Forum > PC related Forum

Nieuwe geluidskaart

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Benny_fctwenteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2005
Laatste: 17-7-2009
Berichten: 14
13-7-2009 22:31
Hmm... Dan lijkt de M-Audio Audiophile 192 me ook wel een prima keus. Ja, ik wou even zeker weten of dat wel lukte me de line-out.
Is deze kaart redelijk vergelijkbaar met de EMU 1212M?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-7-2009 22:32

benny_fctwente schreef:

Hmm... Dan lijkt de M-Audio Audiophile 192 me ook wel een prima keus. Ja, ik wou even zeker weten of dat wel lukte me de line-out.
Is deze kaart redelijk vergelijkbaar met de EMU 1212M?
Heb ze niet naast m'kaar gehoord maar vallen redelijk in de zelfde categorie.

Wilde ze overigens niet te zwaar afkraken hoor, het zijn voor 't geld prima kaartjes die doen wat ze moeten doen. M-audio Audiophile is qua drivers bijzonder stabiel en werkt prima (eigen ervaring).
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-7-2009 00:48

benny_fctwente schreef:

Links worden niet geaccepteerd, zie ik (in verband met concurrentie, denk ik. New-Line heeft deze geluidskaarten niet namelijk)
Lees het eerste bericht in dit topic nog eens. En denk dan ook nog even terug aan de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het inschrijven op dit forum. Zou op z'n minst netjes zijn die (toch vrij korte) voorwaarden te eerbiedigen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Benny_fctwenteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2005
Laatste: 17-7-2009
Berichten: 14
14-7-2009 18:35
Bij deze sorry Dré. Ik zou er de volgende keer aan denken!

@ Jeroen

Ik las op een ander forum dat een externe geluidskaart juist de cpu ontlast. Hoe zit dat dan?
En als ik de M-Audio Audiophile 192 zou halen, kan ik dan gewoon rond de 7 plugins draaien (afhankelijk natuurlijk van het aantal voices dat je gebruikt)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-7-2009 18:58
Onzin. Een goede interne geluidskaart belast je processor minder dan een externe USB audio interface. PCI is een (vrijwel) directe bus naar je processor. Als ik zoek op verscheidene forums naar USB vs. PCI kom ik overal tegen dat PCI toch echt een betere performance geeft.

Hoeveelheid VST's die je kan draaien hangt grotendeels van je PC's processor en geheugen af, in combinatie uiteraard met de kwaliteit van de drivers van je geluidskaart (maar da's slechts een klein deel: Met die M-audio of die EMU gaat dat prima).

Firewire is overigens een ander verhaal; Dit gaat via een aparte firewire-chipset die de rekenkracht grotendeels voor z'n rekening neemt. Echter, zomaar Firewire audio interfaces kopen en aan je PC of Mac verbinden is niet zo verstandig, in verband met het eerder genoemde type/merk chipset-compatibiliteits-probleem. Mocht je (of iemand anders) het toch willen weten of ernaar willen kijken; Met een TI (texas instruments) chipset zit je safe.
Light Image
Benny_fctwenteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2005
Laatste: 17-7-2009
Berichten: 14
14-7-2009 19:19
Ik denk dat ik dan voor de M-Audio Audiophile 192 ga. Ik heb een Core 2 Duo met 4 gig Ram, dat in combinatie met die geluidskaart moet er wel voor zorgen dat ik redelijk veel zou kunnen doen met het Mac / Windows systeem, lijkt me. :)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)