Forum > Geluid

x over Peavey CS 800

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Kay1403Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2009
Laatste: 11-11-2009
Berichten: 3
31-3-2009 20:43
Hallo allen, ik heb een Peavey CS800 oud model 4 HE hoog.
Nu heb ik het aangesloten, Jack mono input op X OVER IN aangesloten.
Maar op de X OVER HI en LOW OUT's komt geen signaal, de Crossover module zit wel in de socket geplugd.
Wat doet hij nou, zodra de module erin zit koppelt hij het ingangsignaal van de x over in naar de ingang op het channel van x over in.
Dus hetzelfde als dat je gewoon het ingangssignaal op de normale channel ingang aansluit.

Als je dan volgens het boekje een verbinding maakt tussen x over hi naar ingang channel b en x over low naar ingang channel a,
hoor je geen verschil in de speakers die op channel a en b zijn aangesloten.
Wat ik dacht is dat ik dan toch channel a lage tonen moet horen en op channel b hoge tonen?
Mijn gevoel zegt dat wat er nu gebeurt is omdat hij intern de x over out naar de ingang channel koppelt. En x over hi en low bij elkaar zitten aangesloten omdat hij het signaal dan doorstuurt naar de andere channel.

Wie weet hier iets van?

Als de crossover module eruit gaat koppelt hij het ingangssignaal niet meer door naar de ingang van de channel als ik hem bij crossover in aansluit.

b.v.d. Groeten Kay
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
31-3-2009 21:49
Staat de funtie van de plug-in niet gewoon op de plug-in vermeld?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Kay1403Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2009
Laatste: 11-11-2009
Berichten: 3
31-3-2009 22:24
Ik heb van alles geprobeert mbv. de manual van de cs 800.
Hierin staan de 'schema's' en hoe de module dan de connecties doorschakelt.
Ik dacht echt dat het een crossover was, zo lijkt het teminste volgens de gebruiksaanwijzing.
Hierin staat ook het aansluitschema met BIAMP met een CS400. Dan geeft de CS800 2x uitgangen voor lage tonen,
en gaat de crossover hi out naar de input cs400, parallel, die dan 2 hoge tonen speakeruitgangen geeft.

Ook heb ik maar even geprobeert op de stekkeruitgangen ipv jack speakeruitgangen maar ook dit zonder resultaat.
Misschien is het toch handiger om een andere crossover te zoeken dan.
Weet iemand van jullie misschien een goede die laag en hoog scheid en +/- 500W RMS aan kan.
Dan zou ik deze in de glijbaankasten kunnen monteren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)