Forum > Geluid

CD-spelers: CD-R en CD-RW lezen?

(41 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
CanardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2003
Laatste: 1-1-2008
Berichten: 21
20-9-2003 19:05
Is er ergens een lijst van CD-spelers waarbij genoemd wordt of deze CD-R en CD-RW cd's ondersteunt?
Wat ik zo gehoord heb, is dat sommige CD-spelers wel CD-R kunnen maar geen CD-RW kunnen lezen.

Wat zijn jullie ervaringen?
Fresh18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 8
20-9-2003 19:24
De Pioneer's draaien bij mijn weten allemaal perfect CD-R/W's af.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-9-2003 20:26
Er staan overzichten van de media die ze afspelen op www.pioneerprodj.com en volgens mij speelt de cdj-100s geen cd-rw af.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-9-2003 09:39
CD-R wordt door vrijwel iedere cd-speler gelezen (mits je ze op normale snelheid brandt; niet vreemd opkijken als jouw 48-speed gebrande cd-r niet werkt).

CD-RW is een ander verhaal. Maar wie gebruikt die ondingen dan ook voor muziek?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
21-9-2003 10:09
Branden kan je het best doen 1 of 2x onder het maximaal aangebode...Dus bij een 48x kan je iets pakken van 32 of 24...Nog trager is natuurlijk beter..maar jah snelle branders zijn niet uitgevonden om 2 uur over een cd-tje te doen.

grtz
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
21-9-2003 10:13
Wat ik echt vreemd vind is dat ik hier nog een 10 jaar oude Technics SL-PG520A cd speler heb staan en die speelt zonder problemen ook CDRW's af, wetende dat er in die tijd nog helemaal geen sprake was van CDRW's.
CanardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2003
Laatste: 1-1-2008
Berichten: 21
21-9-2003 11:28

Masterboy schreef:

Wat ik echt vreemd vind is dat ik hier nog een 10 jaar oude Technics SL-PG520A cd speler heb staan en die speelt zonder problemen ook CDRW's af, wetende dat er in die tijd nog helemaal geen sprake was van CDRW's.
Vooruitziende blik van Technics? happy :)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-9-2003 16:05

yoghurt schreef:

Nog trager is natuurlijk beter..maar jah snelle branders zijn niet uitgevonden om 2 uur over een cd-tje te doen.
De tijdbesparing is maar minimaal. Bij 48 speed doe je over een normale cd zo'n 1,5 minuut. Op 24 speed duurt dat 3 minuten, op 8 speed 9 minuten. Goh, wat een verschil. Vooral als je bedenkt dat je misschien voor lul staat als je 48 speed gebrande cd het niet doet tijdens een feest!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
22-9-2003 13:52
3 x bewerkt. Laatst door Dj Hugo op 22-9-2003 14:31

Victor schreef:

yoghurt schreef:

Nog trager is natuurlijk beter..maar jah snelle branders zijn niet uitgevonden om 2 uur over een cd-tje te doen.
De tijdbesparing is maar minimaal. Bij 48 speed doe je over een normale cd zo'n 1,5 minuut. Op 24 speed duurt dat 3 minuten, op 8 speed 9 minuten. Goh, wat een verschil. Vooral als je bedenkt dat je misschien voor lul staat als je 48 speed gebrande cd het niet doet tijdens een feest!
(correctie)

Koop een Denon 2600F, deze leest alle gebrande cd's zo ver ik weet leest hij wel philips cd-rw's (uit eigen ervaring! net nog even gechecked!) De denon 4000 die leest ze zowiezo wel, wat betreft de cd-RW.

De daar in tegen pioneer leest geen cd-rw (de meeste pioneers dan), en heeft er idd moeite met gewone cdr's, de cd werkt over het algemeen in een pioneer als je hem idd op 1 speed brand, maar goed, Mijn denon leest dus ook 48 speed, euh, .... nou ja snel gebrande cd's. en ja de goedkopere cd-spelers met een kss213c mechaniekje lezen over het algemeen die cd's ook behalve cd-rw's!

Ik stond idd een keer voor aap, toen ik wat classics gebrand had(en de heb ik het alleen al over gewone cdr's, en ze wilde spelen, op een pioneer, 5000 (de zilverkleurige dubbele player) enne deze wilde ze echt niet spelen, damn, o, ja, 1 track die halverwegen ging stoteren.

Dus mijn advies, koop in iedergeval een goede cd-speler die de meeste cds kan lezen, in dit geval Denon, je weet immers maar nooit wat je in het veld tegen kan komen.

succes,

Met vriendelijke groet,

Hugo
(from: Dj Hugo Entertaiment)
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-9-2003 14:00

Dj Hugo schreef:

Dus mijn advies, koop in iedergeval een goede cd-speler die ook snel gebrande cd's kan lezen, je weet immers maar nooit wat je in het veld tegen kan komen.
Nee, PRECIES. En daarom is jouw advies ook totaal NIET TE VOLGEN. Je weet NIET wat je in het veld tegen zult komen OFTEWEL... Gebruik CD-R discs die in zo goed als alle spelers afspeelbaar zijn! Want wat verandert er nu in 's hemelsnaam aan de CD-spelers die "in het veld" staan als JIJ een of andere XXX CD-speler koopt??? Juist, helemaal NIETS.

Dus: Goedkope CD's in een goedkope brander op een goedkope manier gebrand: Je krijgt waar je voor betaalt: BAGGER. Volgens mij is het dan wel zo slim om GOEDE CD's te kopen EN een goede brander en dan eerst eens te testen op welke snelheid je de hoogste compatibiliteit haalt (en dat hoeft dus NIET de hoogste maar ook NIET de laagste snelheid te zijn EN je hoeft echt niet de duurste CD's maar ook zeker niet de goedkoopste CD's te kopen).
stel je voor, even nog snel voor dat je gaat draaien een cd fikken, zou lekker wezen als je er een 30 min tot een 74 min zou moeten wachten of als je je platen collectie op cd wilt zetten,zo als ik.
Mag mij mij toch eens vertellen hoe lang het duurt voordat JIJ een 30 minuten PLAAT opgenomen hebt... Bij mij duurt dat nog altijd 30 minuten (en die paar minuten van het branden op (zeg) 12 speed kunnen er dan ook nog wel bij).

Overigens gaan Pioneers PRIMA om met CD-R discs van goede kwaliteit (Mitsui bijvoorbeeld). En onthou altijd de regel: Bagger in -> Bagger uit!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)