Forum > Geluid

HULP: nieuwe speakers voor restaurant

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TopriesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2013
Laatste: 7-12-2013
Berichten: 3
3-12-2013 19:36
Dag iedereen,

Ten eerste dank voor alle reacties. Fijn dat jullie willen meedenken.

Om in te gaan op de reactie van ''houdt de oude speakers als je geen waarde hecht aan de kwaliteit'' ( naar aanleiding van mijn stukje over de slechte kwaliteit bestandjes...) Enigszins heb je gelijk... echter waren de oude Pioneer speakers ( waarvan ik nu echt vermoed dat het gewoon standaard goedkope auto radio speakers waren) niet meer allemaal in orde en zijn nu ook weggegooid...

Ik geloof dat je zo weer 4 nieuwe auto speakers hebt voor 100 a 200 euro. Dus dat zal geen groot probleem zijn.

Ik besef me natuurlijk ook wel dat het illegaal is om muziek van YouTube draaien in de restaurant... Echter heb ik met veel van de bronnen een contract gesloten of toestemming gekregen. Het probleem ligt dat het ten eerste om redelijk oude liedjes gaat ( overigens is het geen Nederlands of Engels talig muziek... En ten tweede heb je nergens in Nederland waar ze deze muziek verkopen... Echter kan ik misschien in de land van herkomst de muziek terug vinden op cd'tjes.. ( het is toch mogelijk om dit via de computer te rippen en gewoon mp3 van te maken zonder al te veel kwaliteitsverlies...)

Om terug te komen op de speakers. De restaurant heeft een rechthoekige vorm ( 7m bij 12m ongeveer )En ik zou ook liever kleine vierkantige speakers ( hoeft niet perse vierkant te zijn... ) willen dan inbouw speakers... Maar de speakers kunnen dus niet al te groot zijn sinds ze in een kleine ruimte moeten passen (kijk afbeelding). De zijkant aan de plafond hangt wel wat lager bij ons ( maar de speakers kunnen een maximale hoogte hebben van rond de 15 a 20 cm ( ik zal nog even kijken naar de exacte waarde ).

Tips? tips? tips ?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
3-12-2013 19:45
Als gezegd, laat er een expert naar kijken. Op papier, zeker zonder foto's krijg je hier 100 adviezen en moet je nog zelf een keuze maken.
Ook inbouwspeakers zijn er in vierkant.
Zelf goeie ervaringen met Apart of Audac voor dit soort installaties. Kan zowel op een 100 volt versterker, maar kan ook 8 of 16 Ohm varianten nemen en aan je versterker knopen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)