Forum > Geluid

Versterker voor 4 ohm subs Master dl 1800 of wachten op ep 2500

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
4-6-2003 09:46
Dré wat je zegt ben ik helemaal met je eens Ik heb zowel de mackie amps als de behringer ep. Wat je zegt van de mackie's is waar maar ze zijn wakker geworden. Zelfde serie met aanpassingen nieuw uitgebracht. En echt goedkoop kan ik ze niet noemen fr-2600=1700 euro. Wat betreft de behringer deze is bij mij al ruimschoots getest en geloof me hij doet het heel goed. Alleen er zijn vele drive-in die maar een beperkt budget hebben en zich geen 300-700 euro per avond kunnen vragen. Dan vallen die beesten van 2000-3000 euro al buiten de boot omdat deze gewoon niet of bijna niet terug te verdienen zijn. Ook zie ik hier niet veel mensen van 14-16 jaar met een qsc powerlight of een JBL MPA MPX versterker en dergelijke beestjes rondrennen. Ze hebben er het geld niet voor want met kranten rondbrengen verdien je zoiets dus nooit bij elkaar. De budget amps zijn dan het enigste wat er overblijft. Wat jij zegt alle budget merken zijn het zelfde ben ik het helemaal NIET met je eens. De ene laat er voor meer geld ingooien dan de ander en zijn winstmarge is dan ook kleiner. Wat betekent hij verkoopt een betere amp dan de concurrentie voor hetzelfde geld of minder. Maar hoopt dan weer meer winst te vangen op massaverkoop van dat ding. Als jij een goedkope amp hebt die altijd kapot gaat of je hebt een goedkope amp en hij werkt gewoon geloof me de tweede verkoopt op termijn veel beter dan die ander. Hier wilt behringer ook meestal zijn geld vandaan halen. Massa verkoop van een produkt. Daarvoor laten ze vaak de grotere winst per produkt varen en zijn al tevreden met een kleinere winstmarge maar spreiden de winst dan toch over de verkoop. Neem eens een vorbeeld aan de 19" apparatuur die effecten allemaal van behringer. wat zie je meer en waar zou je liever mee werken een behringer crossover of een dap crossover wat zie je vaker een behringer crossover of eend dap crossover. een behringer dus. waarom? hij is kwalitatief beter en goedkoper dan een dap toch verdiend behringer meer winst met die prullen dan dap (highlite) omdat ze gewoon in veeeel grotere getalen verkocht worden. Iedereen snappe? zo niet pak je dan maar vanavond een bakje koffie voor bij de pc en dan geef ik eens een beetje les in economie (I love it razz :p ). Dus moraal van het verhaal. Koop je beter een Tehringer dan een dap of een skytec want je krijgt meer waar voor je geld.

En of my little speech laugh :D
Olé Olé heb nu ok AD!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
4-6-2003 10:34
Over economie gesproken...

Ook op R&D kun je natuurlijk een hoop bezuinigen. Sommige merken hebben zelf een R&D afdeling, anderen hebben een Xerox...

Servicepunten is ook iets waar op bezuinigd kan worden. Sommige merken hebben een distibuteur/servicepoint per land, anderen niet...

Chinezen zoals Alto (die dus veel spulletjes maken voor de diverse OEM shopper merken) hebben daadwerkelijk een R&D afdeling, sommige anderen hebben een Xerox...

Vaak wordt het traject ACHTER het product totaal vergeten (totdat het aangesproken moet worden)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
4-6-2003 13:40
hmm daar heb je gelijk in. Het betreft hier een Master of Behringer amp. Nou, we kunnen al uitsluiten dat de Behringer beter is dan de Master.

