Forum > PC related Forum

Overstap van Windows naar MAC (problemen met rekordbox & hardeschijf)

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
28-11-2013 11:07
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van een Windows PC naar een Mac. Allemaal heel leuk natuurlijk en zeker een vooruitgang alleen nu loop ik tegen wat dingetjes aan.

Ik heb een grote harde schijf van 1TB waar ik een back-up van al mijn gekochte muziek op heb staan. Nu zijn alle bestanden erop gezet met een windows PC en wil ik deze graag beschikbaar maken voor mijn mac. Kan dat? en hoe?

Daarnaast maakte ik gebruik van Rekordbox. Gaat dit problemen geven als ik mijn muziek die ik op mijn mac aankoop, bewerk met rekordbox en ze vervolgens op mijn USB stick voor het draaien zet? Moet ik deze soms ook omzetten?

Ik ga er vanuit dat er hier meer zijn die ooit tegen dit probleem aan zijn gelopen. Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben.

Alvast bedankt voor de hulp!
JeroenstapStandaard Lid
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
28-11-2013 11:47
Waarschijnlijk is je 1TB-schijf NTFS (windows bestandssysteem) geformatteerd. Dat vindt een mac niet zo leuk. Lezen kan direct al, schrijven op de externe harde schijf vanaf de mac kan niet zomaar.
Het Mac OS bestandssysteem werkt uiteraard wel goed met de mac, of het oude FAT32. Nadeel bij die laatste is echter dat je gebonden bent aan een beperkte bestandsgrootte. Daarnaast zal je dan je hele schijf moeten formatteren.

Er zijn ook softwarematige hulpmiddelen beschikbaar die er voor zorgen dat je wel op NTFS-schijven kunt schrijven vanaf de mac. Bijvoorbeeld Paragon, Tuxera of NTFS for mac. Kost niet al te veel en scheelt een hoop gedoe.
Ik heb in het verleden wel eens problemen gehad met rechtstreekse bewerkingen (bijvoorbeeld video renderen) naar de NTFS schijf. Simpelweg bestanden overzetten is nog nooit een probleem geweest.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
DavaschStandaard Lid
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
29-11-2013 12:38
Wat niet kan is het één op één omzetten van je library van Windows naar OSX. Door het verschil in directorystructuur (schijfletters in Windows, volumenamen in OSX) kreeg Pioneer het niet voor elkaar om zijn software zo te maken dat het uitwisselbaar is sad :( .

Wat wel kan is de muziek vanaf je externe harddisk (eerst naar je laptop kopiereen? en dan) toevoegen aan Rekordbox (zie voor het uitlezen van de externe HD het uistekende verhaal hierboven laugh :D ). Je bent dan wel de 'rekordbox eigen' metadata kwijt zoals beatgrid en cuepoints. Voor zover ik weet is hier geen oplossing voor die te behouden.

Als je veel eigen playslists gemaakt hebt die niet ook zo geordend is als een directory kan je op je Windows pc de playlist exporteren en imporeren op de nieuwe installatie.

Als alles weer ingericht is zoals het was en je nieuwe muziek download zou dit zonder problemen moeten werken, het is verder gewoon hetzelfde programma dus worden dezelfde audioformaten ondersteund als onder Windows.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)