Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 49 van 61)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-11-2003 00:46

Snake schreef:

Trouwens als ik bij mijn SL op stop druk staat de platter ook niet perfect stil. Maar ik heb daar helemaal geen last van.
Zelfs de nieuwe OEM bak heeft wel is last dat ie iets terug valt (maar hij staat wel in 1 keer stil) en das ook niet meer dan normaal omdat de magneet ontkoppeld en als ie dan net tussen 2 polen in staat schuift ie gewoon een kan op.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-11-2003 00:49

DJ ArSoN schreef:

Nou, ik heb dus zaterdag 2x de Reloop RP4000 mkIII chrome gekocht.

Heel verhaal.................................................
Ik zou als ik jou was eerst maar is ten rade gaan bij mezelf als ik jou was. Waarschijnlijk is je techniek niet helemaal in orde wat betreft het corrigeren en ben je te ruw bezig. In dat geval kun je 2 dingen doen -> 1) een Super OEM bak kopen want die is hufterproof wat betreft de motor. 2) en das meteen de betere optie -> je techniek verbeteren wat betreft het corrigeren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ ArSoNStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2003
Laatste: 3-4-2004
Berichten: 4
11-11-2003 11:28
Nee, het heeft er absoluut niets mee te maken dat ik te ruw afrem of bijstuur.
Zelfs bij een heel klein tikje aan de zijkant van de platter corrigeert -ie weer net iets boven de originele snelheid...

Nee, bij de Technics is mij dit niet zo opgevallen... evenals bij de Reloop 6000 (wat een strakke bak zeg!)

Maar goed, ik begrijp hieruit dat elke tt dit min of meer wel doet.
Dat scheelt, dan heeft omruilen ook geen zin...
Misschien moet ik toch maar eerst eens ff wennen aan m'n nieuwe draaitafels.

PS Wie krijgt het wel eens voor elkaar om 2 platen echt perfect gelijk te laten lopen, en dan bedoel ik ook 1 a 2 minuten zonder bijsturen???
Lukt me met deze tt's niet... (ook ff wennen waarschijnlijk)
A cow will never be a upperclass life-form, because it insists on eating grass instead of smoking it.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-11-2003 12:28

DJ ArSoN schreef:

Nee, bij de Technics is mij dit niet zo opgevallen... evenals bij de Reloop 6000 (wat een strakke bak zeg!)
Ja hallo das appels met peren vergelijken. Er is geen draaitafel met een fijnere motor als de OEM bak. En de Reloop is niets anders als een mede dozenschuiver.
Maar goed, ik begrijp hieruit dat elke tt dit min of meer wel doet.
Ja behalve de OEM superbakken. Zelfs een SL1200MKII heeft er last van
Dat scheelt, dan heeft omruilen ook geen zin...
Misschien moet ik toch maar eerst eens ff wennen aan m'n nieuwe draaitafels.
Ik heb het zelf ook wel is gehad -> Je koopt nieuwe draaitafels en op 1 of andere manier zijn ze niet echt fijn. Dan zit je dus al met de gedachte in je hoofd dat er iets mis is en dan wil het dus ook niet.
Waarschijnlijk is er niets mis met je draaitafel en is het gewoon ff wennen.
PS Wie krijgt het wel eens voor elkaar om 2 platen echt perfect gelijk te laten lopen, en dan bedoel ik ook 1 a 2 minuten zonder bijsturen???
Lukt me met deze tt's niet... (ook ff wennen waarschijnlijk)
Ik hooguit 30 seconden en dan moet ik toch echt mijn vingertje tegen de platter aan gaan houden of de zooi een zetje geven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ ArSoNStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2003
Laatste: 3-4-2004
Berichten: 4
11-11-2003 12:39
Kijk, dit wou ik gewoon ff horen en weten happy :)

Volgens mij is het ook gewoon het idee in m'n hoofd dat ze niet 100% zijn... kheb volgens mij nog niet 1 goeie mix gemaakt (komt nog wa).
Bovendien heb ik ook ff met die reloop 6000 gespeeld... damn... dat is idd echt appels en peren, wat een verschil zeg.
Maar goed, dan zet je thuis je 4000's aan en denk je toch ff van tja... als ik nou die 6000's gekocht had... maarja da's ruim boven mijn budget.

