Forum > Geluid

Pioneer CDJ-400 topic

(153 reacties. Pagina 3 van 16)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 8-12-2024
7-11-2007 21:52
Jongens, maak jezelf niet gek. Er komt altijd wel weer een nieuw model, maar wat geeft dat als de speler die je nu hebt goed voldoet. Laten we eerst maar eens afwachten tot de CDJ-400 te koop is voor we conclusies gaan trekken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Marc EbbersStandaard Lid
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
7-11-2007 21:57

Emile Schuur schreef:

Mifex schreef:

Argh om gek van te worden. Heb je net een mk2 gekocht omdat je denkt nou .. dat gaat toch nog even duren.. komt misschien de mk3. Nee ik weet het wel.. sparen voor een 1000!
Is er bij de 1000 geen kans op een mk4 (op korte termijn)? Of zit dat te dicht op elkaar? Nou zou ik eerlijk gezegd ook niet weten wat er aan verbeterd moet worden... Maar is dit mogelijk?
Je weet nooit welke technieken er zich allemaal ontwikkelen.
25 jaar geleden wisten ze ook niet dat er nu cd-spelers met mp3-ondersteuning zouden uitkomen....

Dus verbetering kan altijd.. laugh :D
Focus on the customer and the rest will follow.
AlleznetStandaard Lid
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
7-11-2007 23:34
Nu nog hopen op dat de CDJ-800MK3 straks meer kan als de CDJ-1000MK3 nu en de CDJ-1000MK4 nog meer 'club-gerelateerde' voordelen heeft.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
CalipsoStandaard Lid
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 6-10-2024
8-11-2007 07:51

Victor schreef:

Jongens, maak jezelf niet gek. Er komt altijd wel weer een nieuw model, maar wat geeft dat als de speler die je nu hebt goed voldoet. Laten we eerst maar eens afwachten tot de CDJ-400 te koop is voor we conclusies gaan trekken.
Inderdaad, wees blij dat je in de DJ wereld zit, en niet de computer buisiness.. Daar gaat het 100X sneller.
wat een onzin in dit vak
VictorVIP Lid
8-11-2007 09:52
Een vraag die me te binnen schiet als ik kijk naar het display van de CDJ-400: hoe wil je op een flashdrive tussen honderden of zelfs duizenden files (volgens djresource kan je tot 100.000 bestanden gaan) gaan zoeken naar de song die je wil gaan draaien met alleen dat kleine schermpje? Dat lijkt me een complete ramp!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-12-2024
8-11-2007 10:05
Er is natuurlijk een verschil tussen iets dat KAN en iets dat handig is. Ook de DN-S1000 (die toch wel zo'n 200 nummers op een mp3 CD kan hebben) wordt al problematisch met zoeken. Idem met vrijwel elke MP3 CD-Speler die ik ken. Een aansluiting voor een USB toetsenbordje zou wellicht handig zijn (wie weet ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
8-11-2007 10:11

Victor schreef:

Een vraag die me te binnen schiet als ik kijk naar het display van de CDJ-400: hoe wil je op een flashdrive tussen honderden of zelfs duizenden files (volgens djresource kan je tot 100.000 bestanden gaan) gaan zoeken naar de song die je wil gaan draaien met alleen dat kleine schermpje? Dat lijkt me een complete ramp!
Das voor mij ook de reden dat ik nog niet ben overgestapt op een soortgelijk systeem. Want ik vind zelfs de grotere HD controllers (Denon, Numark, Cortex) niet overzichtelijk genoeg en de zoekfuncties halen het bij lange na niet bij een computerprogramma.

Overigens lijkt me dit apparaatje wel een toppertje, ik ken immers nog geen andere speler die zowel midi als usb apparaten kan aansturen (ik dacht dat Denon's midi controller geen usb apparaten kan aansturen toch?) en ook nog eens cd's kan afspelen. Daarbij heb ik de cdj 200 altijd al een leuk spelertje gevonden... Ik zal ze niet snel aanschaffen omdat mijn shows op dubbele spelers zijn ingericht maar toch.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
8-11-2007 10:52

YourLiVe schreef:

Das voor mij ook de reden dat ik nog niet ben overgestapt op een soortgelijk systeem. Want ik vind zelfs de grotere HD controllers (Denon, Numark, Cortex) niet overzichtelijk genoeg en de zoekfuncties halen het bij lange na niet bij een computerprogramma.
De Numark D2 (INCLUSIEF bijgeleverd keyboard) zoekt als een spreekwoordelijke tiet en heeft een heerlijk "crate" systeem!
VictorVIP Lid
8-11-2007 11:56
Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in dit soort spelers omdat ik het als backup-systeem wel erg handig vind. De Numark D2 heeft op zich een gebruiksvriendelijk zoeksysteem plus een duidelijk scherm. De crate-functie doet me erg denken aan hoe ik vroeger vinyl klaarzette: de platen die je later wilt draaien schuin uit de bak laten steken zodat je ze makkelijk kan terugvinden. Handig dus.

Een groot probleem met de D2 (afgezien van de gammele bouwkwaliteit waar ik persoonlijk nogal op afknap) is dat het ding bij het zoeken in een groot bestand retetraag wordt. Met zoektijden tot meer dan 3 minuten. Dan kan je een fijn zoeksysteem hebben, maar echt werken doet dat dan niet.

De Denon DN-HD2500 is weliswaar duurder (ook door de interne harddisk) en mist enkele handigheden in zijn zoeksysteem die de Numark wel heeft maar zoekt in ieder geval zonder wachttijd én is veel beter gebouwd.

Kortom: ik ben er nog lang niet uit.

Sorry trouwens voor deze offtopic post, verder maar weer met de CDJ-400. Eén ding dat me in positieve zin opvalt aan het apparaat: de meevallende prijs, zeker voor Pioneer begrippen! Waarschijnlijk wilde Pioneer het debakel met de DMP-555 (die erg duur was) niet nog een keer meemaken. Met deze prijs én het Pio-logootje kan het bijna niet verkeerd gaan.
DréAdministrator
8-11-2007 12:05

Victor schreef:

Een groot probleem met de D2 (afgezien van de gammele bouwkwaliteit waar ik persoonlijk nogal op afknap) is dat het ding bij het zoeken in een groot bestand retetraag wordt. Met zoektijden tot meer dan 3 minuten. Dan kan je een fijn zoeksysteem hebben, maar echt werken doet dat dan niet.
Heeft het apparaat de drive in kwestie dan al geindexeerd? Want zonder goede index is elk zoeksysteem traag ;-)

De D2 die ik testte had een 3,5" USB drive eraan hangen met een paar duizend nummers waar ik volledig zonder vertraging doorheen kon zoeken. Uiteraard kan de D2 (net als vele andere soorgelijke apparaten) NIET een index aanmaken op een NTFS formatted drive (rechtenbeheer laat schrijven op dit soort drives niet toe) maar wel prima op een FAT, FAT32 of HFS. Wordt uitgebreid besproken in de handleiding EN je hebt zelfs de keuze de indexing door de D2 te laten doen OF extern op je PC via een bijgeleverd programma genaamd "Librarian" (en in dat geval kun je zelfs een index aanmaken op een NTFS formatted drive mits je rechten hebt op schrijfniveau).

Heb je dat wel gedaan???

Bouwkwaliteit van de D2 vond ik ronduit prima voor een apparaat in deze prijsklasse.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)