Forum > Geluid

Opvolger Denon DN-S1000: de DN-S1200!

(83 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-1-2008 13:16

Victor Junior schreef:

Jammer dat ie er zo sch**tlelijk uitziet razz :p ...
Dat zei men destijds ook over de DN-S1000 en dat is toch de best verkopende speler geweest van Denon de afgelopen jaren. Uiterlijk zegt uiteindelijk niet zo heel veel op een product foto. Ik vond de EVO5 op de product foto's ook maar lomp en niet eens echt mooi, in het echt valt ie 100% mee, hetzelfde geld voor de S-1000 wat ik in het begin ook maar een lelijk ding vond en in het echt reuze mee vond vallen.

Ik denk dat de S1200 gewoon weer rap op weg is de best verkopende speler te worden in het midden segment, zeker na de aanpassingen van het jogwheel is het gewoon een erg leuke speler geworden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ErikkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2007
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 20
21-1-2008 18:43
ik las dat de verkoop prijs van deze cd speler in nederland 500 euro zal worden. Dat is toch niet duur lijkt me voor zon speler. laugh :D
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
21-1-2008 21:55
Registreert de kleinste bewegingen, dan moet het zeker een hoge resolutie zijn shut up :X

Erikk schreef:

ik las dat de verkoop prijs van deze cd speler in nederland 500 euro zal worden. Dat is toch niet duur lijkt me voor zon speler. laugh :D
Als ie die prijs krijgt, dan weet ik al welke spelers ik ga kopen, als ik tabletops ga halen wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-1-2008 01:24

Erikk schreef:

ik las dat de verkoop prijs van deze cd speler in nederland 500 euro zal worden. Dat is toch niet duur lijkt me voor zon speler. laugh :D
Dat is een advies prijs, reken er dus maar op dat die prijs nog wel iets zal gaan zakken na de introductie en dat de speler op pak hem beet 459 euro uit zal gaan komen (denk ik!). Oftewel een echte pain in the ass voor de Reloop RMP2 en de CDJ400 van Pioneer als de speler verder natuurlijk echt doet wat ie beloofd.

Ik kan je zo al wel op een briefje geven dat mits er geen andere fabrikant komt met een soortgelijke speler tegen eenzelfde prijs dit de best verkopende speler gaat worden in dit prijs segment net als de S1000 dat een tijd lang geweest is.

Ik heb Denon niet eens zo bijzonder hoog zitten en na de introductie van de 4500 en de 5500 leek het mij een gelopen zaak voor Pioneer wat betreft hitjes voor 2008 maar ik denk dat de S1200 een hoop goed kan maken op de vlakken waar Denon het naar MIJN mening op dit moment laat liggen
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
22-1-2008 08:41

Reind schreef:

Ik heb Denon niet eens zo bijzonder hoog zitten en na de introductie van de 4500 en de 5500 leek het mij een gelopen zaak voor Pioneer
Huh? Op de HS5500 heeft Pioneer nog helemaal geen antwoord én de 5500 is nog niet eens op de markt. Op de 4500 heeft Pioneer pas een paar dagen geleden een antwoord laten zien maar niemand heeft het ding nog in handen gehad én hij wordt zeker duurder dan Denon's HC-4500.

Laten we nou eerst maar eens afwachten wat het allemaal wordt voordat we conclusies trekken...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2008 09:43
En laten we ook Numark niet vergeten, dat merk is wat mij betreft toch echt een trendsetter op het gebied van nieuwe media apparatuur... ze waren toch de eerste die met dat IPod docking ding kwamen, en volgens mij ook met een MIDI controller en HD controller? En dat tegen zeer gunstige prijzen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-1-2008 11:21

Victor schreef:

Huh? Op de HS5500 heeft Pioneer nog helemaal geen antwoord én de 5500 is nog niet eens op de markt.
Hoeft ook niet want het product word/is niet interessanter voor velen dan een CDJ1000 waar het merendeel van de gebruikers toch naar zal grijpen als de keuze gemaakt moet worden. Daarnaast kun je er natuurlijk vergif op in nemen dat Pioneer met een update komt van de CDJ1000.