Toch, Dré moet ik zeggen dat mijn B-1520 drivers die een maandje geleden zijn opgeblazen binnen twee weken zijn vervangen, dus de onderdelen aanvoer lijkt mij tevredenstellend. Veel ligt natuurlijk ook weer aan de dealer die je hebt. Als ik een kapotte amp heb zoals mijn fr-2600 waarvan de voeding er na een week spontaan uitvloog krijg ik directo een vervangende amp. dat wil zeggen als ik ergens draai en mijn amp gaat kapot krijg ik binnen een half uur een nieuwe aangeleverd op lokatie en de kapotte gaat terug.

Het bedrijf in kwestie is geen klein of onbenullig bedrijf dat kwaliteit en service hoog in het vaandel draagt (prijzen zijn ook wat hoger). Maar ook zij verkopen de Behringer amps als instappers, dat waren voorheen de QSC RMX'jes maar de EP'tjes laten toch echt zien dat ze het in zich hebben.

Wat je zegt: voor R&D moet je niet bij Behringer zijn, ze gebruiken voornamelijk de Xerox krijg ik toch het gevoel. Maar desalniettemin zijn het toch allemaal stuk voor stuk prachtige produkten die ze introduceren op de markt. Denk maar aan de DJX-700 die uit moet komen. Als deze echt zo fijn is als hij lijkt dan is het toch een perfect mixertje dat voor de beginners toch heel leuk kan zijn. Daarna als je echt professioneel gaat toch maar even een Pioneertje kopen. Is toch wel veel beter, maar ja 260 euro voor een mixertje is bijna niks.

Maar ook bij de duurdere merken vind je ook wel weer eens een Xerox die ze af en toe gebruiken (is wel zo handig razz :p ). En nu even een voorbeeld geven, want bij sommige merken is de prijs per watt-verhouding toch echt veeeel te hoog en de kwaliteit die erbij komt, nou..... Neem nou de QSC RMX 2450. Deze kost in de winkel makkelijk 1250 eurootjes. Nou, voor 1350 euro heb ik drie Behringer versterkers. Laat er nou een kapot gaan binnen een jaar (garantie), dan heb je er nog twee. En laat ze niet hetzelfde vermogen hebben, zet de andere twee dan in brug, dan blaas je alsnog met gemak de RMX van de baan.

Geluidskwaliteit bij deze beestjes ligt zowat gelijk dus daar beginnen we dan niet over. Een voorbeeld dat bij sommige merken amps makkelijk toe te passen is. Wat krijg je voor je geld? Als ik moet kiezen tussen een QSC RMX of drie Behringers weet ik het toch wel: ik pak de Behringers. Laat de service dan minder zijn en de kwaliteit wat minder dan nog blijft het de betere koop aangezien je voor dat geld drie amps krijgt.

Veel bedrijven zoals QSC en Crest steken veel geld in R&D maar soms moet je gewoonweg veel te veel voor hun resultaat betalen en de entertainment sector is tegenwoordig een harde sector. Iedereen kan als hij wilt een drive-in beginnen dus concurrentie vind je onder elke steen. Dan moet je toch echt een beetje concurrerend denken en dan zijn die mega amps soms gewoon niet rendabel en ben je gewoonweg van de *** gerukt als je zo'n ding koopt. En de service bij Crest is nou ook weer niet iets om over naar huis te schrijven zeg, laat staan bij Mackie. Ik wacht nu al vier weken op mijn amp, nog niks gezien (de vervangende PMA amp bevalt me ook wel hoor laugh :D ).
Edit Mod: Heleboel typo's verwijderd. Let er voortaan svp zelf even wat meer op-Victor
Olé Olé heb nu ok AD!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
4-6-2003 14:05
Duidelijk betoog. Ook ik ben van mening dat de prijs-kwaliteit-verhouding bij Behringer wel hoog ligt. En dus niet, zoals Dré eens opmerkte, alleen de prijs/gadgetverhouding (hoewel een hoop Behringers wel erg veel ledjes hebben...).

Ook ben ik met je eens dat voor een hoop drive-in shows Behringer soms een goede keus kan zijn.

