Forum > Algemeen Forum

dj's gezocht

(158 reacties. Pagina 5 van 16)
Moderator(s): Dré
KevintjusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 24-9-2006
Berichten: 14
19-10-2003 00:41
Maar je bent 14 en wil dit allemaal op poten gaan zetten.. ? ik denk dat je jezelf verkijkt in de tijd die er in gaat zitten.. en een middelbare scholier heeft nou niet super veel tijd. Tenminste ik had dat niet 3 jaar geleden. Hopelijk ga je niks beloven aan mensen want ik heb wel meer dingen de mist in zien gaan..

mvg,

kevin
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
19-10-2003 10:24
het kan best eens een tijdje duren voordat je een boeking via ons hebt, voor tim: de top dj's houdt in: mensen die echt al veel ervaring hebben zoals deze man www.mrenmevrdoorzon.nl deze hebben wij ook benaderd.

Ik heb het niet druk met school, hoe komt dat wink ;) laugh :D
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-10-2003 11:15
Ok, klinkt goed, maar over de uurtarieven voor dj's met nogal wat ervaring heb je ons niks gemeld. Want ik weet zeker dat die dj (doorzon?) ook niet voor 25 euro komt draaien. Daar moet je nog wat concreter in zijn..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MaLiBuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2003
Laatste: 2-12-2003
Berichten: 1
19-10-2003 12:23
Ben sinds Gister avond 11 uur gaan draaien op me nieuwe Gemini PT-2400s en Magnedine Mag-15 mixer dus ik denk dat je aan mij nog niet echt veel hebt ben nog in de n00bie fase :D heb wel verschillende hardhouse platuh

P.S. ben zwaar tevreden over me set ben er nu al verslaafd aan!
"You have the right to continue drinkin'..."
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
19-10-2003 12:43

Jocha schreef:

Het nadeel van "rookies" is dat ze onvervaren zijn en je naam zo de grond in kunnen stampen als ze een avond verknallen.
Dan zorg je er toch gewoon voor dat de eerste 2-3 keer je nieuwe DJ meegaat met een ervaren DJ? Zo ben je zeker dat je avond slaagt! Gewoon wat met beide partijen onderhandelen over de prijsverdeling en duidelijk erop hameren dat de "rookie" OGENBLIKKELIJK zijn mengpaneel afgeeft als de ervaren DJ zijn ding wil doen en geloof me: het loopt wel vlot happy :). Als ervaren DJ niet te lang wachten om in te springen maar vooral ook de beginner de kans geven zaken op te bouwen en hem niet zomaar af en toe een set laten draaien, want dat kan iedereen!

DJ Tim schreef:

alleen voor 25 euro per uur hebben jullie mij niet
Nou, mij alvast ook niet laugh :D
Toch moet je wat opletten met vaste prijzen hoor... Vooral als je niet praat over verhuur maar puur over het draaien. Het kan gerust zijn dat je door een middelgroot evenement aan bijvoorbeeld 200EUR voor 6 uur (33EUR/h) (exclusief materiaal dan natuurlijk!!) plots een hele hoop mooie, grote contracten bijkrijgt. Draai je echter maar voor een uur, dan gaat de prijs per uur natuurlijk FORS de hoogte in! Wat ik maar wil zeggen: probeer een vaste prijs te vermijden en bekijk geval per geval!

DJ Tim schreef:

Ik draai altijd op goeie spullen en niet op snarenbakken

Roberto schreef:

