Onderteken petitie 'laat ons stappen'
(114 reacties. Pagina 1 van 12)Moderator(s): Dré
BrazStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-1-2004 Laatste: 28-5-2009 Berichten: 220 | 21-1-2008 16:08 |
Ik zou graag iedereen op willen roepen om de petitie op www.laatonsstappen.nl te ondertekenen. Heb ik zelf ook gedaan ;-) Bericht overgenomen van de site: Zat van het betuttelen ! De Nederlandse jeugd gaat graag op stap. En dat is natuurlijk prima. Meestal gaat dat uitstekend. Ze drinken een biertje, een breezer, een cola-tic, of iets sterkers. Geen enkel probleem, maar helaas kunnen sommige jongeren geen maat houden. Dit is een serieus probleem voor iedereen: voor de jongeren, maar ook voor de ouders en de maatschappij. Waarom? Omdat het niet gezond is voor lijf en leden, ruzie veroorzaakt thuis en de maatschappij voor de kosten op korte en lange termijn opdraait. Twee bezorgde moeders, Hannie Gorter en Myriam Loonen, hebben hier een absurd plan voor bedacht. Zij denken dat de overgrote meerderheid van gezellige stappers gestraft moet worden doordat een enkeling geen maat weet te houden. Ook vinden zij dat niet ouders hun kinderen moeten opvoeden maar dat dit een taak is voor de overheid en nu ook zelfs voor de Horeca. Daarom moet in hun idee de kroegen maar eerder dicht, zodat iedereen om 1 uur in bed ligt. Ondanks het feit dat dit natuurlijk een waanzinnig idee, is hebben al ruim 80.000 mensen dit plan ondersteund door een handtekening. Wij vragen jouw steun middels een handtekening voor stappen op het moment dat jij dat wilt. Wil je meer doen, dan kun je ook een e-mail sturen met als subject: ‘ stop de betutteling’ naar minister Rouvoet (vwsinfo@postbus51.nl) van Jeugd en Gezin. | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 21-1-2008 16:17 |
Hoewel ik tegen de vervroegde sluitingstijden ben vind ik dit maar een amateuristische site (grammaticaal gebruik, standpunten e.d.) en heb hem derhalve ook niet ondertekend. Los daarvan lijkt het mij toch echt wel buiten de bedoeling van dit forum vallen. Edit: * Het bijbaantje in de avond kan gewoon behouden blijven Ga toch in een kroeg werken * We kunnen gewoon van tevoren met onze vrienden afspreken om nog wat @home te loungen Indrinken zul je bedoelen Verder een beetje heel erg hypocriete site, opgezet door horeca nederland welke hier voordoen de belangen van jongeren te behartigen, terwijl de organisatie de belangen van de horeca ondernemers behartigd. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
BrazStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-1-2004 Laatste: 28-5-2009 Berichten: 220 | 21-1-2008 16:28 |
big bang schreef: Hoewel ik tegen de vervroegde sluitingstijden benKHN behartigt de belangen van de jongeren juist wel lijkt me (wie wil er nu om 01 uur naar huis?), ook al wordt er ook gewoon aan hun eigen portemonnee gedacht... | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 21-1-2008 18:48 |
Met de kroegen eerder sluiten los je het probleem van overmatig alcohol gebruik niet op. Als je nagaat dat op dit moment gemiddeld 6 kinderen (dus onder de 16) per week met alcoholvergiftiging in het ziekenhuis belanden, dan zie je toch direct dat het probleem in het houden aan regels en het gebrek aan controle. Kroegen eerder sluiten heeft weinig zin... ik denk zelfs dat dat het probleem zou vergroten omdat jongeren zich toch maar wat graag half lam drinken, en dat moet nu in 3 uurtjes ipv 5... | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 21-1-2008 18:58 |
1 x bewerkt. Laatst door Watt-Xtra op 21-1-2008 19:07 kroegen en dergelijke eerder sluiten is een wel erg welkome zaak!!Zijn wij allemaal iets eerder thuis, de volgende morgen weer fris voor de andere klus. En de concurrentie die nu gewoon bijsnabbelt naast een reguliere baan, vaak ook nog niet eens geregistreerd zal het moeilijker krijgen.. zij moeten immers werken op de tijden dat er dan opgebouwd zal moeten worden. Combineren zal dus moeilijker worden. Verder vind ik dat men dan ook streng moet optreden tegen drankgebruikers onder de 16 jaar, zowel in kroegen, discotheken, festivalls en evenementen als ook op straat. En niet de uibaters hiervoor laten opdraaien!! Kan er nog wel even over doorgaan, vooral de politiek laat het hier afweten maar dat zal wel erg offtopic gaan... Dat indrinken is juist gekomen omdat we allemaal massaal zo laat naar de kroeg of discotheek gaan. Wat moet je anders in de tijd "na het eten en voordat de taxi komt voor de discotheek"? 