Forum > Geluid

Volwaardige tegenhanger van CDJ-1000 mk3?

(53 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
DjonesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2008
Laatste: 15-1-2009
Berichten: 4
14-11-2008 11:31
Wat is in jullie ogen (mits die er is uiteraard) een volwaardige tegenhanger van de Pioneer CDJ-1000 mk3?

In de toekomst hoop ik namelijk ooit wel 's echte wat duurdere cd-spelers aan te schaffen, maar voor het bedrag dat de Pioneers kosten, moet ik wel passen.

Uberhaupt begrijp ik niet, hoe iets wat niet veel meer doet dan cd's afspelen en nog een aantal functies heeft, zo absurd duur moet zijn!?

(een printer is tenslotte ook al een heel apparaat, en voor honderd euro heb je een hele behoorlijke)

Zo heeft Reloop nu ook een erg leuke speler voor de een 'fractie' van de prijs van de Pioneer.
Maar is deze kwalitatief gelijk aan de Pioneer, of moet ik toch wat meer geld uitgeven?

Wat ik mij ook afvraag is of bekend is welke fabricanten binnenkort met een nieuwe speler op de proppen komen, die de concurrentie aan moet gaan met de Pioneer.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
14-11-2008 11:39
Een ferarri is ook duurder dan een fiat panda, en beide rijden op vier wielen. Toch zit er een prijs evrschil in.

Volgens mij is dit al duizende keren op dit forum besproken, denk aan duurbaarheid, merk, onderzoek, stabiliteit etc.
DjonesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2008
Laatste: 15-1-2009
Berichten: 4
14-11-2008 11:53

dj-bart schreef:

Een ferarri is ook duurder dan een fiat panda, en beide rijden op vier wielen. Toch zit er een prijs evrschil in.

Volgens mij is dit al duizende keren op dit forum besproken, denk aan duurbaarheid, merk, onderzoek, stabiliteit etc.
Het is geen goed voorbeeld wat je geeft.
Aangezien je het in het extreme trekt.

En bovendien heeft Reloop zich wel bewezen met kwalitatief goede producten, dus vanuit een object standpunt vraag ik mij nog steeds af of Pioneer inderdaad wel betere producten maakt dan Reloop.

Mijn eigen CDJ-100 spelertjes, die werkelijkwaar de minste functies hebben van alle cd spelers op de markt, en nog 400 Euro kosten, vertonen zelfs gebreken bij het gebruik van de master tempo.
En dit is een algemeen probleem van deze dingen.
Dus ja, ik zelf heb sterke twijfels of wat zij verkopen wel echt beter is dan de goedkopere merken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-11-2008 11:58

Djones schreef:

En bovendien heeft Reloop zich wel bewezen met kwalitatief goede producten, dus vanuit een object standpunt vraag ik mij nog steeds af of Pioneer inderdaad wel betere producten maakt dan Reloop.
Ja (in het geval van de CDJ-1000 vs. de RMP-1 en RMP-2). Bij de RMP-1 en 2 zijn bijvoorbeeld de play en cue knoppen erg gevoelig voor storingen. Ook zit een CDJ-1000 een PEUT steviger in elkaar dan een RMP-1 of RMP-2. Mag ook wel gezien de prijs. En voor die prijs zijn de RMP-1 en RMP-2 prima spelers (maar ga voor geen seconde denken dat ze kwalitatief vergelijkbaar zijn met de CDJ-1000).
Mijn eigen CDJ-100 spelertjes, die werkelijkwaar de minste functies hebben van alle cd spelers op de markt, en nog 400 Euro kosten, vertonen zelfs gebreken bij het gebruik van de master tempo.
Welke gebreken?
En dit is een algemeen probleem van deze dingen.
Is dat zo? In dat geval zou ik graag het gapende gat in mijn kennis opgevuld zien.
Dus ja, ik zelf heb sterke twijfels of wat zij verkopen wel echt beter is dan de goedkopere merken.
Die twijfels zijn bij mij in dit geval volledig afwezig.

Kwalitatief volwaardig alternatief voor de CDJ-1000? Ik zou het NIET weten. Ik had gehoopt dat Denon met zo'n volwaardig alternatief zou komen (maar dat is tot nog toe uitgebleven helaas).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
14-11-2008 12:20
Het is geen goed voorbeeld wat je geeft.
Aangezien je het in het extreme trekt.

