Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 21 van 36)
Moderator(s): Dré
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
4-11-2009 15:44
Volgens mij bouwt een webdesinger geen websites maar houd hij zich bezig met de vormgeving en de gebruiksvriendelijkheid.

Typisch gedrag hier op het forum, er hangt hier een mentaliteit van: Vroeger was alles beter en never change a winning team. Jullie zijn bang voor verandering en houden liever alles zoals het is. Waarom wil New-line haar layout e.d. dan veranderen ?

Laat maar eens een eyetracking test uitvoeren en je zult je verbazen over de resultaten.

Owja en nog even een note aan de heer Barrel. Doe eens even niet zo kortzichtig zijn en sta open voor ideeën. Wees niet bang voor veranderingen. Misschien moet je je even wat gaan verdiepen en je beter beargumenteren. Anders moet je gewoon lekker je telegraafje blijven lezen en naar sbs6 kijken.
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
4-11-2009 15:46

Dré schreef:

René Eppink schreef:

Overigens ben ik wel benieuwd wat er verbeterd zou moeten worden aan de breadcrumbs?
Dat vraag ik me ook af. Volgens mij heb ik vanaf dag 1 de meest grote breadcrumb die je je voor kan stellen. ;-)
Nou je maakt nog al een grote fout om je bread-crumb de plaatsen als titel. De titel geeft namelijk antwoord op de vraag waar ben ik. De breadcrumb geeft antwoord op de vraag hoe kom ik hier en waar kan ik heen.

Dus titel plaatsen
Daaronder je breadcrumb plaatsen.
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
4-11-2009 15:56
@jeroenvdv

Ja hoor, maak jij dan niet zo een keuze? Als voorbeeld: Als jij in de kroeg staat kijk je toch om je heen.. Vervolgens zie je een leuke dame (plaatje) en vraag je aan je vrienden wat is haar naam (naam van het product). Je wilt toch niet direct weten als haar ouders gescheiden zijn of welk cijfer ze op biologie heeft?

Die informatie is van belang als je je verder wilt verdiepen in de dame en een relatie wilt aangaan met haar ( product kopen).

Een naam (merk / brand ) + prijs zijn de belangrijkste factoren om een product te kopen. Dit geld voor de massa, echte “vak idioten” zullen liever geilen om de kleinste details en deze eindeloos met elkaar gaan vergelijken.

Is je het nog nooit opgevallen als je een reclame van een product bekijkt, dat je enkel de naam/merk + afbeelding en prijs ziet?

Je voorbeeld over een de manier van invullen is niet relevant. Als je tekst dom er neer zet heb je er ook geen reet aan. Ieder wel denkend mens begrijpt natuurlijk wel dat je een relevante afbeelding moet plaatsen en een pakkende titel. Dat is gewoon stukje algemene ontwikkeling toch?

De huidige manier van presenteren geeft de bezoeker meer informatie? Oh wat dan meer? Enkel dat ik een kolom zie met aan de linkerkant tekst en aan de rechterkant een plaatje? In het midden een zee van nutteloze ruimte?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-11-2009 15:56

Frank9 schreef:

Volgens mij bouwt een webdesinger geen websites maar houd hij zich bezig met de vormgeving en de gebruiksvriendelijkheid.
Dat ligt natuurlijk maar net aan de situatie, de persoon, het bedrijf of de opleiding..... shut up :X
Typisch gedrag hier op het forum, er hangt hier een mentaliteit van: Vroeger was alles beter en never change a winning team. Jullie zijn bang voor verandering en houden liever alles zoals het is. Waarom wil New-line haar layout e.d. dan veranderen ?
Dat is onzin. Er zijn veel kleine layout-technische dingen die beter of mooier of logischer kunnen als je het mij vraagt, bijvoorbeeld de plaats van filteren/sortering van productlijsten kan inderdaad beter. Maar je komt met een bak ideeen aan waarvan een groot deel wat betreft gebruikers van New-line juist wordt gezien als een nadeel van andere shops en waarbij je duidelijk geen enkel idee hebt van de visie van Andre op de zaak.

Een goede webdesigner moet ook kunnen luisteren en zich in specifieke situaties kunnen inleven en verdiepen. Niet alleen theorie, onderzoeken en boeken voorlezen.
Laat maar eens een eyetracking test uitvoeren en je zult je verbazen over de resultaten.
Helaas staat theorie (en onderzoek) in sommige gevallen ver van de praktijk.
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-11-2009 15:59

Frank9 schreef:

