Algemene Voorwaarden voor hobby drive-in shows
(74 reacties. Pagina 8 van 8)Moderator(s): Dré
SjoerdiejStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-2-2008 Laatste: 16-8-2018 Berichten: 176 | 10-4-2008 20:12 |
hoi, ik weet het laatste reactie 1 jaar gelden maar goed. wij hebben toch ook maar voorwaarden opgesteld zo verkom je verwarringen. voorwaarden we hebben sommige stukjes uit dit topic erin gezet. | |
HES Hog IPC | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 10-4-2008 20:33 |
De punten die je maakt zijn opzich niet apart of verkeerd, maar ik vind het allemaal nogal kort door de bocht. Daarnaast moet je enkele woordkeuzes in mijn ogen herzien ("vernielen" kan niet onopzettelijk gebeuren, bak daar iets moois van omtrent "defecten aangebracht door opdrachtgever of gasten, al dan niet opzettelijk"). | |
SjoerdiejStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-2-2008 Laatste: 16-8-2018 Berichten: 176 | 10-4-2008 21:50 |
ja bedankt, als 14jarige weet ik nog niet alles van de nette woordenschat maar ga deze zin wel even veranderen. sjoerd renevanh schreef: De punten die je maakt zijn opzich niet apart of verkeerd, maar ik vind het allemaal nogal kort door de bocht.Daarnaast moet je enkele woordkeuzes in mijn ogen herzien ("vernielen" kan niet onopzettelijk gebeuren, bak daar iets moois van omtrent "defecten aangebracht door opdrachtgever of gasten, al dan niet opzettelijk"). | |
HES Hog IPC | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 10-4-2008 23:09 |
Niet om lullig te doen, maar met je voorwaarden is zoveel mis dat ik je wil afraden ze te gebruiken Alleen al het feit dat sommige zinnen niet lopen of onbegrijpelijk zijn werkt nou niet in je voordeel. Een paar voorbeelden: 1.2 Ondergetekende heeft rekening gehouden met geluidsoverlast. Rekening gehouden? Hoe bedoel je? Jij komt toch herrie maken? Dit is zo'n vrijblijvend zinnetje dat het geen enkele betekenis heeft 1.3 Defecten aangebracht door opdrachtgever of gasten, al dan niet opzettelijk is de opdrachtgever aansprakelijk. Deze zin loopt niet. Bovendien: defecten breng je niet aan, die veroorzaak je. En: defecten waaraan? Zoals het er nu staat is de opdrachtgever ook aansprakelijk voor defecten die hij 3 jaar geleden per ongeluk aan de auto van mijn oma heeft toegebracht. Waarom noem je de opdrachtgever nu "opdrachtgever" en in punt 1.2 nog "ondergetekende"? 2.1 1 dag voor data: 20% van het factuurbedrag. Welke data? Data is meervoud, zijn er meerdere boekingen? 2.2 In uitzonderlijke gevallen kan S&R Entertainment dit ongeldig verklaren. Hier heb je het ineens over S&R Entertainment. Dat zal jouw drive-in show zijn, raad ik zo, maar in algemene voorwaarden mag je niet zomaar aannemen dat iedereen dat kan raden. Je zal in het eerste artikel moeten definiëren wie wie is. 3.2 Voor alle werkzaamheden wordt een reiskosten in rekening gebracht. "Een reiskosten"? 3.3 De opbouw- en afbouw tijd is gemiddeld 1 tot 1,5 uur. Deze informatie mag je best geven (da's klantvriendelijk), maar het hoort niet in algemene voorwaarden thuis. Tenzij je de klant wil garanderen dat het op- en afbouwen nooit langer duurt dan 1,5 uur. Enzovoort enzovoort. Een kleine hobby drive-in heeft helemaal geen algemene voorwaarden nodig. Ik red me al 25 jaar zonder. Maar als je ze persé wilt laat ze dan opstellen door iemand die weet wat hij doet. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
MadsonStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-8-2007 Laatste: 17-6-2008 Berichten: 38 | 14-4-2008 17:50 |
heb weer eens niets toe te voegen aan de vorige post, maar juridisch gezien zijn algemene voorwaarden toch een lastig onderdeel ook al lijkt het allemaal zo makkelijk om jezelf door middel van wat regeltjes in de dekken. Voor de kleine drive inn dan ook, maak gewoon goede afspraken. Als je dusdanig groot word dat je denkt ze nodig te hebben --> laat ze dan idd opstellen door een jurist. Als je het zelf doet, kan puur schijnveiligheid zijn aangezien JIJ denkt dat het juridisch klopt, en de rechter daar in veel gevallen toch anders over denkt. | |
palestra sound & light entertainment **electrovoice** |