Verschil geluidskwaliteit tussen mengpanelen?
(13 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 3-8-2006 10:33 |
In lekentermen: hij kleurt het geluid, bijvoorbeeld door laag of mid relatief te hard weer te geven. Die kleuring kan je met een spectrum analyzer zichtbaar maken en met een goede equalizer compenseren. Maar een hoop mensen vinden gekleurd geluid mooier dan neutraal geluid. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
VoltcontrolStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2005 Laatste: 29-11-2011 Berichten: 465 | 3-8-2006 11:19 |
Achso! (Dan zat ik even moeilijker te denken dan wat er bedoeld word ) Thnx voor den uitleg. | |
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek. | |
VANDERAUWERAStandaard Lid Uit: België Sinds: 11-6-2005 Laatste: 6-5-2008 Berichten: 2 | 13-3-2008 21:15 |
Inderdaad de Phono correctie is niet linear in geen enkel vetelec mengpaneel, maar ook de output van de vetelec is niet liniaeir hoor - Bij Vetelec was het te doen om degelijkheid ( moeilijk kapot te krijgen )en om de klank in de discotheek, Ik heb zowel een rodec 240 als een oude second generation vetelec mengtafel, als je dit wil gedeeltelijk oplossen gebruik dan afzonderlijke pu correctieversterkers en sluit ze aan op de line ( aux) inputs van de vetelec. Nog een vb de vetelec bas 290 versterker uit de tweede generatie klinkt gekleurd thuis maar is zeer goed in een middelgrote discotheek, na meer dan dertig jaar dienst is hij nog steeds niet defect. Ik heb ook drie versterkers met leds uit de derde generatieen die zijn reeds wat beter lineair, hebben ook een betere ruisverhouding en zijn eveneens moeilijk kapot te krijgen.Moest je eventueel je oude vetelec mengtafel willen van de hand doen, stuur me een mailtje. voltcontrol schreef: KVM schreef: Lijkt mij simpel, wat oudere apparatuur kleurt vaak (warme klank), en dat is iets wat als "prettig" ervaren word.Martin. Ik merk thuis dat ik liever een oud versterkertje heb staan om te monitoren dan een neue, komt dat ook door een, zoals dre het zegt, "Kromme transferfunctie" van het een of ander? En wat houd dit in lekentermen dan in? I'm curious! | |
HendrikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-2-2002 Laatste: 12-8-2013 Berichten: 296 | 17-3-2008 21:03 |
Wat zou dan moeilijker kapot te krijgen zijn aan die 'boeretrappen'? Zie ik iets over het hoofd? Ja, ik heb ze ook op de rep. afdeling gehad. Toen hij heel was en klaar was voor de testbank ging hij weer open, bleek toch niks defect te zijn. Onder het motto, de klant draait er mee, het zal wel goed zijn. Het enige wat bij mij mag kleuren moet je toch echt tussen het licht zoeken | |