Forum > Geluid

welke speaker in welke kast

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
18-12-2012 13:19
zoals ik al eerder geplaatst heb, ben ik vaak op zoek naar welke speaker er in welke kast zit.
op internet is er moeilijk achter te komen.
met name de electrovoice speakers ivm inkoop en reparatie.
is er een bestaande lijst met welke speakers er in welke kasten zitten?
zoniet dan ben ik bereid om deze te maken.
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
19-12-2012 12:36
ik neem aan dat er geen bestaande lijst is aangezien niemand reageert. ik zou voorstellen om te reageren als je weet welke speaker er in welke kast zit dan maak ik er een bestand van.

in de rx 118 zitten evx180B speakers
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 694
19-12-2012 15:36
Misschien moet je wat duidelijker aangeven wat je precies wilt?
Een lijst van alle speakers maken van alle fabrikanten die er zijn of geweest zijn, inclusief de updates/modificaties die er geweest zijn kon nog wel eens een hele berg werk zijn...
Ik denk dat alleen al bij JBL(bijvoorbeeld) er al honderden techsheets online staan van alle unieke speakersystemen die ze de afgelopen 40 jaar gemaakt hebben, om die allemaal 1 voor 1 uit te pluizen kost een hoop moeite.
Dan is er ook nog een hele berg niet online te vinden...fabrikanten willen niet alles delen met de concurrentie natuurlijk
(En de schandalige fouten die her en der in fabrieksdocumentatie staan moeten er ook nog ff door een kenner uitgehaald worden)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
19-12-2012 16:18
je hebt gelijk!

ik ben voornamelijk op zoek naar de electrovoice speakers.

denk hierbij aan de tour x rx enz.

het zou erg handig zijn als ik een kast binnen krijg dat ik dan meteen weet welke speaker er origineel in hoort te zitten en of deze speakers nog te krijgen zijn.

ook snap ik wel dat fabrikanten het niet altijd willen vertellen, anders had het waarschijnlijk ook wel op internet gestaan. vandaar ook dat ik deze vraag hier stel. ik neem aan dat er mensen zijn die zelf een ev set hebben en die misschien weten welke speakers er in zitten.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 694
19-12-2012 16:57
Ik denk dat je toch van iedere kast een voor een de techsheets zal moeten opzoeken, en aan de hand daarvan een lijst maken...
En misschien de merken meenemen waar ook EV inzit(dynacord, wharfedale enz...)
Deze lijst vervolgens crossen met de lijst van nog verkrijgbaar EV spul, en natuurlijk de lijst met aanbevolen vervangers van niet meer leverbare drivers raadplegen(als die er is bij EV tenminste, JBL heeft wel zoiets voor hun jaren 70, 80 en 90 spul)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
19-12-2012 22:03

Soundpower schreef:

Ik denk dat je toch van iedere kast een voor een de techsheets zal moeten opzoeken, en aan de hand daarvan een lijst maken...
En misschien de merken meenemen waar ook EV inzit(dynacord, wharfedale enz...)
Deze lijst vervolgens crossen met de lijst van nog verkrijgbaar EV spul, en natuurlijk de lijst met aanbevolen vervangers van niet meer leverbare drivers raadplegen(als die er is bij EV tenminste, JBL heeft wel zoiets voor hun jaren 70, 80 en 90 spul)
okee bedankt voor de tip! ik ga mn best doen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)