Ik ga de strijd aan met mijn rp4000's en over een jaar of wat begin ik wel aan die superbakken (die dan hopelijk nog wat goedkoper zijn)
A cow will never be a upperclass life-form, because it insists on eating grass instead of smoking it.
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
11-11-2003 12:41
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 11-11-2003 18:14

Reind schreef:

DJ ArSoN schreef:

PS Wie krijgt het wel eens voor elkaar om 2 platen echt perfect gelijk te laten lopen, en dan bedoel ik ook 1 a 2 minuten zonder bijsturen???
Lukt me met deze tt's niet... (ook ff wennen waarschijnlijk)
Ik hooguit 30 seconden en dan moet ik toch echt mijn vingertje tegen de platter aan gaan houden of de zooi een zetje geven.
Dan moet je toch de pitch wat beter bij stellen.
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
11-11-2003 14:48
Voor welke draaitafel zou je nu echt gaan? Wat is volgens jou de absolute topper.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-11-2003 16:50

Bizz schreef:

Voor welke draaitafel zou je nu echt gaan? Wat is volgens jou de absolute topper.
Een absolute topper vind ik de Stanton ST150 (super OEM maar dan met wat meer fratsen)

Maarja die is wel te duur voor wat je dan weer krijgt dus dan komt de Super OEM bak op nummer 1 met de beste prijs/prestatie/kwaliteit verhouding. Tis dezelfde draaitafel als de ST150 maar dan de uitgeklede versie ervan zeg maar.

Bizz schreef:

Dan moet je toch de pitch wat beter bij stellen.
Ach wel nee onze lieve heer heeft ons niet voor jan l*l handjes gegeven :) En met die handjes kun je prima corrigeren. :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
11-11-2003 18:22
Nu we het toch weer over het corrigeren hebben......

FF de mening van meneer Dooyeweerd; Welke overstap zou moeilijker zijn, van PDT-6000 naar SL of van Super OEM naar SL.

Ik bedoel dus gewoon de aanpassing aan het correctie gedrag. Ik vraag me nl. af in hoeverre het correctie gedrag van de PDT in de buurt komt van de SL.

Ik heb zelf dus 2 PDT's en de overshoot op deze tafel is goed merkbaar (niet overdreven storend). Is dit bij de SL veel minder?
Ugly.....but well hung!!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-11-2003 20:38
Euhm dat vind ik een hele moeilijke om te beantwoorden en dat terwijl ik alle 3 de draaitafels heb gehad en er zelfs nog 2 heb. (sl en OEM bak)

Wat betreft het corrigeren -> Ik draai zelf vaak genoeg op andere draaitafels en dat varieerd van een Q20 tot aan een OEM tot aan een PDX. Ik heb dus in al die tijd een redelijk aanpassingsvermogen ontwikkeld en om heel eerlijk te zijn ben ik tegenwoordig binnen 1 plaatje gewent aan een draaitafel.
Tis dus voor mij alles behalve makkelijk om die vraag te beantwoorden. Ik vind zelf dat de gewenning geen probleem mag zijn als je op een andere draaitafel moet draaien want als je alleen maar op een SL kan draaien en niet op een OEM bak ben je in mijn ogen gewoon een waardeloze dj en hetzelfde geld dat als je op een OEM bak kan draaien en niet op een Q20.

Op ide vraag wat betreft het corrigeren kan ik dus geen zinnig antwoord geven want het is een persoonsgebonden iets en je draaikunsten mogen niet afhankelijk zijn van de draaitafel die voor je neus staat.

En als je een OEM bak naast een PDT zet zul je het overshoot verhaal pas gaan merken want een OEM heeft namelijk 0,0 overshoot in tegenstelling tot alle andere draaitafels. Maarja als ie goed loopt dan loopt ie goed en das op iedere draaitafel precies hetzelfde.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)