Forum > Muziek

dj tiesto beste dj van de wereld?

(141 reacties. Pagina 9 van 15)
Moderator(s): Dré
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
17-11-2003 11:57
Tiësto is niet de beste DJ, maar de meest populaire. Daar is de Engelse DJ Top 100 op gebasseerd en ook de Nederlandse DJ Top 100. Zelf DJ Rush komt voor in beide lijsten voor...ik weet niet wie van jullie er ooit een set heeft geluisterd van Rush, maar Rush is de koning der fouten.

In de Nederlandse lijst staat Rush op #15
en in de Engelse op #63

Dus dat hele titeltje "Beste DJ ter wereld" vind ik een beetje ver gezocht !!!

Wat mijzelf erg verbaasde van de Nederlande lijst is dat de grote namen "Digweed, Sasha, Kleinenberg, Scott Bond, Matt Hardwick, Pete Tong, Danny Howels, Darren Emerson, Paul Oakenfold etc... niet of heel laag in de lijst eindigen. ID&T richt zich voornamelijk op het brede publiek waar deze DJ's dus niet bekend zijn.

Het is ook appels met peren vergelijken, Je kan toch niet een Yoji Boimehanika met een Tiësto vergelijken, zijn 2 verschillende stijlen........
Feit is nu 1maal dat er voor de muziek van Tiësto meer markt is.

Ik heb zelf beide keren niet op Tiësto gestemd.

Mijn top 5 is:

Paul Oakenfold
Danny Howels
Pete Tong
Sasha
Sander Kleinenberg

Ik denk ook dat als je zo Popi bent als Tiësto, dat je dan gaat vergeten waar het werkelijk om draait, Ik zou nooit zijn roem willen hebben. DJ'en gaat toch om het stukje intimiteit met je publiek !!! iets wat je niet hebt als je voor 25.000 man staat. Die intimiteit is juist essenstieel voor je platenkeuze. Het maakt je set een stuk persoonlijker, naar jezelf maar vooral naar het publiek.
Triple-GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 1-4-2005
Berichten: 9
17-11-2003 14:37
Ik heb zelf niet zoveel kaas gegeten van het draaien, maar weldegelijk van het produceren.
Ik kan dus weinig oordeel vellen over zijn DJ-kunsten. Wel vind ik zijn singel erg slecht. Veeeeeel te eentonig, maar daarentegen zijn CD (vooral CD2) erg sterk. Hele relaxte muziek.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
17-11-2003 15:43
lol

zit net op zen forum:

staat een heel verhaal van welke draaitafel enzow
staat er onder (bron: new line) toch wel beetje reclame voor dré maar dat tiesto dat zelf niet kan uivinden shocked 8O
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
17-11-2003 18:19
Maak er maar grapjes over, ik heb dat topic opgericht, omdat ik strontziek werd van elke keer diezelfde vragen. Tiesto komt zelf amper op die site. Zijn naam is eraan verbonden, en zo heel af en toe beantwoord hij vragen van forum bezoekers.....

En dan nog iets, de sfeer zoals die was op 10 Mei 2003, oftewel Tiesto in concert, was juist heel intiem, omdat de DJ in het middelpunt stond. De sfeer was optimaal, en niks op aan te merken.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
17-11-2003 18:28
En dan nog ff iets. Niemand zegt volgens mij hier dat Tiesto de beste is. Het topic draagt de naam DJ Tiesto beste DJ van de Wereld? En dat is dus een vraag. Ik luister zelf zo'n 6 jaar naar zijn muziek, heb al zijn CD's ga naar vrijwel alle feesten waar hij draait, en nog vind ik hem niet de beste DJ ter wereld. Waarom? Omdat de beste DJ ter wereld niet bestaat. Waarom ik tiesto goed vind?
Hij draait (naar mijn mening) de beste muziek. Hij voelt het publiek aan, en weet donders goed hoe hij het publiek moet bespelen. Tevens is hij een charimatsche man, die grensverleggende dingen doet. Live act met Dinand van Kane. twee DVD's uitbrengen in een jaar. Tiesto in concert. En wint alles wat er te winnen valt.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
17-11-2003 19:46

Magik77 schreef:

Maak er maar grapjes over, ik heb dat topic opgericht, omdat ik strontziek werd van elke keer diezelfde vragen. Tiesto komt zelf amper op die site. Zijn naam is eraan verbonden, en zo heel af en toe beantwoord hij vragen van forum bezoekers.....

