Forum > Licht

DMX Node

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ buZzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 29-6-2010
Berichten: 24
19-10-2008 02:06
Hey Allemaal,

Ik heb een vraag.

Ik zoek een betaalbare DMX Node die zowel met MA onPC als met Hog 3 om kan gaan en andere programma's weet iemand een goeie Node?

groetjes,

Buzz
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
19-10-2008 11:05
Wat moet deze DMX node aankunnen ? Indien u bedoelt dat de software voor zowel Grand MA, Hog,.... volledig werkzaam wordt met één en dezelfde node, dan kan u het vergeten ! Voor Grand MA hebt u een Grand MA node nodig, voor Hog hebt u een HOG DMX widget nodig,....
Enkel en alleen ChamSys MagicQ kan met om het even welke standaard ArtNet node werken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-10-2008 11:11

lucken schreef:

Enkel en alleen ChamSys MagicQ kan met om het even welke standaard ArtNet node werken.
AUB alleen uitspraken over je "eigen" producten doen, klopt namelijk geen snars van. O.a. elke GrandMA kan Artnet uitsturen en met iedere standaard Node werken, de Roadhog Full Boar kan Art-Net uitsturen en dus met elke standaard node gebruikt worden, VisualDMX & Canvix kunnen met elke Art-Net Node gebruikt worden, ga zo maar door.
sneaky :V
Light Image
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
19-10-2008 15:09
Ja, inderdaad, maar bij Grand MA hebt u wel eerst een Grand MA node nodig alvorens hij ArtNet uitstuurt, idem bij de hog software ! Op de consoles is het nergens een probleem, maar hier is de vraag voor de Pc versies dacht ik!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-10-2008 15:15
Zo raar is het niet dat je voor een product moet betalen alvorens je het gebruikt (doet Chamsys precies hetzelfde, het is behoorlijk beperkt zonder Chamsys hardware aangesloten.. Maar dat wordt zo veel mogelijk stilgehouden).
Light Image
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
19-10-2008 15:22
Het gaat hier niet om wat elk merk wel of niet kan, maar de vraag is hier om de genoemde software op een zo goedkoop mogelijke manier te kunnen gebruiken. Bij ChamSys kan u 18 universes gebruiken zonder hun eigen hardware. Dus bepaalt de gebruiker zelf hoeveel hij wil uitgeven.
DJ buZzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 29-6-2010
Berichten: 24
20-10-2008 00:13
dat klopt!
Wat ik dus wil is dus een dat een PC een Node aanstuurd. en dan wil ik kiezen dat hij dus MA en Hog of andere software aan kan sturen.
Dus ik wil gewoon me netwerk kabel in me pc doen naar me Node en dat ik kan minimaal 2 lijnen out dmx heb!
dus welke en wat voor Node heb ik dan nodig?
Kan die van showtec bijvoorbeeld werken met MA en Hog of wordt dat lastig?

groetjes,

Timo
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-10-2008 09:04
Timo, zoals je in mijn post kunt lezen houdt elke fabrikant zich (min of meer) aan de (vrij logische) werkwijze: Als je een product wilt gebruiken, moet je ervoor betalen.

Dat geldt dus voor MAonPC, Hog3PC, en elke andere commerciele softwaresturing. Bij Chamsys heb je dan de mogelijkheid de software zonder Chamsys hardware (zij het beperkt) te gebruiken met welke Node dan ook, en wordt volledige functionaliteit pas mogelijk zodra Chamsys hardware verbonden is met de PC. Zie het als een zeer uitgebreide 'demo-versie'.

Het "probleem" is dus dat de software die jij aanhaalt simpelweg GEEN Art-net uitstuurt zonder MA danwel HOG hardware!
Light Image
DJ buZzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 29-6-2010
Berichten: 24
20-10-2008 11:52

JeroenVDV schreef:

Timo, zoals je in mijn post kunt lezen houdt elke fabrikant zich (min of meer) aan de (vrij logische) werkwijze: Als je een product wilt gebruiken, moet je ervoor betalen.

Dat geldt dus voor MAonPC, Hog3PC, en elke andere commerciele softwaresturing. Bij Chamsys heb je dan de mogelijkheid de software zonder Chamsys hardware (zij het beperkt) te gebruiken met welke Node dan ook, en wordt volledige functionaliteit pas mogelijk zodra Chamsys hardware verbonden is met de PC. Zie het als een zeer uitgebreide 'demo-versie'.

Het "probleem" is dus dat de software die jij aanhaalt simpelweg GEEN Art-net uitstuurt zonder MA danwel HOG hardware!
oke dan,
Euhm kan je dan wel een Node nemen en die gewoon via ethernet aansturen met Hog Of MA? of moet dat via hun eigen node's?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-10-2008 12:01
Elke Art-Net node kan gebruikt worden met elke sturing (software danwel hardware) die Art-Net uitstuurt. Je zult bij de fabrikant danwel leverancier van de sturing moeten nagaan of die Art-Net uitstuurt (en of daar eventueel een dongle danwel ander stukje "beveiligings"-hardware voor gekocht moet worden).
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)