20uur is iedereen klaar met eten, douchen enz.. en dan is het wachten tot half 12 of zelfs later voordat er uberhaupt stappen worden ondernomen om richting een uitgaansgelegenheid te gaan. Neem een kermis hier.. half 9 gaat de tent open.. half 10 is het druk en half 2 stopt de band en gaat de tap dicht, idereen neemt nog een broodje hamburger, patatje of visje en gaat naar huis slapen!! Perfect.. iedereen blij en gelukkig.. weinig overlast voor mensen die wel willen slapen in de nacht en de volgende dag niet tot 16uur moeten blijven liggen omdat je anders je slaap niet haalt. Is toch effe wat anders dan de discotheken die tot 2 uur mensen binnenlaten en pas om 4 uur de taps sluiten (soms nog langer doorgaan).. dan nog iedereen een patatje halen en dan eens richting huis.. nog extremer vind ik die houseparty's die tot de volgende morgen duren, logisch dat men speed enz gebruikt... anders hou je dat toch ook niet vol?? | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 21-1-2008 19:04 |
Watt-Xtra schreef: En de concurrentie die nu gewoon bijsnabbelt naast een reguliere baan, vaak ook nog niet eens geregistreerd zal het moeilijker krijgen.. zij moeten immers werken op de tijden dat er dan opgebouwd zal moeten worden. Combineren zal dus moeilijker worden.Zoals ik... En volgens mij gaat die hele petitie daar niet over. Watt-Xtra schreef: Verder vind ik dat men dan ook streng moet optreden tegen drankgebruikers onder de 16 jaar, zowel in kroegen, discotheken, festivalls en evenementen als ook op straat. En niet de uibaters hiervoor laten opdraaien!!Dat ouders het pikken dat hun kroost 's nachts volkomen lazarus thuis komt snap ik trouwens ook niet. De horeca eerder sluiten heeft geen zin. Je krijgt dan slamdrinkers, met een nog groter gezondheidsrisico. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 21-1-2008 19:13 |
1 x bewerkt. Laatst door Watt-Xtra op 21-1-2008 19:19 Ik heb even een stukje toegevoegd..wat ik vooral merk hier.. Als een uitbater in de fout gaat, prima meteen straffen, hij begaat immers een strafbaar feit. Maar wanneer je een tentfeest hebt, een festivall of dergelijke evenementen dan is het niet te voorkomen dat er alcohol wordt gedronken door jongeren onder de 16. Ondanks alle maatregelen. Bandjes, legitimatie vragen enz... via vrienden, ouders, buurman, oom of tante krijgen zij toch wel alcohol, hier kan een uitbater niet verantwoordelijk voor worden gesteld.. en zullen de "overtreders" moeten worden aangepakt. Het is zelfs zo erg hier dat er personeel is aangenomen dat uitsluitend rondloopt om jongeren te controleren of zij wel 16 jaar of ouder zijn indien zij met alcohol worden gezien. Toch elk jaar weer... 5000 euro boete voor de organisatie. En maar zeuren dat ze steeds minder worden toegelaten.. maar zo wordt er wel een hoop kapot gemaakt... Zijn het niet vooral de thuisdrinkers, indrinkers die zo massaal misbruik maken van alcohol en lazerus of nog erger over straat zwalken met alle gevolgen van dien? Wanneer zij reeds voldoende alcohol hebben genuttigd gaan ze richting de uitgaansgelegenheden en drinken daar de laatste druppel.. Thuis is het goedkoper dus kan er meer van worden gedronken. Ga je eerder richting kroeg of cafe dan wordt het ineens een stuk duurder en zal het misbruik van alcohol ook een stuk moeilijker worden. Wij zijn nog altijd kuddedieren.. is de eerste over de dam dan volgen de anderen. Als je vrienden wel om 9uur naar de kroeg gaan dan volg jij vanzelf. En of er op afterparty's nog zoveel gedronken wordt betwijfel ik. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 21-1-2008 19:15 |
Wat een onzin allemaal, stel dan gewoon een minimumleeftijd van 16 jaar voor zo'n tentfeest EN HOUD JE ER OOK AAN! | |
Light Image | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 430 | 21-1-2008 19:18 |
Sylvia schreef: De horeca eerder sluiten heeft geen zin. Je krijgt dan slamdrinkers, met een nog groter gezondheidsrisico.Als we nou eens beginnen met de huidige wet- en regelgeving ook echt uitvoeren. Dus geen drank meer verkopen aan minderjarigen dan is al deze nieuwe onzin niet eens nodig. Regels scherper maken omdat de bestaande regels niet worden nageleefd vind ik een beetje vreemd... | |
The return of the BoomBap | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 21-1-2008 19:21 |
JeroenVDV schreef: Wat een onzin allemaal, stel dan gewoon een minimumleeftijd van 16 jaar voor zo'n tentfeest EN HOUD JE ER OOK AAN!Waarom zou een 15 jarige niet op een kermis aanwezig mogen zijn? | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... |