Forum > Licht

MAdscan 411 voeding (kleine) stuurvoeding

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
madmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2017
Laatste: 14-10-2017
Berichten: 6
10-10-2017 03:07
goede dag allemaal ,

ik heb een probleem met mijn madscan , de lamp gaat wel aan , maar verder doet hij niets , verder eigenlijk niks behalve de lamp .... de wil ik de voeding vervangen ... is mijn niet geheel duidelijk welke ik dan moet hebben ...
heeft of weet iemand waar ik een schema kan krijgen ervan , of iemand die weet wat voor voeding ik moet hebben om de print aan te sturen.... ook brand het display niet ... wie weet wat het zou kunnen zijn .... kan de blauwe hitte beveiliging stuk zijn gegaan ....?
wie heeft raad of kan me verder helpen ?
goede avond , wie weet wat voor voeding ik moet hebben voor een madscan 411 , het gaat om de kleine voeding om de electronica
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
10-10-2017 07:21
Welkom op dit forum.
Als je het hebt over een blauw ding, is het wel zo verhelderend om ook wat foto's te plaatsen, zodat iedereen ook kan zien wat jij ziet.
Dat zal het een stuk gemakkelijker maken je te helpen.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
madmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2017
Laatste: 14-10-2017
Berichten: 6
11-10-2017 02:09
Heeeeeeey joep , hoe krijg ik hier een fotow op , heb het al meerdere malen geprobeerd ....het lukt steeds niet

Joepurlings schreef:

Welkom op dit forum.
Als je het hebt over een blauw ding, is het wel zo verhelderend om ook wat foto's te plaatsen, zodat iedereen ook kan zien wat jij ziet.
Dat zal het een stuk gemakkelijker maken je te helpen.

Groeten,
Joep
goede avond , wie weet wat voor voeding ik moet hebben voor een madscan 411 , het gaat om de kleine voeding om de electronica
madmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2017
Laatste: 14-10-2017
Berichten: 6
11-10-2017 02:23
ik heb een url aan gemaakt , ik hoop dat hij het nu wel doet , al meer als een uur bezig geweest om er een fotow op te zetten , via mijn telefoon ging het ook niet 1 , 2 3 ..... maar als het goed is is het gelukt ..... dit is de blauwe hitte zekering , kan het zijn dat deze stuk is en daarom de voeding geen stroom krijgt ? en mischien moet ik de kleine stuur voeding vervangen .... wie weet welke ik het beste kan kopen ?
hier de foto
s9.tinypic.com/20h7uk5_th.jpg
goede avond , wie weet wat voor voeding ik moet hebben voor een madscan 411 , het gaat om de kleine voeding om de electronica
madmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2017
Laatste: 14-10-2017
Berichten: 6
11-10-2017 03:02

madman schreef:

ik heb een url aan gemaakt , ik hoop dat hij het nu wel doet , al meer als een uur bezig geweest om er een fotow op te zetten , via mijn telefoon ging het ook niet 1 , 2 3 ..... maar als het goed is is het gelukt ..... dit is de blauwe hitte zekering , kan het zijn dat deze stuk is en daarom de voeding geen stroom krijgt ? en mischien moet ik de kleine stuur voeding vervangen .... wie weet welke ik het beste kan kopen ?
hier de foto
s9.tinypic.com/20h7uk5_th.jpg
wie heeft er ervaring met deze storing /defect
goede avond , wie weet wat voor voeding ik moet hebben voor een madscan 411 , het gaat om de kleine voeding om de electronica
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 694
11-10-2017 09:42
Multimeter van n paar euro geeft je t antwoord in 3 seconden... als je niet weet hoe je n zekering moet meten is t misschien verstandig dat je er vanafblijft voor je jezelf electrocuteert oid.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
11-10-2017 17:57
als je niet weet hoe je n zekering moet meten is t misschien verstandig dat je er vanafblijft voor je jezelf electrocuteert oid.
idd Soundpower.

Dit is ook geen zekering in de zin van een zekering, maar (op foto moeilijk met zekerheid te zien) maar een thermische beveiliging, bij te hoge temp onderbreekt die de voeding en na afkoeling schakelt die automatisch weer in. De kans dat deze thermische beveiliging defect is, is zeer klein, ik zeg verder (laten!) zoeken.
Ik krijg net als soundpower het vermoeden, dat jij weinig elektrische kennis hebt, wees voor je eigen veiligheid en schade aan de fixture, verstandig en laat er een deskundig iemand na kijken
Without a lightengineer, it will be dark.
madmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2017
Laatste: 14-10-2017
Berichten: 6
12-10-2017 09:05
goede morgen allemaal , bedankt voor de info .....
met name over de multimeter en de voeding .... ik had er 1 en ben even op internet gaan kijken hoe ik dat moest door meten , de voeding was goed .....er zat alleen een verkeerde
zekering tussen (H ipv T ) deze gisteren ochtend gehaald ..... ik had 3 defecte madscans goedkoop gekregen , 1 deed het ...die heb ik gebruikt als voorbeeld .......toen van die andere 2 1 goeie weer geprobeerd te maken ......onwijs bedankt voor alle info hierover en op andere topics ..... toen ik de zekering er in deed toen deed hij het weer ...... ik had al1 de bedrading van op en neer verwisseld, waardoor de spiegel dat eerst niet deed ....... ik dacht eerst andere spiegel motor erin doen van die andere die ik nog had ......maar toen zag ik dus , dat ik aan de zijkant van de print het nog op de onderste aansluiting moest zetten ...... Vet!!
ik heb ze voor eg heel weinig gekocht 3(stuk) in 2 was zelf beetje geromeld , ze hadden ook de massa op de spanning aangesloten zodat eerst de hoofd zekering er steeds bleef uit klappen ....... ik wou niet opgeven en proberen te begrijpen .....ik heb inderdaad weinig verdere kennis wat betreft de print of echt doormeten , maar dankzij jullie kleine info ......is het me GELUKT!!!
nu heb ik er 2,

ik ben eigenlijk nog op zoek naar zo'n lens die tussen de spiegel en de lamp lens zit ...die zwarte met ribbels , die je erin en eruit kan draaien .....om hem scherper te maken geloof ik .....wie heeft nog zo'n lens ergens liggen /over ...... we kunnen er wel uit komen ....
.

Hanzie schreef:

als je niet weet hoe je n zekering moet meten is t misschien verstandig dat je er vanafblijft voor je jezelf electrocuteert oid.
idd Soundpower.

Dit is ook geen zekering in de zin van een zekering, maar (op foto moeilijk met zekerheid te zien) maar een thermische beveiliging, bij te hoge temp onderbreekt die de voeding en na afkoeling schakelt die automatisch weer in. De kans dat deze thermische beveiliging defect is, is zeer klein, ik zeg verder (laten!) zoeken.
Ik krijg net als soundpower het vermoeden, dat jij weinig elektrische kennis hebt, wees voor je eigen veiligheid en schade aan de fixture, verstandig en laat er een deskundig iemand na kijken
goede avond , wie weet wat voor voeding ik moet hebben voor een madscan 411 , het gaat om de kleine voeding om de electronica
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
12-10-2017 15:42
Edit Mod: Dré: Madman. Hou je je bijdragen over je Mad 411 in dit topic? Da's wel zo overzichtelijk. Ik heb je reacties in andere topics gewist.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)