Forum > Newbie Forum

2 verloopjes-vragen

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MusicfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 19-7-2008
Berichten: 27
1-6-2008 12:02
Ik heb de XLR master 1 output van mijn JB Systems Beat 6USB mengpaneel normaal gesproken met een XLR kabeltje verbonden met mijn compressor/limiter. Deze master 1 heeft (i.t.t. de master 2 uitgang) een mono/stereo schakelaar. Ik wil voor een klus twee actieve speakers aansluiten die ik beiden een mono signaal wil aanbieden.

Mijn plan is de actieve speakers met een XLR kabel aan te luiten op master 1. De master 2 heeft een RCA uitgang, en deze kabeltjes heb ik genoeg. Kan ik op een tulpkabeltje dit verloopje aansluiten en deze vervolgens in de compressor/limiter prikken? Van de compressor/limiter gaat het signaal vervolgens met XLR naar equalizer en versterker.

Dan mijn andere vraag: ik wil een microfoon op een jack ingang aansluiten. Wat gebeurt er met het geluid als ik dit ProCab verloopje gebruik? Ik denk dat de mono versie beter is, maar deze heeft een langere levertijd
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
1-6-2008 13:06

musicfreak schreef:

Mijn plan is de actieve speakers met een XLR kabel aan te luiten op master 1. De master 2 heeft een RCA uitgang, en deze kabeltjes heb ik genoeg. Kan ik op een tulpkabeltje dit verloopje aansluiten en deze vervolgens in de compressor/limiter prikken? Van de compressor/limiter gaat het signaal vervolgens met XLR naar equalizer en versterker.
Ja, dat kan. De actieve speakers worden dan natuurlijk niet door de compressor in de gaten gehouden (maar dat had je vast al door wink ;)).
Dan mijn andere vraag: ik wil een microfoon op een jack ingang aansluiten. Wat gebeurt er met het geluid als ik dit ProCab verloopje gebruik? Ik denk dat de mono versie beter is, maar deze heeft een langere levertijd
Mono of stereo maakt niks uit, de Beat6 werkt met beide.
Je moet wel even op de XLR plug letten, want het eerste kabeltje gaat zeker weten niet werken (is een XLR male, dat past niet in je microfoon... wink ;)).
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
1-6-2008 14:26

renevanh schreef:

musicfreak schreef:

Dan mijn andere vraag: ik wil een microfoon op een jack ingang aansluiten. Wat gebeurt er met het geluid als ik dit ProCab verloopje gebruik? Ik denk dat de mono versie beter is, maar deze heeft een langere levertijd
Mono of stereo maakt niks uit, de Beat6 werkt met beide.
Je moet wel even op de XLR plug letten, want het eerste kabeltje gaat zeker weten niet werken (is een XLR male, dat past niet in je microfoon... wink ;)).
Maakt dus niks uit? Behalve dat het een gebalanceerd is en het andere niet bedoel je toch?
MusicfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 19-7-2008
Berichten: 27
1-6-2008 15:01

renevanh schreef:

Je moet wel even op de XLR plug letten, want het eerste kabeltje gaat zeker weten niet werken (is een XLR male, dat past niet in je microfoon... wink ;)).
Oeps... ashamed :$ Dank voor je advies!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MusicfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 19-7-2008
Berichten: 27
1-6-2008 15:02

René Eppink schreef:

Maakt dus niks uit? Behalve dat het een gebalanceerd is en het andere niet bedoel je toch?
Is de stereo versie gebalanceerd?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
1-6-2008 16:10
Jap. (mits je ingangstrap gebalanceerd is, maar daar kunnen we wel van uitgaan)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)