Wat betreft de redenering over de betrouwbaarheid van de versterkers, vergeleken met hun prijs, ben ik het niet met je eens. Een versterker mag *niet* uitvallen. Als er halverwege de avond een amp uitvalt heb ik een probleem (is wel weer een mouw aan te passen door even wat parallel te schakel o.i.d., maar toch). Zelfs al komt de dealer binnen een half uur (wat je zaterdagnacht gerust kan vergeten), dan nog sta je voor lul. Dan betaal ik liever wat meer en verdien ik maar wat minder.

Verder benieuwd hoe de Behringer amps zich over langere tijd houden. Keep us posted...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
4-6-2003 15:33
Sorry Dré was erg gehaast zoals je kon merken. Mijn excuses zal er volgende keer nog extra aandacht aan besteden.

Victor wat je zegt klopt ja maar ik beweer ook helemaal niet dat dit iets goedspreekt. Een versterker moet gewoon vermogen leveren en niet uitvallen maar ook bij de duurdere merken gebeurd dit (Mackie M, Crown CE, en zelfs de crest CA12).
Er zijn veel verschillende merken maar eigenlijk kan elke versterker eens kapot gaan de een sneller dan de ander dat wel.
Echter probeerde ik met die ep2500 vs. 2450 duidelijk te maken dat als je een rmx2450 koopt je verre van beter uit bent dan dat je een ep koopt want uiteindelijk is het dezelfde fabrikant en je krijgt bij behringer veel meer waar voor je geld. De betrouwbaarhied ligt ook wel goed hoor. Ik heb nu nadat ik toch wel het grootste gedeelte van alle verkijgbare amps op de markt onder mijn nagels heb gehad toch wel een vergelijk en een constatering gemaakt. Sommige merken zijn duur leveren veel voor hun geld en zijn uiterst betrouwbaar maar er zijn ook dure merken die gewoon zelfs nog moeite hebben om met een budgetmerk te kunnen concurreren. Bij de budget merken hetzelfde verhaal. Er zijn enkele goede merken en enkele die minder presteren. alleen moet ik erbij zeggen dat tegenwoordig veel minder naar de prijs moet gekenen worden. Je kunt tegenwoordig zelfs al voor 500 euro een versterker kopen die sommige 1500 euro amps wegspeelt. De markt heeft zich veranderd en de grote merken moeten eens gaan letten op de kleine want ze laten soms aardige kunstjes zien zoals nu de ep welke echt gewoonweg onovertroffen is en dat zeg ik niet omdat ik ze toevallig heb. Ze zijn juist gekocht omdat ze als besten eruit kwamen voor hun geld.

De markt veranderd en de fabrikanten moeten dat maar eens merken tegenwoordig is het niet meer vraag maar zoveel mogelijk want we krijgen het toch. De concurrentie zal ze de das omdoen. een goed voorbeeld wat ik juist heb ontdekt is Granit / promann / NSX (master europe dus) welke erg moeten gaan oppassen willen ze nog overleven nu en denk eens aan mobil-tech (nu technotruss) was te duur en de verkoop liep achter.

Ik ben van mening dat hoe duurder een versterker is hoe beter vroeger mischien wel zo was maar tegenwoordig echt niet meer van toepassing. Overall waar ik kom hoor ik vaak van kijk die versterker is maar zo veel dat is prul of kijk die kost zoveel die moet wel goed zijn. Hoe kun je dat zeggen omdat ze zoveel kosten niet dus. En dré wat je zei van de behringer heeft een leuk uiterlijk dan denken de meeste dat hij direkt goed is. nee zo dacht ik niet ik heb hem gekocht om wat hij kan en hoe hij klinkt netzo als de mackie welke een prachtige klank kan geven in de mid en hoog bereik maar niet echt goed werkt op subs.
Olé Olé heb nu ok AD!
AndoraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 27-9-2003
Berichten: 1
27-9-2003 15:00
Waarom niet eerst huren(mits mogelijk) kan je zelf je waarderingen ervoor geven.

happy :)
Zo zie je 'm, en zo weer niet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)