Forum > Geluid

Live mixer

(90 reacties. Pagina 10 van 10)
Moderator(s): Dré
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
6-7-2012 16:13

Frank76 schreef:

Ikke niet snap nie.
Jij gaat een goede basis maken op basis van wat?
Er is geen rider, de band is er nog niet en je hebt geen soundcheck...
Welke basis wil je dan laden? De enige basis is een kanalen verdeling en alle EQ's recht zetten. En dat gaat met een digitafel stukken sneller dan met een analoge waar nog een band op stond te spelen, ben ik met jullie eens. Hoewel dat tijdens het afbreken op het podium van de vorige band ook in no-time is gedaan door de FOH tech.
Maar het opnieuw inregelen gaat dan ineens niet zo snel volgens mij. Terwijl de gasttech namelijk de tafeleq kan ie jou instructies geven voor compressing etc.
Heb je ideeen voor een "testtafeltje" wat goed betaalbaar is?
De basis die al in je mixer zit... voor veel instrumenten zijn er ook al presets aanwezig. Je kan bij 0 beginnen en alles goed draaien, of gewoon zeggen dat er een electrisch gitaartje op kanaal 12 zit en een zanger op kanaal 14 en zangeres op 15 en dat inladen. Daarna kan je altijd nog tweaken.

Lijkt me niet dat je analoog ook op meerdere kanalen tegelijk je settings bij gaat werken, maar ook snel kanaal voor kanaal af. Wij werken met de Studiolive even makkelijk, kanaaltje selecteren en alle settings even snel doorlopen, door naar volgende. Je hebt nu zelfs alles voor je neus ipv deel voor je neus en deel naast je.
Volgens mij werkt A&H op ongeveer dezelfde manier met de GLD en iLive, alleen heb je daarbij nog verschillende lagen, wat bij de Presonus niet mogelijk is.

Presonus 16.4.2 is trouwens tot 4 mixers te koppelen, maar max 2 als je nog firewire opname op laptop wil.
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)