En dan nog iets, de sfeer zoals die was op 10 Mei 2003, oftewel Tiesto in concert, was juist heel intiem, omdat de DJ in het middelpunt stond. De sfeer was optimaal, en niks op aan te merken.
Die sfeer op 10 mei was idd goed. Kippevel momenten...
Maar intiem ?? tja daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vond het niet intiem.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
17-11-2003 19:50

Magik77 schreef:

En dan nog ff iets. Niemand zegt volgens mij hier dat Tiesto de beste is. Het topic draagt de naam DJ Tiesto beste DJ van de Wereld? En dat is dus een vraag. Ik luister zelf zo'n 6 jaar naar zijn muziek, heb al zijn CD's ga naar vrijwel alle feesten waar hij draait, en nog vind ik hem niet de beste DJ ter wereld. Waarom? Omdat de beste DJ ter wereld niet bestaat. Waarom ik tiesto goed vind?
Hij draait (naar mijn mening) de beste muziek. Hij voelt het publiek aan, en weet donders goed hoe hij het publiek moet bespelen. Tevens is hij een charimatsche man, die grensverleggende dingen doet. Live act met Dinand van Kane. twee DVD's uitbrengen in een jaar. Tiesto in concert. En wint alles wat er te winnen valt.
Dan denken wij er toch vrijwel hetzelfde over. Als je mijn reactie goed las, kon je zien dat ik ook zeg dat er geen beste DJ is. Alleen een populairste. "Tiësto dus"
En daarom kan Tiësto ook 2 DVD's een concert etc... in 1 jaar doen. Het wordt toch wel goed verkocht. Tiësto heeft een hele brede draai stijl.
Sommige cd's vind ik wel okay, andere weer niet. Ik hou meer van Progressive...
Niet het mainstream, trancy achtige wat Tiësto draait, Nee de echte Progressive, zal je alleen hoort in de Underground scene.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
17-11-2003 20:25
Tiesto is populair. Tiesto zijn muziek is populair, maar je zei dat je zijn roem niet wou hebben. Omdat je dan zou vergeten waar het eigenlijk om draaide. Nou, tiesto is dat echt niet vergeten, het is niet zo dat hij uitsluitend voor 10.000+ man draait. Zo heeft hij een terugkerend ritueel "invited" waar hij draait in bijv. de Panama in Amsterdam, voor zo'n 2 a 300 man. Het goede van tiesto is juist dat hij door de jaren heen zichzelf is gebleven. Ok, 5 jaar geleden maakte hij geen (zwakke vind ik althans) tracks als traffic, en rain down on me, of nog mindere tracks als Flight 643, maar dat schijnt erbij te horen, als je je als DJ en producer ontwikkelt. Gelukkig maakt hij nog wel tal van goede tracks zoals bijv. Nyana.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
17-11-2003 21:48
Tiesto beste DJ ter wereld??!?!?!?!

Sorry hoor maar ik ga nu heel even naar mijn emmertje grijpen. Dat hij succesvol is daar kun je niet om heen. Maar "de beste"? Nee dank u
...
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
18-11-2003 15:05

Magik77 schreef:

Maak er maar grapjes over, ik heb dat topic opgericht, omdat ik strontziek werd van elke keer diezelfde vragen. Tiesto komt zelf amper op die site. Zijn naam is eraan verbonden, en zo heel af en toe beantwoord hij vragen van forum bezoekers.....

En dan nog iets, de sfeer zoals die was op 10 Mei 2003, oftewel Tiesto in concert, was juist heel intiem, omdat de DJ in het middelpunt stond. De sfeer was optimaal, en niks op aan te merken.
ik heb nix gezegd dan ;) mijn fout d8 dat tiesto dat zelf gepost had maar even later nadat ik dit poste kwam ik erachter dat ie nooit wat op forum postte

Terug naar forum Afgesloten topic