En bovendien heeft Reloop zich wel bewezen met kwalitatief goede producten, dus vanuit een object standpunt vraag ik mij nog steeds af of Pioneer inderdaad wel betere producten maakt dan Reloop.
Is een prima voorbeeld... Fiat heeft zich ook bewezen met prima producten net als Reeloop. Het werkt prima voor het geld wat je er voor uitgeeft. Dit wil echter niet zeggen dat er mensen zijn die liever in een ferrari rijden dan in een Fiat. Zo zit het precies ook met Reloop en Pioneer.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
14-11-2008 12:52

Dré schreef:

Welke gebreken?
Hoort weliswaar niet hier thuis, maar toch:

Ik heb met mijn CDJ-100's de laatste tijd dat bij gebruik van mastertempo bij meer dan 1a2% tempo verhoging de boel "rafelig" afgeraffeld gaat klinken. Mastertempo is niet meer bruikbaar. Persoonlijk denk ik dat het vooral met de kwaliteit van de mp3 tjes te maken heeft.
Als er veel informatie ontbreekt (mp3) kan de CDJ daar ook niks van vertalen en gaat ie storen.
Of zit ik er mijlenver naast?
Heb nog geen test gedaan met topklasse originele cd overigens.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
14-11-2008 12:56

Frank76 schreef:

Heb nog geen test gedaan met topklasse originele cd overigens.
Zou ik dat eerst even doen voordat je de CD-speler een "slechte" naam geeft. Ik heb ook nog nooit van dit probleem gehoord eigenlijk. Heb toch al aantal keren met de CDJ-100's gedraait vroeger en eigenlijk nooit problemen bij ondervonden.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DjonesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2008
Laatste: 15-1-2009
Berichten: 4
14-11-2008 13:01

Dré schreef:

Mijn eigen CDJ-100 spelertjes, die werkelijkwaar de minste functies hebben van alle cd spelers op de markt, en nog 400 Euro kosten, vertonen zelfs gebreken bij het gebruik van de master tempo.
Welke gebreken?
En dit is een algemeen probleem van deze dingen.
Is dat zo? In dat geval zou ik graag het gapende gat in mijn kennis opgevuld zien.
Nu, wanneer ik de mastertempo gebruik, komt de kick elke zoveel maten niet lekker door.
Alsof de kick net wegglijdt en daardoor net de timing mist.
Het is alsof je 2 kicks hebt ge-beatmatched waarbij de ene de andere phase-cancelled.
Ik heb dit ook gepost op een internationaal forum, en daar zeiden ze mij dat het bekend is van de CDJ-100's dat dit voorkomt.
Het is voor de rest ook geen defect, maar blijkbaar hebben ze de mastertempo functie gewoon niet goed genoeg uitgewerkt op de CDJ-100's.

Is dat groot genoeg denk je, om dat 'gapende gat' van jou op te vullen wink ;) ?

By the way, dit komt voor met originele NIEUWE cd's.
BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 10-4-2019
Berichten: 50
14-11-2008 13:03

Frank76 schreef:

Hoort weliswaar niet hier thuis, maar toch:

Ik heb met mijn CDJ-100's de laatste tijd dat bij gebruik van mastertempo bij meer dan 1a2% tempo verhoging de boel "rafelig" afgeraffeld gaat klinken. Mastertempo is niet meer bruikbaar. Persoonlijk denk ik dat het vooral met de kwaliteit van de mp3 tjes te maken heeft.
Als er veel informatie ontbreekt (mp3) kan de CDJ daar ook niks van vertalen en gaat ie storen.
Of zit ik er mijlenver naast?
Heb nog geen test gedaan met topklasse originele cd overigens.
Euhm, CDJ-100? Deze speelt geen mp3 hoor laugh :D
Sex Decks & Rock 'n'Roll
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-11-2008 13:33

Dré schreef:

Ik had gehoopt dat Denon met zo'n volwaardig alternatief zou komen (maar dat is tot nog toe uitgebleven helaas).
Dan moet je toch eens kijken naar de DN-HS5500. Met de cd-optie geïnstalleerd weliswaar aan de prijs (duurder zelfs dan een CDJ-1000), maar daar staat ook vreselijk veel tegenover. In mijn ogen zeker een (eigenlijk: het enige) volwaardig alternatief.

De machines die alleen cd's spelen hebben trouwens toch hun langste tijd gehad. Over een paar jaar zijn ze helemaal verdwenen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)