Ja hoor, maak jij dan niet zo een keuze? Als voorbeeld: Als jij in de kroeg staat kijk je toch om je heen.. Vervolgens zie je een leuke dame (plaatje) en vraag je aan je vrienden wat is haar naam (naam van het product). Je wilt toch niet direct weten als haar ouders gescheiden zijn of welk cijfer ze op biologie heeft?
Och, regelmatig kom ik er pas na een uur achter hoe de dame in kwestie heet. Daarnaast is de houding, de uitstraling of een ander opvallend iets (toch echt wel een "eigenschap" en niet een direct "uiterlijk") iets wat mensen over 't algemeen aantrekt, niet "het plaatje".
Is je het nog nooit opgevallen als je een reclame van een product bekijkt, dat je enkel de naam/merk + afbeelding en prijs ziet?
Je vergeet toch ECHT de key-features, omliggende situatie of een duidelijk voorbeeld van gebruik.
Ieder wel denkend mens begrijpt natuurlijk wel dat je een relevante afbeelding moet plaatsen en een pakkende titel. Dat is gewoon stukje algemene ontwikkeling toch?
Dat vertel jij anders de Limburgde importeur even die met "DSFOJSFDOP-4534I LED" achtige namen aankomt en een CD met 2000 product-foto's waarvan de helft onduidelijk of niet sprekend genoeg is om een keuze te maken?
Light Image
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
4-11-2009 16:04
In de situatie en omvang waar wij nu over praten, ga ik er van uit dat een webdesinger zich bezig houdt met de vormgeving e.d. Maar maakt mij niks uit wat voor naampje je aan het popetje wil geven. Meld enkel hoe het in de branche wordt benoemd :-)

Roepen dat een veronderstelling onzin is, beargumenteerd juist de veronderstelling. Laat maar eens 100 bezoekers new-line bezoeken. Geef ze een opdracht en laat ze deze uitvoeren. Vervolgens doe je dit met een andere lay-out en laat je 100 andere bezoekers van je doelgroep kijken. e.d.

Zo krijg informatie welke je kan gebruiken. Heb je feiten en geen meningen.

Uiteraard moet een goede webdesigner kunnen luisteren. Maar ik wil hier ook niet de webdesigner uithangen, ik geef enkel mijn mening en visie. Gebaseerd op de theorie en praktijk wat ik in de jaren al heb opgedaan.

Theorie staat in sommige gevallen ver van de praktijk. Dat betekend dat de praktijk niet juist wordt uitgevoerd.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-11-2009 16:08

Frank9 schreef:

Theorie staat in sommige gevallen ver van de praktijk. Dat betekend dat de praktijk niet juist wordt uitgevoerd.
Of dat betekent (kuch) dat de mensen die zich met de theorie bezighouden de praktijk uit het oog verliezen.
Light Image
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
4-11-2009 16:10
De houding en uitstraling kan je toch bepalen vanaf een afbeelding? Ik bepaal eerder iemands uitstraling vanaf een plaatje dan een a4tje tekst.

Als jij een dame zoekt kijk jij toch allereerst naar haar uiterlijk? Ik neem aan dat jij sneller naar een goed uitziende dame loopt dan naar een lelijke hork. Natuurlijk ben ik niet de gene omdat voor jou te bepalen :-)

De Key-features? 9/10x proberen reclame makers je toch gewoon echte overtuigen op je eerste indruk. Als jij een auto lelijk vindt, boeit het toch geen reet meer hoe hard hij wel niet kan?
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
4-11-2009 16:11

JeroenVDV schreef:

Frank9 schreef:

Theorie staat in sommige gevallen ver van de praktijk. Dat betekend dat de praktijk niet juist wordt uitgevoerd.
Of dat betekent (kuch) dat de mensen die zich met de theorie bezighouden de praktijk uit het oog verliezen.
Weet niet als je dat op mij als persoon doelt? Maar ik ben ook gewoon op het vmbo/mbo/hbo begonnen. Praktijk ervaring genoeg, maar ik begrijp je veronderstelling.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
4-11-2009 16:16
Misschien betekent het juist dat de theorie leuk is in andere branches, maar niet in deze. Misschien betekent het juist dat je met je theoriën iemand anders moet lastigvallen OF je verdiepen in wat de vaste bezoekers hier graag zien.

Misschien ben ik een uitzondering, maar ik ga niet van iedere mooie dame proberen haar naam te ontfrutselen via anderen. Ik kom vanzelf wel mensen tegen die mijn aandacht en interesse vast kunnen houden of niet.

Dames zijn trouwens iets anders dan een paar speakers en lampen. Jouw methode werkt leuk voor mode: what you see is what you get. Zoveel mensen willen niet perse weten hoeveel procent katoen of polyesther erin zit. Bij ons is het andere koek: ik wil wel zeker weten hoeveel stroom iets trekt, wat voor aansluitingen erop zitten, wat voor onderdelen erin zitten, etc... Als we allemaal zo intuitief zouden kopen, zouden er heeeeel wat meer ongelukken gebeuren. Als mensen statieven kopen op kleur in plaats van op belastbaarheid, vallen er doden!!!

Terug naar school dus, want je begrijpt er nog steeds niets van.
Ik sta zeker open voor ideeën, maar die van jou moet ik toch echt afschieten (en ik ben kennelijk niet de enige).
Lichtje erbij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)