Forum > Geluid

actieve en passieve speakers aansluiten

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Marco_qqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2010
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 4
21-5-2010 12:08
Beste,

ik wil mijn muziek PC met een Audiophile 24/96 audiokaart aansluiten op 2 verschillende speakers. De Audiophile geluidskaart heeft 2 analoge tulp uitgangen (links/rechts). Ik heb verder een paar passieve monitors, 1 paar actieve monitors en een Yamaha A-520 versterker.

Nu zou ik graag beide speakers willen aansturen via een mengpaneel ( bijvoorbeeld Behringer Xenyx 802 ). Mijn idee was om de uitgang van de geluidskaart naar de CD/TAPE IN te koppelen en daarna de CD/TAPE OUT naar de ingang van mijn versterker te sturen. Vraag bij deze constructie: is dit mogelijk en zo ja is er dan kwaliteitsverlies / ruis.
Vervolgens zou ik mijn actieve monitors willen aansluiten via de CONTROL ROOM OUT. Wat is het verschil tussen MAIN OUT en CONTROL OUT? Zit hier kwaliteitsverschil in? Ik heb geen volume knop op mijn actieve speaker waardoor ik het sowieso via een mengatfel zou moeten aansturen. Kan iemand mij helpen met mijn aansluitprobleem. Misschien dat ik het helemaal verkeerd heb. (Ik wil mijn PC gebruiken om zelf muziek (via midi/soft synths) muziek te maken. Verder heb ik via een LINE 6 POD X3 Live mijn gitaar aangesloten op de PC via een USB verbinding die goed werkt)

Marco
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
21-5-2010 12:21
Marco,
lees en leer
staat voor jou de nodige nuttige informatie.
Via control room out kan je overigens ook werken. Kwaliteitsverschil, nee, wel even uitzoeken of je gebalanceerd of ongebalanceerd uit gaat en in je versterker of actieve kasten moet.
Overigens zou de controlroom ook mono kunnen zijn (maar ik heb niet de handleiding gelezen)

Er zijn ook mixers met meerdere masters (o.a. zone mixers) Mijn Rodec heeft 3 masters, waarvan 2 gebalanceerd XLR. Ook zijn er diverse dateq tafels die dat hebben.
Voor een goedkope oplossing, zie het andere topic of pak een eenvoudige zone mixer of mixer met dubbele master.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Marco_qqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2010
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 4
21-5-2010 18:59
Beste Frank,

bedankt voor je reactie. Nu ik de artikelen heb gelezen wordt het weer iets uitgebreid met de DAP SC-13 (/nl/di-box-stagecube/dap-stage-cube-sc-13_11445.htm). Is deze beter (lees minder ruis/signaal/kwaliteitsverlies) tov een mixer? De monitors die ik gebruik hebben een balanced XLR connector. Mijn audiokaart (Audiophile 24/96) heeft unbalanced OUT.
Marco_qqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2010
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 4
27-5-2010 11:09
Allen,

ik heb na lang zoeken het volgende gevonden: /nl/diversen-randapparaten/behringer-minimon-mon800_15533.htm. Volgens mij en de beschrijving zou dit precies het apparaat zijn om mijn probleem op te lossen. Heeft iemand anders hier goede ervaringen mee?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
27-5-2010 11:48

Frank76 schreef:

...
lees en leer shut up :X
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Marco_qqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2010
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 4
28-5-2010 14:43
Beste Frank,

ik heb na veel lezen gekozen voor de SM Pro Audio M-Patch 2 (helaas niet bij New-Line te koop). Deze heb ik gisteren aangesloten en ben erg tevreden. Ik kan goed switchen tussen de actieve en passieve speakers en zelfs allebei aan zetten. Hij heeft geen voeding nodig tenzij je het koptelefoonsignaal wilt versterken. Hij schijnt het signaal niet te vervormen wat voor mij erg belangrijk is. Prijs is wel wat aan de hoge kant maar voor mij de enige oplossing (of een Mackie Big Knob maar die gaat al richting € 300 ). Bedankt in ieder geval voor het meedenken en de juiste richting opsturen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)