Eenvoudige DMX software om 2 T4 Ledbars aan te sturen
(18 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 9-6-2015 11:37 |
Tis net hoe en waarvoor je het wilt gebruiken. Chamsys is overzichtelijk, zeer uitgebreid incl pixelmapper, visualiser en fx engine en zeer goede support. Daarnaast kan je de show uit de pc software op elke chamsys lichttafel dtaaien en visa versa (mocht je keer uitgebreide show hebben). Als je one man shows draait en zowel audio als licht doet lijkt mij dit prima oplossing. Omdat je dan via playback buttons prima show kan bedienen en ook live met pallets snel kan ingrijpen. De vraag is dus hoeveel waarde je hecht aan dedicated faders/encoders. Download de (gratis) software anders zelf en oordeel zelf. Zelf ook enig ervaring met sweetlight (maar vond ik zelf niet alles (al kan dat ook komen omdat ik niet heel veel tijd in heb gestopt, maar ff snel wat voor de klant op moest lossen. Andere tip: avolites titan one dmx dongle | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 10-6-2015 20:21 |
Djblackdevil schreef: Tis net hoe en waarvoor je het wilt gebruiken.Chamsys is overzichtelijk, zeer uitgebreid incl pixelmapper, visualiser en fx engine en zeer goede support. Daarnaast kan je de show uit de pc software op elke chamsys lichttafel dtaaien en visa versa (mocht je keer uitgebreide show hebben). Als je one man shows draait en zowel audio als licht doet lijkt mij dit prima oplossing. Omdat je dan via playback buttons prima show kan bedienen en ook live met pallets snel kan ingrijpen. De vraag is dus hoeveel waarde je hecht aan dedicated faders/encoders. Download de (gratis) software anders zelf en oordeel zelf. Zelf ook enig ervaring met sweetlight (maar vond ik zelf niet alles (al kan dat ook komen omdat ik niet heel veel tijd in heb gestopt, maar ff snel wat voor de klant op moest lossen. Andere tip: avolites titan one dmx dongle Dat gaat al veel te ver. Kortom, gewoon simpel wat in elkaar knutselen en eenvoudig wat leuk gewapper van de heads. Macrootje met alles strobe ofzo is altijd leuk. Misschien iemand in de buurt die me een beetje wegwijs kan maken? | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 12-6-2015 08:42 |
Gisteren met Chamsys zitten spelen. Ziet er zeer goed uit, beetje ingewikkeld, niet helemaal intuitief. Wel mooi dat je gelijk een 3D van je show kan zien en neerzetten. Nu nog eigen fixtures aan kunnen maken, weet iemand hoe? Kom tot nu toe alleen op standaard fixtures, maar niet alles staat erin wat ik zoek. | |
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 12-6-2015 08:58 |
Bel me straks even op 0611205542, dan kruip ik ook ff achter de pc en kijk ik ff met je mee. Groetjes | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 13-6-2015 12:09 |
Weet iemand of Chamsys nog de Velleman DMX interface ondersteund? Krijg hem niet werkend. Wie is er Chamsys dealer voor een originele dongle of toch een Enttec Pro MKII pakken? | |
LuckenStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2003 Laatste: 8-7-2021 Berichten: 81 | 13-6-2015 12:55 |
Aukes is onze ChamSys Partner in Nederland. Zij kunnen u alle ChamSys producten leveren alsook de MagicDMX Full welke vergelijkbaar is met de Enttec. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 14-6-2015 11:22 |
Maar kan jij bevestigen dat de Velleman niet meer is ondersteund en dus niet meer werkt? Of gaat er iets anders fout? De Velleman werkt wel met andere software. Heeft de MagicDMX Full ook 2 universes zoals de Enttec MKII of maar eentje (ik lees alleen het laatste) Zal Aukes maandag eens bellen. | |
LuckenStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2003 Laatste: 8-7-2021 Berichten: 81 | 15-6-2015 08:07 |
MagicDMX full heeft maar één universe. Velleman interface: normaal wordt deze nog ondersteund, maar heb er geen ervaring mee. Zou kunnen dat er iets verandert is aan de drivers van Velleman en dat het daardoor niet meer werkt, maar dit is maar een idee, ik weet niet of het zo is. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 16-11-2015 14:05 |
Ondertussen MagicQ al enige tijd gebruikt, maar vind het een groot nadeel dat er geen (voordelige) fysieke knoppen aan kunnen. Van een bevriend lichttechnieker kreeg ik het advies om toch eens naar Sunlite te kijken. Daslight heeft hij ervaren als meer theater gericht. Ook Freestyler zou nog een (voordelige) optie kunnen zijn. Iemand ervaring met Sunlite en bijvoorbeeld de Nano bedieningspaneeltjes? Is er ondertussen een NL talige handleiding voor Sunlite te krijgen? | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein |