Forum > Newbie Forum

DAP Jack Chassis verbinden met jack (mono) kabel

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BodiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2007
Laatste: 26-4-2010
4-1-2008 19:40
Stomme vraag misschien maar moet een DAP Jack Chassis (stereo) verbinden met jack (mono) kabel. De jack kabel heeft een mantel en afgeschermde kern. wat moet ik waar op solderen? Het jack chassis heeft drie aansluiting en het signaal moet mono worden doorgegeven (kan ook niet anders natuurlijk...) doe ik het goed als ik de mantel aan de grote connector soldeer en de kern aan de twee kleinere (allebei dus)????

thnks alvast voor de hulp!
KlunzVIP Lid
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 14-2-2025
4-1-2008 20:04
Nee, dat doe je niet goed.

De buitenmantel idd aan de grote pen (massa)
de kern alleen aan de tip (de onderste dus)

Bij dit soort vragen denk ik altijd????? Multimeter?????? jack kabeldeel in jack chassisdeel proppen en daarna even meten welke pin met welke andere pin in contact staat. Redelijk logisch i.m.o. maar misschien nit voor iedereen.

een 6,2 mm stereo jack is namelijk net zo lang als een 6,3 mono jack. de tips zijn gelijk. dan kan het niet meer dar logisch zijn datje massa gedeelte korter wordt in het geval van een stereo jack. (er moet immers nog een ring tussen)
Als je dus een mono jack in een stereo chasis propt, zal je ring aan massa komen te liggen.

Doe je het op jouw manier, dan knoop je dus alle 3 de pinnen aan elkaar (bij het insteken van het chassis) kortsluiting en geen geluid zal je gevolg zijn.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
BodiStandaard Lid
Sinds: 10-9-2007
Laatste: 26-4-2010
4-1-2008 20:23
thanks Joost, idd dit doe ik niet zoveel dus multimeter hmmm misschien is eentje kopen.

Begrijp ik je goed als ik buitenmantel aan de grote pen en kern alleen aan de tip zet het moet werken of heb ik dan nog een probleem met de stereo chassis en de mono jack?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)