MP3 is allemaal heel erg mooi en gewldig maar gebruikers willen de mogelijkheid houden hun oude media af te blijven spelen. Ja Denon komt met een drive bay die je kunt plaatsen in de S5500 in plaats van de interne harddisk maar die komt pas een tijd later na de introductie en als Pioneer net in staat is om daar tussenin een nieuwe CDJ1000 te lanceren word het natuurlijk een verhaal wat we al lang kennen.
Op de 4500 heeft Pioneer pas een paar dagen geleden een antwoord laten zien maar niemand heeft het ding nog in handen gehad én hij wordt zeker duurder dan Denon's HC-4500.
Denon heeft zijn eigen glazen ingekegeld door te kiezen voor pcdj en dat merk je aan de populariteit van het apparaat, de hype rondom het apparaat was er heel even voor de lancering en ebde daarna vrij snel weer weg toen bleek at de software ondersteuning matig was. Pioneer heeft het software gedeelte al voor elkaar voor de speler word gelanceerd en daar zit het grote verschil.

Daarnaast is de Pioneer veel interessanter op het gebied van features dan de Denon en is het apparaat zijn meerprijs op papier meer dan waard. En dat Pioneer rotzooi op de markt gaat gooien is iets waar ik niet meer in geloof na de afgelopen 2 jaar waarin is gebleken dat Pioneer wel degelijk kan innoveren en ook nog eens producten van een hoge kwaliteit de markt op kan gooien. Pioneer heeft wat dat betreft de kritici aardig de mond weten te snoeren de afgelopen 2 jaar.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
22-1-2008 12:09
Met de HC4500 komt het wel goed, lijkt me. De softwareondersteuning verbetert bijna met de dag. In de praktijk spelen prijsverschillen een hele grote rol en het prijsverschil tussen de 4500 en de nieuwe controller van Pioneer is aanzienlijk.

En de opvolger van de CDJ-1000 MK3, die zal er best komen (en waarschijnlijk een kleurenschermpje, usb/midi-ondersteuning en een flink hoge prijs hebben). En daarna komt er weer een nieuwe Denon, Numark etc. Maar op een gegeven moment zal je toch eens iets moeten aanschaffen en dan kijk je naar de apparaten die nú verkrijgbaar zijn. En dan constateer ik dat Pioneer geen antwoord heeft op de HS5500. Tegen de tijd dat dat antwoord er is en we weten wat dat geintje weer gaat kosten zien we wel weer verder.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
22-1-2008 12:50
De 4500 heeft inderdaad een slechte start gehad, maar dat trekt nu redelijk bij.

Er zijn al meer softwarepakketten die hem ondersteunen, geloof dat ie nu ook native werkt (dus zonder handmatig midi mappen) onder VDJ, en dat steeds meer software ontwikkelaars de potentie van de speler wel inzien.

Ben ook erg benieuwd hoe de pioneer speler het gaat doen, hij is wat duurder, maar vind hem wel een stuk overzichtelijker als de denon. (daar helpt het kleurenscherm ook erg bij)

De missende cd-speler in de HS5500 vind ik ook een grote misser, leuk dat ie er extra bijgekocht kan worden, maar dat is dan wel gelijk weer een extra kostenpost.

Ben ook erg benieuwd of pioneer snel met een soortgelijk apparaat op de proppen komt, als ik die dubbele speler zie, geven ze wel aan het te kunnen...
Ik twijfel dus nog of de HS5500 mn volgende set gaat worden, eigenlijk vind ik hem net ff teveel 'over de top', dat dualdeck op 1 speler had van mij niet gehoeven, een S3500 met midi was genoeg geweest.
Music is what feelings sound like...
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
22-1-2008 19:37
Ja joh, dus als die prijs zou zakken, dan heb je voor minder als 500 euro een (hopelijk top) cd-speler happy :)
Het moet niet gekker worden razz :p
(Ik bedoel de DN-S1200) wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)