Mixen of Platenkeus?
(30 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 22-9-2003 19:59 |
Ik vind dat het een met het ander samengaat, als je leuke plaatjes hebt maar niet kan mixen vind ik je een plaatjesdraaier, als je lekker kan mixen maar echt bagger draait, ben je iemand die beter op een onbewoond eiland zijn bende ten gehore kan brengen. Als je als een saaie lul achter je tafels staat en je mixt fantastisch en je platen zijn lekker heb ik niet het gevoel dat je draait omdat je het leuk vind. Je bent vind ik pas dj als je alle 3 kan doen zonder dat het een ten koste gaat van het ander. Ik vind dus dat er geen volgorde van belangrijkheid in zit, alle 3 zijn even belangrijk. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
Magik77Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-12-2002 Laatste: 7-3-2006 Berichten: 156 | 22-9-2003 21:04 |
Heb je Paul van Dijk wel eens achter zijn TT's zien staan? Net een zoutzak, formidabele DJ, die ook goed produceert, alleen hij straalt niet zo veel energie en plezier uit. dat is jammer.... | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 22-9-2003 21:22 |
Magik77 schreef: Heb je Paul van Dijk wel eens achter zijn TT's zien staan? Net een zoutzak, formidabele DJ, die ook goed produceert, alleen hij straalt niet zo veel energie en plezier uit. dat is jammer....Laat ik dus zeggen dat ik als ik sommige dj's hoor en niet zie, het goede dj's vind omdat ik dan niet op houding kan letten. Nu moet ik zeggen dat niemand zo hard uit zijn dak gaat als Tom Harding, vergeleken bij hem is iedere dj een mietje. Maar Tom Harding legt het voor mij weer af op plaatkeus en techniek. Trouwens, sommige dj's zijn ingetogen en niet erg beweeglijk, maar vind ik toch een bijzonder goede houding hebben. Je hoeft niet altijd te springen en te headbangen (zoals ik ) | |
SevereStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-5-2003 Laatste: 20-8-2011 Berichten: 47 | 23-9-2003 01:41 |
Ik ga ook voor platenkeuze. Wat de meeste mensen al zeggen, je kan inderdaad alles retestrak achter elkaar mixen en dan de bewondering krijgen van een paar mensen die om je DJ booth staan en verstand hebben van mixen. De rest (ik denk 90%) zal het niet zoveel uitmaken dat je eens een keer *kaboem kaboem* een strakke overgang mist. De meeste mensen horen het niet, en interesseert het ook niet. Ze zijn er om uit hun dak te gaan en jij bent e aangewezen persoon om dat te regelen Ook af en toe eens iets apparts doen zodat je een verrassingselement hebt. Ik moest een keer draaien in een zaal waar de andere dj´s al enorm hun best hadden gedaan. Was een enorm feest. Ik dacht hmmm waar zal ik eens mee openen. Ik had toevallig het nummer "Song to the Siren" van This mortal coil bij me. Ik weet niet of jullie bekend zijn met het nummer maar het is alles behalve dance. Beetje ambient misschien (zit geen beat onder). Iedereen had in het begin van "wtf!?!?!? wat doet hij nou?" Ik heb m helemaal uit laten draaien en iedereen stond mij echt met ogen als schoteltjes aan te staren... Je kon als het ware een speld horen vallen. Maar na dat nummer gelijk een vette 4/4 beat in laten vallen en off we went! Handen in de lucht! Een beetje afwijken van de geplaveide paadjes doet soms wonderen.. En, als je het goed doet, herrinneren ze je ook nog :) | |
*boom tss boom tss* | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 23-9-2003 10:25 |
Teun] schreef: * De mixkwaliteiten (niks is zo frustrerend als een net niet goed uitgevoerde mix)* De platenkeus (tsja je kan mixen wat je wil als je publiek je platen niet leuk vindt wordt het nix) Wat vinden jullie nou belangrijker? Wellicht minder belangrijk dan je platenkeus, maar het geheel maakt de avond | |
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 23-9-2003 11:24 |
Persoonlijk vind ik de keuze van muziek toch wel het belangrijkste onderdeel. Maar als je niet kunt mixen, doe het dan ook niet; je kunt ook mooie (snelle) overgangen maken als je niet zo goed kunt beatmatchen. Maar ik vind ook dat je als dj ook wat mee moet feesten (dit doe ik zelf ook graag), want dat werkt toch wel aanstekelijk voor het publiek; als ze zien dat ook jij uit je dak gaat komt dit de sfeer alleen maar ten goede. | |
NickStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-5-2003 Laatste: 20-9-2005 Berichten: 101 | 23-9-2003 21:08 |
Ik vind, net zo als de meeste mensen hier dat platenkeus wel het belangrijkst is. Als je de goeden platen kiest op het juiste moment, ben je meestal ook wel zo creatief om er een leuke overgang mee te maken (geen beatmix ofzo, maar gewoon in een 'tussenstukje' de andere plaat erin) | |
tja...? | |
DiederikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-5-2003 Laatste: 3-2-2021 Berichten: 619 | 23-9-2003 21:36 |
Ik heb meerdere feesten meegemaakt waarbij de DJ toch wel redelijk tot goed kon mixen maar de platenkeuze waardeloos was. Niet echt een leuke avond gehad dus want me toch wel geergerd aan de muziekkeus, hoewel de jongen in kwestie toch wel goed kon mixen. Dus dat je goed kunt mixen zegt nog niet meteen dat je een goede DJ bent. De aankleding en de muziekkeus bepalen meer de sfeer dan of de DJ goed kan mixen of niet. Mensen (leken ) zullen een DJ vaak eerder afkraken omdat hij k*tmuziek draait dan dat zijn mixtechniek niet goed is. | |
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 23-9-2003 22:54 |
Severe schreef: Ik heb m helemaal uit laten draaien en iedereen stond mij echt met ogen als schoteltjes aan te staren... Je kon als het ware een speld horen vallen. Maar na dat nummer gelijk een vette 4/4 beat in laten vallen en off we went! | |
SevereStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-5-2003 Laatste: 20-8-2011 Berichten: 47 | 24-9-2003 01:26 |
DJ Tim schreef: Severe schreef: Ik heb m helemaal uit laten draaien en iedereen stond mij echt met ogen als schoteltjes aan te staren... Je kon als het ware een speld horen vallen. Maar na dat nummer gelijk een vette 4/4 beat in laten vallen en off we went!Soms moet je het knal effect even uitstellen voor een nog beter resultaat ;) | |
*boom tss boom tss* |