Wie kent deze speakers
(19 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 7-4-2008 16:33 |
Hallo, Ik heb 2 speakers gekocht van het merk General Music LPS 15.3 300 watt bij 4ohm. Kent iemand deze speakers en heeft iemand hier ervaringen mee en kan me wat meer vertellen over deze speakers. Mvg Stefan. | |
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 7-4-2008 17:33 |
dj_stefan schreef: Hallo,Ik heb 2 speakers gekocht van het merk General Music LPS 15.3 300 watt bij 4ohm. Kent iemand deze speakers en heeft iemand hier ervaringen mee en kan me wat meer vertellen over deze speakers. Mvg Stefan. deze zijn vrijwel gelijk aan de LEM KPS 15.3, zeg maar de voorloper hiervan. de LEM's kunnen iets meer vermogen aan, voor de rest is de klank vrijwel identiek. Wat wil je allemaal weten van de speakers. Heb je de passieve of de actieve speakers gekocht? Neem aan dat je ze gehoord hebt? Zijn zondermeer goeie speakers met een lekkere klank. Heb zelf de LPS 10 (10"+ hoorn) waar wel een subje onder moet voor muziek, voor spraak en achtergrond is stand alone ook prima. Met de 15.3 gaat stand alone ook voor wat grotere volume's goed. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 7-4-2008 17:51 |
Ik heb de passieve versie gekocht dit is dan 15" + 8" en tweeter. Maar is het een aanraader om er dan nog 2 subjes onder te doen en wat zou ik er dan het beste bij kunnen doen. Ik heb deze 2 topjes aangestuurd door een torque T800M versterker levert 2*400 watt bij 4ohm. Ik gebruik de muziek installatie eigenlijk alleen om muziek mee te draaien en er word af en toe een keer wat mee omgeroepen zeg maar. | |
Dj JoeriStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2005 Laatste: 24-2-2013 Berichten: 177 | 7-4-2008 18:10 |
Ik heb zelf hier 2x Lem Lps15.3 staan. Wat ik me nog vaag kan herinneren is dat alle speakers van General Music waren. GeneralMusic en Lem komen eigenlijk van hetzelfde bedrijf af en het zijn dan ook beide Made in Italy speakers. Speakers klinken echt perfect, en de interne passieve filter werkt naar mijn mening prima. Ik heb er echter ook een Behringer Ultrafex3200 als actieve filter. Hierdoor wordt het geluid een stuk voller er zuiverder. De kasten klinken top als Full-range kasten, maar gaan ook prima met 1 of 2 subwoofers eronder. Maar dat mag ook wel voor de prijs, deze boxen hebben geloof ik iets richting de 900 euro per stuk gekost. | |
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 7-4-2008 18:35 |
Is dat bij mij ook aan te raden dan om er een actief filter bij tussen te zetten zoals die behringer? Wat is dan het nut er van en hoe werkt dat dan allemaal? En hoe gaat dat dan verder als ik uit wil breiden met nog een versterker en 2 subjes want dan heb je ook weer een crossover nodig | |
Dj JoeriStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2005 Laatste: 24-2-2013 Berichten: 177 | 7-4-2008 18:44 |
Ik vind de Lem speakers vooral in het mid/hoog segment veel mooier en helderder tot uiting komen met en EX-3200. Ook de bassen klinken iets voller. Ik zou het je opzich wel aanraden, zeker als je de boxen als full-range wilt gebruiken. Met Subwoofers eronder en een cross-over zou ik niet de highoutput doorschakelen naar de Lems, dan komen deze speakers niet echt tot hun recht. Ik zou dan ervoor kiezen de EX-3200 op de Lems te laten en de cross-over alleen voor de subs te laten. | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 7-4-2008 18:51 |
Hoe kun je dat dan allemaal schakelen zoals jij zegt met die cross-over. Die afmetingen enzo wat ik er al eerder had staan kloppen trouwens ook niet LPS 15.3 heeft 1*15" + 1*6,5" en een hoorn | |
Dj JoeriStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2005 Laatste: 24-2-2013 Berichten: 177 | 7-4-2008 22:44 |
Beetje rare combinatie eigenlijk he? Eerst speakers kopen zonder dat je weet wat het is en daarna pas vragen wat het is ? Maargoed het beste is dat je een EX3200 aansluit op de output van je mixer en de EX3200 weer aansluit op een aparte versterker voor je LPS15.3. Met de EX3200 kun je de bassen, de mid en het high apart regelen, en het resultaat vind ik goed. Voor de subwoofers kun je het beste een aparte versterker kopen en vanaf de andere output van de mixer een crossover aansluiten, en dan met de low-outputs aansluiten op je versterker voor de subwoofers. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 8-4-2008 07:45 |
Voordat je van alles gaat kopen: Probeer eerst eens uitgebreid. Hang de speakers aan je versterker, kijk hoe het klinkt. Truckendozen kan je altijd nog aanschaffen. Naar mijn mening is een eq voldoende. Als je besluit subs bij te kopen, is het verstandig hierbij een aparte versterker en een crossover aan te schaffen. je gaat vanuit je mixer naar je crossover, van daar uit naar een aparte versterker voor je subs en een aparte (je bestaande) voor de toppen. Vooralsnog zou ik gewoon eens de speakers gebruiken en kijken hoe het bevalt. Voor welke toepassing is het? Drive-in? Welke zalen (groot/klein) | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 8-4-2008 10:51 |
Ja ik weet dat het een beetje raar is om eerst te kopen en dan te vragen maar ik heb ze wel van te voren beluisterd en ik ben er zeer te vreden over alleen vond ik dan wel dat je niet echt veel bas hebt. Ik heb er zelf afgelopen weekend al een keer mee gedraaid en waren goede reacties over ik vond dan alleen een beetje te veel hoge tonen en te weinig bas. Het is de bedoeling deze set te gebruiken als drive in zeg maar. En ik wil dan wel zeker voor 100 man kunnen draaien. | |
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af |