Forum > Licht

Showtec led commander 50717

(35 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-10-2011 22:19
Dimmer en/of Master patchen naar de juiste kanalen. Zie ook handleiding van je sturing én je fixture(s).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TekNoHippyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2011
Laatste: 21-4-2012
Berichten: 2
8-11-2011 19:44
Als ik b.v. de eerste fixture gebruik, dan kan ik lamp 1 niet meer handmatig bedienen.
Ook als ik dan een nieuwe chase wil maken moet ik de fixture weer unpatchen.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik mij net bedenk om de page knop eens op page 2 te zetten om zo fikture 9 t/m 16 te gebruiken voor dit soort functie's. Ik ben er alleen niet zeker van of de page knop ook voor de fixture's werkt.
Dat zal ik vrijdag eens proberen als ons jongerencentrum geopend is :)

Bedankt voor je reactie Dre
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
13-5-2016 19:58

Rutger schreef:

...

Probleem: Wanneer ik alle lampen gelijk een kleur wil geven is dat geen probleem. Maar zodra ik de verschillende lampen een verschillende kleur wil geven, werkt het niet meer. Wanneer ik een fixure deselecteer gaat de lamp namelijk ook uit.. Wel kan ik bv fix 1 + 3 een rode kleur geven, maar wanneer ik dan 1 + 3 desecteer, om 2 + 4 een andere kleur tegen, gaan ze weer uit...
Ik heb hetzelfde 'probleem', of ik begrijp de werking van dmx, fixtures, etc. niet voldoende (niet geheel onwaarschijnlijk laugh :D )

Onder fixture 1 heb ik netjes de schuifjes die ik wil gepatched. Ik wil echter graag meer dan 1 fixture bedienen met de LED Commander. Het leek mij dat als ik ik fixture 1 in de gewenste stand heb staan dat het dan mogelijk is om hem te deselecteren, en te gaan voor bv fixture 2. En dat 1 dan netjes blijft werken zoals ik had ingesteld.

Snap ik het niet, of is er een andere manier om bij het 'verlaten' van de fixture de boel in leven te houden? Ik kan het niet uit de handleiding opmaken. Of is het zo dat je voor iedere fixture persen een combinatie moet opslaan onder scenes? Dus fixture 1 instellen zoals ik hem wil, opslaan in scene x, dan naar fixture 2 gaan en instellen en deze ook in scene x erbij zetten?
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
15-5-2016 18:55
Ik ben inmiddels wat wijzer, als is het nog steeds niet helemaal mijn ding.

Ik gebruik de controller eigenlijk als veredelde afstandsbediening. 2 LED par-barren op 7 kanaals modus is voor mij voldoende. Zo kan ik toch vaste kleuren kiezen en color chases laten lopen, stobe functie, etc. Ik zou ook graag mij LED backdrop (ook 7 kanaals) via een DMX controller aansturen, en het liefst ook mijn scanner maar die hebben geen interne programma's die je via DMX kan aansturen. Helaas (als iemand iets weet...)

Om alleen de barren en de backdrop aan te sturen kan ik wel mee uit de voeten, maar uitbreiden is dan eigenlijk al niet meer mogelijk, omdat ik met dit apparaat 16 kanalen 'live' kan aansturen. Ik wil/hoef dus geen scenes en chases te programmeren.

Ik zou dus eigenlijk een controller willen hebben die te patchen is en waar de uitsturende signalen niet ' uit' gaan als ik kanaal 17-33 (en zo verder) wil bedienen. Vraag me af of er zoiets is? Ik kan dergelijke info niet uit handleidingen halen, misschien niet geheel door gebrek aan kennis happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-5-2016 12:51
Als je hem letterlijk als veredelde afstandbediening wilt gebruiken, zet hem dan tijdens gebruik in de programmeerstand. Dan blijven alle wijzigingen van apparaat x bewaard als je overschakelt naar apparaat y.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-5-2016 07:30
bedankt voor het meedenken, ga het proberen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)