Forum > Newbie Forum

2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900

(172 reacties. Pagina 18 van 18)
Moderator(s): Dré
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
20-6-2010 14:59
Ziet er leuk uit!
Maar ik was idd ook voor een wat zwaarder setje gegaan razz :p
BaszStandaard Lid
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
21-6-2010 17:17
Heb tot nu toe echt veel geluk gehad! Heb 1 speaker open gehad die het zwaarste en het eerste aan het roken was. Er is niks te zien! Zien er uit als nieuw, het enige wat een beetje verkleurd was was het foam wat in de speaker zit, die was een beetje geel geworden (door het HF koel-element). Ik denk dat het dit was?

Sjoerd (djspiky @ forum) vertelde me dat ie dan wel flink op z'n flikker heeft gekregen omdat die koelingselementen de limiting is van de HF driver.

Foto's volgen nog.
Ben het er trouwens wel mee eens dat dit geen geschikt setje voor de klus was, waarom heb ik dit toch gedaan? Omdat wij eerst de HK Actor DX (Sub-Sub-top) set hadden ingepland op de vrachtwagen, tot dat die set opeens op het gala zelf moest staan, vandaar!
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
DjspikyStandaard Lid
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 20-11-2024
21-6-2010 21:13

Basz schreef:

Sjoerd (djspiky @ forum) vertelde me dat ie dan wel flink op z'n flikker heeft gekregen omdat die koelingselementen de limiting is van de HF driver.
Nouja, die limiter maakt gebruik van FETs. En die worden altijd wel warm. Maar het kan zijn dat ze overdreven heet zijn geworden (en het koelblok dus ook) doordat ze veel hebben moeten limiten, en dat daardoor het dempwol is gaan smeulen.

Klinkt je speaker wel nog gewoon goed (ook op wat hoger vermogen)?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)