dat niet echt verder helpt. Er zijn echt zoveel jongens die bekend willen worden, je moet zorgen dat je je onderscheidt van de grote groep.
je moet je zeker onderscheiden van de groep, maar als je dj bent, kun je nog niet een plaat maken zomaar even, daar komt meer bij kijken, er is een heel groot verschil tussen dj en producer, maar als je iemand hebt die je daarbij kan helpen met dat plaatje maken, dan heb je geluk en kun je op die manier doorbreken (misschien)
Edit Mod: lange quote ingekort
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
7-11-2003 15:11
Das waar je kunt niet zomaar een plaatje maken. Daar liep ik zelf ook tegen aan. Gelukkig heb ik nu de contacten dat het wel kan.
Edit Mod: lange quote verwijderd, is hier niet nodig
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-11-2003 10:57
Op dit moment draai ik niet ze gek veel, maar was tot begin dit jaar resident in een bar-dancing in Zaandam en dat jaar daarvoor draaide ik 1x in de week in een afterparty tent in Zaandam.

Je moet eigenlijk maar 1 ding doen als je ergens wil draaien en dat is gewoon eens een praatje maken met de resident en een demo maken. Verder iedere week je kop laten zien in die tent totdat ze je spuugzat worden. Reken dan maar dat je vaak wel een uurtje mag draaien, de aanhouder wint zeg ik altijd maar.

Bij mij ging het iets makkelijker, ik ging gewoon naar de resident en vroeg of ik een keer een uurtje mocht draaien, hij zei: "Kom volgende week maar" dit ging zo lekker dat ik iedere week kon komen.

Daar ontmoette ik een gozer die daar ook draaide en achter de bar stond en waar ik maatjes mee werd. Hij was resident in die bar-dancing en vroeg of ik de zaterdag niet van hem kon overnemen.

Dus lobbyen wil helpen, maar ook kijken of je niet een 1 of ander flutbaantje kan gaan doen in je discotheek waar je wil draaien. Ga maar pleemeneer worden of achter de bar staan of na het feest de tent schoonmaken. Zo kom je wel in contact met mensen.

Ook idd een plaat maken en dit is vaak de manier om door te breken. Want als je eenmaal wekelijks ergens draait loop je toch tegen de lamp als je geen eigen plaat hebt.

Naar mijn mening zijn dit de manieren om bekend te worden.

Ow ja, als je bij een boekingsagency terecht kan komen kan het ook wel eens hard gaan of probeer in een platenshop te werken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
16-11-2003 13:55

DJ Tim schreef:

Ow ja, als je bij een boekingsagency terecht kan komen kan het ook wel eens hard gaan
komt me bekend voor.

ik had al eens een topic aangemaakt over: hoe draai je in een discotheek ofzo. Nu is mijn maat eergister uitgeweest naar de grootste discotheek van Goes, toen had hij blijkbaar dus iets voor mij gevraagd aan de resident daarzo. Nu mag ik leerling dj worden van hem en als het goed gaat mag ik daar mee draaien op zaterdag avond.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-11-2003 23:20
Das niet verkeerd, keep up the good work en niet te nerveus zijn he wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-11-2003 01:43

H. schreef:

als je net zo iets wilt gaan doen als svenson en gielen moet je niet bij het dj'en zijn, dan moet behalve dj ook producer zijn, dat kan, maar dat is toch weer een andere richting. maar beginnen met een drive in is goed voor ervaring opdoen en de beste reclame is denk ik gewoon een goeie set laten horen.
Tiesto was in den beginne alles behalve een producer. Zijn naam is destijds onder een aantal plaatjes geplakt en dat zijn hitjes geworden.
Je kunt het zo zien -> Hij heeft de eerste schop onder zijn kont gehad en rende in 1 keer door naar de top.

Ik vraag me wel is af of Tiesto ook zo groot zou zijn geworden zonder Ferry Corsten en nog een paar andere aan zijn zijde..............
Ik denk zelf van niet maarja ik ben ook alles behalve een Tiesto fan wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-11-2003 07:18
Hij heeft gewoon zijn contacten gehad om op Innercity te mogen draaien. Na Innercity is het heel hard gegaan met Tiesto. Hij heeft daar gewoon een leuke set laten horen.
Daarvoor had nog geen kip van hem gehoord..

Dus: de manier om bekend te worden, zorg dat je op Innercity kan draaien en laat daar een goede set horen laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-11-2003 14:16

DJ Tim schreef:

Dus: de manier om bekend te worden, zorg dat je op Innercity kan draaien en laat daar een goede set horen laugh :D
En vergeet niet te huilen als 1 of ander wijf op de tv als ze het uitzenden. laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JordieNabbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2003
Laatste: 29-10-2008
Berichten: 30
17-11-2003 16:41

Reind schreef:

H. schreef:

-> Hij heeft de eerste schop onder zijn kont gehad en rende in 1 keer door naar de top.

dan wil ik ook wel zon schop laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)