De betere dj's vragen we zo'n 25 eurootjes per uur voor (ongeveer he) en de wat mindere tussen de 7,50 en 15 euro. En dan komt daar voor de huurder nog vervoerskosten bij en nog een een paar %en er bovenop voor onze winst, of is dat niet goed?
Smijt die twee quotes even samen...
Heel wat DJ's met heel wat verschillende eisenpaketten, zowel qua installatie als qua prijskaartje. Me écht inschrijven via een boekingsbureau zul je me niet snel zien doen, geef me dan liever een mooi secretaresje die op zondag mijn schouders kan masseren wink ;) maar er zijn inderdaad een aantal gelijkaardige organisatie's die mijn gegevens hebben. Ik spreek met hen een prijs af dat ik wil verdienen voor die bepaalde set/evenement en dat is dan wat zij aan mij moeten geven. Zij mogen hierbovenop nog eens bv. 10% extra vragen om hun portie koek te verdienen. Zij weten bovendien perfect welke eisen ik stel aan de installatie en onder welke voorwaarden ik ergens wil gaan draaien, ...! Zo hebben de meeste van die organisatie's verschillende DJ's in tientallen verschillende stijlen met elk hun eigen wensen, prijskaartje, ervaring, ...! En zo wordt je als DJ geboekt onder de voorwaarden die JIJ wil en tegen de prijs die JIJ goed vindt.

Op die manier mag iedereen mijn "boekingsbureau" zijn, als je dus een contractje krijgt voor me, je kunt me bereiken via de gegevens op mijn site laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-10-2003 13:00

DSalembier schreef:

Toch moet je wat opletten met vaste prijzen hoor... Vooral als je niet praat over verhuur maar puur over het draaien. Het kan gerust zijn dat je door een middelgroot evenement aan bijvoorbeeld 200EUR voor 6 uur (33EUR/h) (exclusief materiaal dan natuurlijk!!) plots een hele hoop mooie, grote contracten bijkrijgt. Draai je echter maar voor een uur, dan gaat de prijs per uur natuurlijk FORS de hoogte in! Wat ik maar wil zeggen: probeer een vaste prijs te vermijden en bekijk geval per geval!
Dank voor de tips Didier, maar dit doe ik standaard, ik draai al wat langer dan vandaag wink ;)

Als er ergens een zeer mooie gelegenheid zich voordoet om contacten te leggen of bekendheid te verwerven ga ik vaak niet de hoofdprijs vragen. Ik spreek van situatie tot situatie altijd een bepaald tarief per uur of per avond af.

Iig vind ik dat Roberto zich nog steeds ff moet melden wat betreft dat 25 euro per uur verhaal, anders krijgt hij van mij geen demo.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
19-10-2003 13:09
Roberto geeft een indicatie prijs die bedoelt is voor de beginnende dj`s hun horen het liefst wat ze krijgen, dan dat ze zelf de prijs bepalen. Roberto moet zich nog flink verdiepen hierin, maar dat geeft helemaal niet. Van fouten leer je en ik weet zeker dat hij de prijs zal rekenen die jullie vragen, met natuurlijk zijn marge er boven op.

Ik ben collega van Roberto en steun hem hierin.
"Jocha"
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-10-2003 14:57
Prima, ik zal eens kijken of ik een demo beschikbaar kan stellen. Als jullie zo vriendelijk willen zijn mij per mail (mijn mail adres staat uiteraard in mijn naam gegevens) een adres mede te delen waar ik de demo naartoe kan sturen. Wat nog mooier is, is een ftp adres, dan hoef ik nl niet moeilijk te doen met postzegels en dat soort shit.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj ExileStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2003
Laatste: 25-12-2003
Berichten: 1
19-10-2003 15:51
nog hardstyle dj's nodig?
zo ja laat het me dan ff weten.. ik wil graag aan de slag. en vind zelf dat ik talent heb (tja mag je eigenlijk niet van hezelf zeggen wink ;) )
evt. keertje demo opnemen..

groeten, exile.
uh!? =)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-10-2003 16:18
Robert kan best een dj-bemiddelingsbureau starten voor de onderkant van de markt. Dus voor verjaardagen en andere kleine, besloten feesten. Bij grotere events en discotheken kom je niet aan de bak zonder VAR (zeg maar zelfstandigheidsverklaring).

Ook als hij dit niet opgeeft bij de belastingdienst is er *geen* sprake van zwart werken. Dat wordt het pas als er een reële winstverwachting is en hij zich dan nog niet meldt. Voorlopig geldt dus: lekker beginnen, niks aan de hand.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic