Forum > PC related Forum

Numark dmc2 controller op BPM-studio

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
VilladreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2008
Laatste: 24-5-2008
Berichten: 2
16-5-2008 11:59
Hallo,

Ik heb de Numark dmc2 controller aangeschaft en ben er erg tevereden over. Helaas kwamen we er wel achter dat de meegeleverde software een LE versie is van Cue. Hierdoor kun je niet analoog mixen met de controller daar deze op alle mogelijke manieren hardnekkig de 2 spelers over 1 kanaal blijft uitsturen.
We hebben bij Feedback in Eindhoven 2 uur zitten worstelen met de software totdat we er achter kwamen dat als je analoog wil mixen over verschillende kanalen het uitgebreide software pakket nodig hebt.
Na deze geinstalleerd te hebben werkt het zeer goed.
Maar........ik draai ook in een zalencentrum waar ze met bpm-studio werken en geen controller aanwezig is.
Nu wil ik de numark dmc2 controller dus gebruiken in combinatie met bpm. Kan iemand mij vertellen of dit uberhaupt wel kan en of hier ergens drivers of software voor te krijgen is?
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar. Het lijkt wel of de controller alleen maar geschikt is voor de Cue software.

Groetjes,
André van Tuyl
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-5-2008 14:31
Het is gewoon een MIDI controller die met elke willekeurige MIDI aanstuurbare software werkt. BPM studio heeft de software echter niet toegankelijk gemaakt voor MIDI controllers van andere fabrikanten, omdat zij zelf ook controllers verkopen.

Audiosuite heeft wel een stukje software op de markt gebracht waarmee de MIDI controllers van Denon werken met BPM. Misschien is dat een optie?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-5-2008 00:36

YourLiVe schreef:

Het is gewoon een MIDI controller die met elke willekeurige MIDI aanstuurbare software werkt. BPM studio heeft de software echter niet toegankelijk gemaakt voor MIDI controllers van andere fabrikanten, omdat zij zelf ook controllers verkopen.
Nope het is een HID controller, net even iets gecompliceerder en daarom niet altijd even makkelijk te combineren met alle software.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VilladreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2008
Laatste: 24-5-2008
Berichten: 2
24-5-2008 14:01
Bedankt voor de info.

Heb ondertussen een mail retour gekregen van audiosuite dat ze voorlopig geen driver gaan maken voor de dmc2 controller.
Hmmmmm,......heb ik misschien toch de verkeerde controller gekocht als deze alleen maar werkend te krijgen is op de Cue software. (en dan moet je ook nog de volledige versie kopen als je er analoog met je mixer mee wil mixen)
Alles bij elkaar kost me de DMC2 controller 349,- en de volledige software 269,-........voor dat geld had ik dus ook een andere mooie controller kunnen kopen die misschien wel multiple inzetbaar was op andere software.
Kan iemand mij suggesties geven over een controller die compatible is met BPM en VDJ?

Grttzzz,
André
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-5-2008 09:52
De DMC 2 is compatible met een hele hoop software, zeker ook met Virtual dj. Daar gebruik ik 'm zelf ook mee en Numark Cue is Virtual Dj maar dan met een Numark skin.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)